چگونه لب‌های توپر داشته باشیم؟
چگونه لب‌های توپر داشته باشیم؟
فروردین ۱۵, ۱۳۹۶
لحظه‌های که پس از کوتاه کردن موها با آنها روبرو میشوید
لحظه‌های که پس از کوتاه کردن موها با آنها روبرو میشوید
فروردین ۱۶, ۱۳۹۶

موخوره چیست؟

تعریف موخوره و علل ایجاد آن

موخوره

موخوره چیست ؟

موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) و یا آسیب شیمیایی به مو است و در بانوان شایع‌تر می باشد. لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می‌روند، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود که این آسیب می‌تواند از سشوار زدن زیاد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن، شامپوهای اسیدی یا قلیایی، فر دائمی و... ناشی شود. افرادی که موهای خشک دارند بیشتر دچار این مشکل می‌شوند.

علت ایجاد موخوره

موخوره به دلایل مختلفی به وجود می آید، ولی به طور کلی اصلی ترین دلیل ایجاد موخوره خشکی مو می باشد که معمولاً در انتهای تارهای مو ایجاد می شود. استفاده از محصولات آرایشی و انواع رنگ موها و اکسیدان ها، استفاده از شامپوهای نامناسب برای موها، سشوار و اتو کشیدن موها، حتی شانه کردن زیاد مو با برس های سفت و غیره ... انواع دلایلی است که میتواند به موهای شما آسیب رسانده  و موها را خشک نماید.
موخوره عمدتاً در موهای سر دیده می شود، ولی ممکن است در ابروها و نواحی دیگر بدن هم آن را مشاهده کنیم. رنگ کردن ابروها از عوامل ایجاد موخوره در این ناحیه می باشد.
سایش دو قسمت پوست روی یکدیگر، مثل بازو به پوست تنه یا سایش پوست با پارچه و لباس و یا خشک کردن خشن بدن با حوله بعد از استحمام نیز ممکن است باعث بروز این عارضه گردد.حرارت و نور آفتاب هم می تواند موجب شکنندگی و دو شاخه شدن موها شود. در جایی مثل شمال کشور، اگر یک مرد مدت زیادی زیر آفتاب باشد، ممکن است موهای بدنش دچار چنین وضعی شود.
در برخی موارد سوء تغذیه هم این حالت را ایجاد می کند که این مورد چندان شایع نیست!
متخصصین پوست و مو در سراسر دنیا معتقدند موخوره ممکن است در هر سنی در موها ایجاد شود و با توجه به آسیبی که به ساقه مو وارد می آید، حتی در سنین کودکی هم امکان پیدایش موخوره وجود دارد.به همین دلیل بهتر است حداقل از راهکارهایی استفاده کنیم که کمتر به مو آسیب برسد. مثلاً بهتر است بین دفعات رنگ کردن مو، فاصله های چند ماهه در نظر بگیرید یا از تغییر رنگ های خیلی شدید پرهیز کنید!

موخوره چیست؟Reviewed by سه رخ on Apr 4Rating: 4.5موخوره چیست در این مقاله میخواهیم بدانیم از نظر متخصصین مو در آرایشگاه تعریف موخوره و علل ایجاد موخوره و عوامل مؤثر در تشدید موخوره را بررسی کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *