مدل مو عروس
موی زیبا عروس
دی ۱۴, ۱۳۹۵
اثرات میکرونیدلینگ در آرایشگاه
اثرات جانبی میکرونیدلینگ
دی ۱۵, ۱۳۹۵

روش رنگ کردن مو

آموزش رنگ کردن مو

رنگ کردن مو

آموزش روش رنگ کردن مو

     اینروزها هزینه‌ زندگی بقدری بالا ‌است، که بهتر است تا جایی که امکانش هست برخی کارها را گاهی خودمان بکنیم. دخل و خرج خانه را می‌توان با صرفه‌جویی در بعضی اموربا هم هماهنگ کرد. مثلا گاهی میشود به جای آرایشگاه رفتن و رنگ کردن موها توسط آرایشگر، خودتان دست به کار بشوید. با خرید رنگ دلخواه‌ در خانه، موهای‌تان را رنگ كنيد. البته باید یادآور شویم کخ برای این کار باید دانش کافی درمورد برخی مسایل که آرایشگران به آن اشراف دارند داشته باشیم، از جمله جدول رنگ‌ها، تن‌ها و سایه‌های درون آنها، روش‌های رنگ‌ کردن و جنس مو، جنس مواد ، ته رنگ پوست... . در این مقاله سعی کرده‌ایم تا حد ممکن این دانش را آموزش دهیم . از انتخاب رنگ گرفته تا واریاسیون و اکسیدان و روش ‌های رنگ کردن .

چه رنگ مویی به پوست من می آید ؟

  • پوست‌های صورتی و سرخ: كرم گلی، زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره.
  • پوست تیره: رنگـ‌هـای شـرابی، مسـی، شـاه بلوطی، فنـدقی و آجری.
  • پوست روشن: بـلوند خاكـستـری یـا صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی و های‌لایت آبی یا قرمز.
  • پوست‌های گندمگون و برنزه: شـیـری، گـلبـهـی، مسـی، كـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.
  • چشم‌های آبی: آبی خاكستری، آبی تیره، قهوه ای و مشكی.
  • با چشم‌های كهربایی: طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته.

اکسیدان‌ چیست ؟

     به ماده ی تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی دررنگ مو اکسیدان میگویند. هرچيزي كه براي موها استفاده مي‌كنيد از شامپو و ژل گرفته، تا رنگ مو بايد داراي PH خنثي باشد، يعني نبايد قليايي باشد. باتوجه به نتایج دلخواه شما رنگ‌ها تعیین می‌شود. اکسیدان‌های با درجه بالا ، میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می‌کند. از دست رفتن سولفور مو نيز باعث زبري و نازكي تارهاي مو مي‌شود. بنابراین معمولا توصیه می‌شود از اکسیدان‌های با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید. همچنين آمونیاک هم همین خطر را دارد.

اکسیدان شماره 1 : رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند.

 اکسیدان شماره 2 : قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موی سفید را دارد.

 اکسیدان شماره 3 : قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد.

 آموزش نحوه رنگ کردن مو :

     قبل از شروع حتما دستكش بزنید. مقدار لازم از رنگ مورد نظر را در یك ظرف غیرفلزی بریزید . حال مقدار لازم از كرم اكسیدان را به آن اضافه كنید و در نهایت با قلم رنگ آنها را با هم ترکیب كنید تا تركیبی یكنواخت به دست آید. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید موهای‌تان را رنگ کنید، یعنی موهای طبیعی و رنگ نشده دارید، باید بیشتر دقت کنید و به گونه‌ای رنگ کنید که روی هر تار مو رنگ كافی وجود داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم در شروع كار قسمت‌های انتهایی و طولی را رنگ كنید، به نحوی كه با ریشه مو 2.5 سانتی‌متر فاصله داشته باشد و 10 دقیقه صبر كنید (یعنی در ابتدا به ریشه‌ها کاری نداشته ‌باشید.) 10 دقیقه بعد رنگ را به ریشه مو بزنید و 30 دقیقه برای موهای نازك و 40 دقیقه برای موهای ضخیم صبر كنید. اما به طور معمول در مورد تمامي رنگ‌ها بخصوص رنگ‌های روشن و مد روز، باید رنگ‌آمیزی را از پشت سر شروع کنید و به طرف جلوی سر ادامه دهید. به‌یاد داشته‌باشید در مورد رنگ‌های تیره یا پوشش‌دهنده موهای خاکستری و سفید بهتر است از جایی كه موی خاكستری یا روشن بیشتر است شروع کنید (معمولا از جلوی سر). درنهایت پیشنهاد میکنیم اگر زمان و هزینه برای تان مشکل ساز نیست از متخصصین آرایشگر در آرایشگاه ها برای این کار کمک بگیرید و اگر قصد آموزش آرایشگری دارین حتما تجربه عملی به دست آورید.

روش رنگ کردن موReviewed by Pantea Paydar on Jan 4Rating:

1 دیدگاه

  1. مریم گل گفت:

    من خودم آرایشگرم میکاپ کارم. ولی رنگ زیاد وارد نیستم. مطلبتون خیلی خوب بود مرسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *