۲۴ درصد جوان‌تر باشید
دوست دارید ۲۴ درصد جوان‌تر بنظر برسید؟
فروردین ۲۸, ۱۳۹۶
ویتامینه ی موی چرب
ویتامینه موی چرب
فروردین ۲۹, ۱۳۹۶

عوارض پیرسینگ

عوارض پیرسینگ

عوارض پیرسینگ

عوارض پیرسینگ

دکتر امیر هوشنگ احسانی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران :
شایع ترین عارضه پیرسینگ حساسیت میباشد که بیشتر در هنگام استفاده از فلزات بدلی به ویژه کروم و نیکل ایجاد میشود. خانم هایی که هنگام استفاده از ساعت و انگشتر بدلی دچار حساسیت، خارش و قرمزی در پوست خود می شوند، باید از نصب هر گونه بدلیجات خودداری کرده و اگر علاقه زیادی به پیرسینگ دارند، باید از تزئیناتی از جنس طلا استفاده کنند. گاهی اوقات ممکن است حساسیت در محل قرارگیری شیء تزئینی نباشد، بلکه به مرور زمان در سایر نقاط بدن خود را نشان دهد، بعضاً حتی بعد از خارج کردن شیء، حساسیت تا پایان عمر با فرد باقی می ماند. انجام پیرسینگ در سالن های آرایشی و توسط افراد غیر متخصص بسیار خطرناک بوده زیرا هر نوع برش و آسیب به پوست ممکن است با خطر انتقال عفونت ها و ویروس های خطرناکی همچون اچ آی وی ، هپاتیت، عفونت های باکتریایی و سیفلیس همراه باشد. بنابراین اگر کسی علیرغم همه هشدارها باز هم علاقمند به انجام پیرسینگ است، حتماً به مراکز مطمئن و بهداشتی مراجعه نماید تا سلامتی خود را به قیمت زیبایی از دست ندهد.
پیرسینگ در برخی نقاط حساس بدن با خطرات بیشتری همراه است؛ به طور مثال احتمال عفونت و التهاب در پیرسینگ غضروف گوش به مراتب بیشتر از نرمه گوش می باشد. در پیرسینگ لب، به دلیل تماس با سطح مخاطی و میکروب های دهان احتمال عفونت بسیار زیاد بوده و به دلیل بافت خاص لب امکان ایجاد خونریزی بسیار زیاد است. زبان هم یکی از نقاط بسیار حساس بدن است که علاوه بر احتمال خطر خفگی به دلیل باز شدن و بلیعدن شیء تزئینی، امکان ایجاد اشکال در تکلم شده و حتی حس چشایی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد که خطر ابتلا به عفونت کشنده آنژین لودویگ در این روش بسیار بالا است. (نژين‌لودويگ، سلوليت به سرعت پيشرونده فضاي ساب‌منديبولار است که با جابه‌جايي زبان به بالا و عقب همراه است و در بزرگسالان مبتلا به عفونت‌هاي دنداني همزمان ديده مي‌شود.)

عوارض پیرسینگReviewed by سه رخ on Apr 18Rating: 4.5عوارض پیرسینگدر این مقاله به بررسی عوارض پیرسینگ از نظر متخصصان می پردازیم و عفونت ها، بیماری ها و مشکلات ناشی از این روش زیبایی و تأثیرات آن بر بدن را تحلیل خواهیم کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *