کاربرد پودر دکلره در ارایشگاه زنانه
پودر دکلره
تیر ۱, ۱۳۹۷
بهترین برند کراتینه مو
بهترین مارک کراتینه مو مردان
تیر ۲, ۱۳۹۷

بهترین راه صاف کردن مو

بهترین راه صاف کردن مو

صاف کردن مو

بهترین راه های صاف کردن موها

موهای فر و حالت دار هیجان انگیز است اما مرتب نگه داشتن اش سخت است پس اگر سرحال هستید و میخواهید مدل موها رو تغییر دهید، موهایتان را میتوانید در خانه یا آرایشگاه صاف کنید. می توانید به مدل موی صاف و شگفت انگیزی بدون آسیب زدن به موهایتان برسید.

برای رسیدن به این منظور از اتوی مو یا سشوار به روش زیر استفاده کنید:

۱-موها را بشویید و با سشوار خشک کنید. صاف کردن موهای تازه شسته شده بهتر است. مخصوصا قبل از رفتن به آرایشگاه موها را کاملا تمیز کنید.وقتی موهایتان را می شویید از شامپو و نرم کننده مناسب جنس موهای خودتان استفاده کنید. برای موهای خشک و فر از شامپو و نرم کننده ضد وز استفاده کنید. برای موهای نازک و لخت از محصولات حجم دهنده استفاده کنید. وقتی که موها را شستید سریع با حوله خشک کنید. بعد سشوار بکشید که نم موها گرفته شود. اینکار به صاف شدن آسانتر موها کمک می کند و کار شما راحتتر میشود.
.اول ریشه موها رو خشک کنید و سپس ساقه مو به سمت انتهای مو را خشک کنید.
.اگر می خواهید موهایتان حجم بیشتری بگیرد در هنگام سشوار کشیدن سر خود را پایین بگیرید.
.از یک برس در هنگام سشوار کشیدن استفاده کنید تا گره موها راحتتر باز شود و همزمان موهاخشک شود.

۲- از اسپری محافظ گرمایی استفاده کنید. این اسپری را به ریشه موها نزنید چون باعث میشود موها چرب به نظر برسند. و حتما این موضوع دا در آرایشگاه از آرایشگر خود بخواهید.
این اسپری در بیشتر داروخانه ها و سالن های آرایشی پیدا میشود. بهتر است مارکی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را داشته باشد. می توانید از آرایشگر خود راهنمایی بگیرید.

۳-موهای خود را قسمت کنید.
بخش اول موهایتان را با دست از قسمت جلو و تاج سر جدا کنید. این قسمت را با استفاده از کلیپس یا کش مو گوجه ای ببندید.
بخش دوم موهایتان را از بالای گوش پشت سر جدا کنید و مانند مرحاه اول ببندید.
بخش سوم موهایتان همان باقیمانده موهای پشت سرتان است. اگر موهای پر پشت و کلفت دارید میتوانید این بخش از موها را هم باز چند قسمت کنید و اگر موهای نازک و لخت دارید و نیازی به بخش های بیشتری ندارید این قسمت از موها را از فرق باز کنید.

۴- درجه حرارت اتوی مو را با توجه به جنس موهایتان تنظیم کنید.
موهای نازک یا آسیب دیده باید حرارتی بین ۲۰۰-۳۰۰فارنهایت یا ۹۳-۱۴۹سانتیگراد استفاده کنند.
موهای سالم با ضخامت متوسط باید حرارتی بین ۳۰۰تا۳۵۰فارنهایت یا۱۴۹-۱۷۷سانتیگراد استفاده کنند.
موهای ضخیم و فر باید حرارتی بین ۳۵۰-۴۰۰فارنهایت یا ۱۷۷-۲۰۵سانتیگراد استفاده کنند.
صاف کردن موها با اتوی مو تکنیک خاص و پیچیده ای ندارد فقط باید مناسب با اتوی مو دسته ای از موها جدا کنید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید. معمولا ضخامت دسته های مو ۲.۵تا ۵ سانتی متری مناسب هستند. اگر دسته های نازکتری از مو بردارید زمان خیلی زیادی را باید صرف صاف کردن موها بکنید. اگر دسته های ضخیم تری بردارید موهایتان هم به خوبی صاف نمیشود.
با یک دست اتوی مو را بگیرید و با دست دیگر دسته موهایتان را. از فاصله ۲.۵ سانتی بعد از ریشه مو موها را با اتو را بگیرید و به سمت نوک موها بکشید. اگر با یکبار حرکت اتو موها کاملا صاف نشد دوباره  تکرار کنید. این فاصله از ریشه باعث میشود که حجم موهیتان حفظ شود وموهایتان خیلی صاف و کم پشت بنظر نیاید.
حرکت اتو باید صاف و یکنواخت روی موها باشد. سعی کنید با یک حرکت صاف ویکنواخت و بدون تکان به پایین موها برسید. در غیر اینصورت با خط های موازی بین موهایتان مواجه میشوید.
.اگر بخار دیدید یا صدای هیس ویز شنیدید دست نگه دارید. این بدان معنی است که موهایتان کاملا خشک نشده است. اتو را خاموش کنید و با سشوار موها را کامل خشک کنید قبل از آنکه دوباره اتو بزنید. اتو کردن موهای خیس یا نم دار بسیار به موها آسیب میزند.
. وقتی بخش پشت سرتان کامل صاف شد. نوبت به بخش بالای گوش میرسد. کلیپس یا کش را باز کنید موها را باز کنید و مراحل قبل را تکرار کنید تا تمام این بخش هم صاف شود و در نهایت قسمت جلویی موها باید آخرین بخش باشند را هم به همان ترتیب صاف کنید.

برای داشتن موهای صاف و دائمی از کراتینه مو که معمولا در آرایشگاه انجام میگیرد استفاده کنید.

موهای فر و حالت دار هیجان انگیز است اما مرتب نگه داشتن اش سخت است پس اگر سرحال هستید و میخواهید مدل موها رو تغییر دهید، موهایتان را میتوانید در خانه یا آرایشگاه صاف کنید. می توانید به مدل موی صاف و شگفت انگیزی بدون آسیب زدن به موهایتان بر

2 دیدگاه ها

  1. ثریا توسلی گفت:

    خیلی ممنون. آموزش صاف کردن مو خیلی باحال بود.

  2. سیما گفت:

    سلام میخوام بدونم ریباندینگ مو رو در خانه هم میشه انجام داد ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *