فواید ماسک هویج برای پوست
فواید ماسک هویج برای پوست
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶
مراحل استفاده از محصولات مو
مراحل استفاده از محصولات مو
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶

مراقبت های حین استفاده از لنز (قسمت اول)

مراقبتهای استفاده از لنز

لنز چشم

مراقبت های حین استفاده از لنز (قسمت اول)

۱. مهم‌ترین زمان احتیاط !

زمانی كه لنز را داخل چشم‌تان می‌گذارید یا خارج می‌كنید.
  
یکی از طلایی ترین زمان ها برای میکروب ها که فرصت ورود به چشم را دارند درست همین زمان است. در واقعا شما با نزدیک کردن انگشت خود به چشم فرصت ورود میکروب ها را به محیط چشم مهیا میسازید. بنابراین به توصیه چشم پزشکان و حتی آرایشگران قبل از تماس با لنز حتما دستان خود را تمیز بشویید و حتی اگر امکان ضدعفونی کردن وجود دارد این کار را انجام دهید. ناخن ها محل تجمع میکروب ها در طول روز هستند بنابراین اگر مداوم از لنز های طبی یا زیبایی برای چشمان خود استفاده میکنید حتماً ناخن های خود را کوتاه کنید با این کار باعث میشوید سطح لنز و سطح پلک و چشمتان دچار خراش نشود. آرایشگران بارها به مشتری های خود تأکید کرده اند که از آب معمولی یا حتی آب جوش برای شستشوی لنزها استفاده نکنید و حتماً محلول های مخصوص نگهداری لنز را تهیه فرمایید.

۲. نخوابید !

وقتی مدت طولانی لنزها را داخل چشم‌نگه می‌دارید
    لنز به دلیل ساختار پلاستیکی مانندی که دارد مانع از رسیدن اکسیژن به چشم ها خواهد شد. بسیاری از چشم پزشکان مخالف استفاده از لنز هستند زیرا اکثر استفاده کننده ها از لنز یا فراموش میکنند یا تنبلی باعث میشود لنز را از چشم خود خارج نکنند. حال اگر این تبلی و فراموش باعث شود موقع خواب لنز را از چشم خارج نکنید خطر ایجاد زخم در قرنیه چشمان شمارا تهدید میکند که این نوع زخم ها گاهاً منجر به کوری فرد نیز خواهد شد.

۳. چه دارویی مصرف می‌كنید؟

زمانی كه دارو مصرف می‌كنید
  
کسانی که از لنز طبی یا آرایشی استفاده میکنند باید بدانند که داروهایی که برای چشم استفاده میکنند ممکن است با وضعیت لنز ربط داشته باشند. برای مثال اگر قرص های پیشگیری از بارداری مصرف میکنید به دلیل استروژن موجود در این گونه قرص ها چشم حساس تر میشود. حتی این قرص ها موجب کاهش ریزش اشک چشم خواهد شد و چشم ها را خشک کرده و امکان آسیب با لنز را افزایش میدهد. همچنین قرص های ضد حساسیت و آنتی هیستامین ها باعث خشکی چشم شده و بعضی از داروهای ضدآکنه در چشم هایی که لنز دارند عامل ایجاد خارش خواهند شد.

۴. تاریخ‌گذشته ممنوع!

وقتی محلول‌های نگهدارنده مشكل‌ساز می‌شوند
.
   
محلول های نگهدارنده مخصوص لنز در انواع واقسام مختلف و با نام های تجاری متفاوت در بازارهای آرایشی وجود داشته  و در دسترس افرار قرار دارد. اما خب فراموش نکنید که مواد نگهدارنده ای که در این محلول ها وجود دارد فاسد شدنی بوده و تاریخ انقضاء مشخصی دارند. پس تحت هیچ شرایطی از محلول های تاریخ گذشته استفاده نکنید زیرا توانایی ایجاد صدمات جبران ناپذیری را برای چشم دارند. سعی کنید از یک محلول نگهدارنده استفاده کرده و مدام آن را با برند ها و انواع دیگر عوض نکنید زیرا ممکن است چشمتان به نوع جدیدی از این محلول واکنش نشان داده و موجب برخی مشکلات برای چشم شود. توجه کنید هرگز این محلول ها را در ظرف های دیگر نریخته و درب ظرف را باز نگذارید چون موجب آلوده شدن محلول به وسیله میکروب های معلق در هوا خواهد شد.

۵. خطر سیگار برای لنزی‌ها !

زمانی كه سیگار می‌كشید
.
   
یکی از صدمات جدی سیگار خطر زخم قرنیه و عفونت چشمی میباشد. دود ناشی از سیگار و نیکوتین موجود در آن موجب آسیب رسانی به قرنیه چشم شده و بینایی فرد را دچار اختلال میکند. طبق آمار افراد سیگاری كه لنز در چشم دارند  8برابر افراد غیرسیگاری در معرض خطر زخم قرنیه و عفونت چشمی هستند.

 


ادامه مطلب مراقبت های حین استفاده از لنز

مراقبت های حین استفاده از لنز (قسمت اول)Reviewed by سه رخ on May 15Rating: 4.5مراقبت های حین استفاده از لنزهمه ما حتی برای یک بار هم که شده در آرایش چشمان خود از لنز استفاده کرده ایم.در این مقاله قصد داریم مراقبت های حین استفاده از لنز طبی یا زیبایی را به شما آموزش دهیم.

1 دیدگاه

  1. ساحل گفت:

    یکی از دوستان من از لنز طبی استفاده میکنه و شبا هم با همون لنز میخوابه.برام عجیب بود که چطور چشماش اذیت نمیشه.اما الان متوجه شدم که کاملاً به ضرر خودشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *