ابزار کانتورینگ و استروبینگ (بخش اول)
ابزار کانتورینگ و استروبینگ (بخش اول)
تیر ۱۷, ۱۳۹۶
آموزش شینیون عروسکی در آرایشگاه
آموزش شینیون عروسکی
تیر ۱۷, ۱۳۹۶

خواص حنا برای مو

مهمترین خواص حنا برای مراقبت از مو

خواص حنا برای مو

خواص حنا برای مو

حنا یکی از رنگ کننده های گیاهی است که با پروتئین های طبیعی موجود در مو واکنش نشان داده و نتیجه آن افزایش رشد موها است. حنا علاوه بر خاصیت رنگ دهی، قابلیت درمان کوتیکول ها و ریشه های مو را داشته و از شکنندگی موها جلوگیری می کند و موها را شفاف می کند. به گفته متخصصان زیبایی در آرایشگاه و کلینیک ها، حنا موجب متعادل کردن PH پوست سر شده و مانع از ریزش موها خواهد شد. حنا همچنین شوره، خشکی مو، آلودگی های روی مو را به طور کامل از بین می برد و از سفیدی زودرس موها جلوگیری می کند.

- نرم کننده
برای استفاده از حنا بعنوان نرم کننده باید مقداری حنا را در ماست بریزید (به اصطلاح خیسانده) و بعد ترکیب را به موها بزنید. می توانید به این ترکیب چند قطره آبلیمو نیز اضافه کنید و بعد از یک ساعت که ترکیب بر روی موها ماند می توانید موها را بشویید.

- رنگ موی طبیعی
برای اینکه موهای خود را تیره کنید می توانید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی ریخته و بگذارید 24 ساعت بماند. سپس آن را به موهایتان بزنید و بشویید . البته اگر رنگ قهوه ای مایل به قرمز را برای موهای خود می پسندید از ظرف آهنی استفاده نکنید.

- ضد شوره
می توانید دانه های شنبلیله را با حنا مخلوط کنید و بعنوان یک ضدشوره عالی استفاده کنید. ابتدا یک قاشق چایخوری از دانه های شنبلیله را در آب خیسانده و بعد از گذشت یک شب، ترکیبی خمیری شکل از آن تهیه کرده و با حنا ترکیب کنید.
اگر از دانه های شنبلیله در مخلوط بالا استفاده نمایید حنا بعنوان یک ضد شوره عالی به شما در از بین بردن آنها کمک می کند. برای این کار یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند سپس ماده ای خمیری شکل از آن تهیه کنید و با حنا مخلوط نمایید. آرایشگران در آرایشگاه این ترکیب را بعنوان یکی از بهترین ترکیب های  ضد شوره مو به مشتریان خود پیشنهاد میکنند.

- افزایش دهنده رشد مو
یکی از خواص حنا افزایش رشد مو است 4/1 لیتر روغن خردل را در ظرفی گرم کرده و چند برگ حنا را در آن خرد کنید. سپس اجازه دهید کمی بجوشد تا زمانی که به رنگ قهوه ای مایل به قرمز تبدیل شود. بعد از سرد شدن، مخلوط را صاف کرده وداخل یک بطری بریزید. زمانی که میخواهید این روغن را بر روی پوست سر بزنید  مقداری از آن را با ماست و آبلیمو ترکیب کنید که باید به مدت زمان 2 ساعت روی موها بماند سپس می توانید موها را با آب گرم بشویید. این ماسک در آرایشگاه برای تقویت موها کاربرد فراوانی دارد.


مطالب مرتبط:
رفع سفیدی مو با حنا
رنگ کردن طبیعی مو با حنا
رفع سفیدی مو با حنا



خواص حنا برای موReviewed by سارا on Jul 8Rating: 5.0خواص حنا برای مودر این مقاله قصد داریم خواص حنا را برای سلامتی و مراقبت موها بررسی کنیم. حنا را می توان بعنوان نرم کننده و ضد شوره مو استفاده کرد که موجب تقویت ریشه مو شده و در آرایشگاه برای افزایش رشد موها کاربرد دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *