آرایشگاه خوب در بابل کجاست
آرایشگاه خوب در بابل
بهمن ۲۰, ۱۳۹۵
مضرات لنز برای چشم
مضرات لنز برای چشم(قسمت۲)
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵

مضرات لنز برای چشم(قسمت۱)

مضرات لنز برای چشم

مضرات لنز برای چشم

مضرات لنز برای چشم(قسمت1)

گران تر از عینک های طبی

بعضی از عینک ها گران هستند اما چندین سال می توان از آن‌ها استفاده کرد و در طولانی مدت از نظر اقتصادی به صرفه هستند، اما اکثر لنز ها تاریخ مصرف دارند و باید به طور منظم آن‌ها را تعویض کرد که خود این مساله هزینه بر است. لنز های روزانه در بازار موجود هستند، این لنز ها امروزه در بین مردم محبوب شده‌اند اما هزینه خریداری کردن آنها زیاد است. برای نگهداری از لنز ها، باید محلول شوینده و ضد باکتری مخصوصی برای آن‌ها بخرید که این محصولات نیز به نوبه خود گران هستند.

مروز زمان کیفیت آن پائین

لنزهای تماسی با گذشت زمان شروع به فاسد شدن می‌کنند و راحت تر پاره می‌شوند. وقتی که تاریخ انقضای لنز نزدیک می‌شود، کارایی اش کم می‌شود و اثر آن در اصلاح بینایی کاهش می‌یابد. اما عینک، کیفیت و تاثیراتش را با گذشت زمان از دست نمی دهد. اگر نتوانید با عینک به خوبی ببینید، ممکن است به این دلیل باشد که نمره ضعیفی چشم شما بالا رفته باشد و این مشکل مربوط به عینک نمی شود.

 افزایش خطر عفونت های چشمی

خطر ابتلاء به عفونت های چشمی در افرادی که از لنز های تماسی استفاده می‌کنند، بیشتر از بقیه افراد است. دلیل این امر این است که باکتری‌ها، آلودگی ها و ذرات گرد و غباری که در زیر لنز وجود دارند، هنگام تماس لنز با چشم وارد آن می‌شوند و باعث عفونت چشم می‌شوند. یکی از این عفونت ها، عفونت قرنیه چشم است.

آلودگی و گرد و خاک به آسانی

یکی از مشکلات رایج لنز ها این است که به راحتی گرد و خاک ، آلودگی و ذرات دیگر را به خود جذب می‌کنند. این آلودگی‌ها زیر لنز قرار می‌گیرند و هنگام گذاشتن لنز ها در داخل چشم، این آلودگی‌ها به چشم منتقل می‌شوند. این ذرات به مرور زمان باعث خراش و آسیب رساندن به قرنیه چشم می‌شوند و هم‌چنین منجر به عفونت چشم می شوند.

مضرات لنز برای چشم(قسمت۱)Reviewed by Mehdi Alaeddini on Feb 9Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *