روش مراقبت پوست آرایشگاه
روش مراقبت از پوست بدون آرایشگاه
آذر ۳۰, ۱۳۹۵
عوامل ترک مواد در کاشت ناخن در آرایشگاه
عوامل ترک خوردن مواد در کاشت ناخن در آرایشگاه
دی ۱, ۱۳۹۵

اشتباهاتی که منجر به داشتن موی چرب میشود

اشتباهات موی چرب

موی چرب

شما به خاطر یکی از اشتباهات زیر موهای چربی دارید :

  1. شما زیاد از شامپو استفاده میکنید: شست‌وشوی بیش از اندازه با شامپو می‌تواند سبب چرب شدن مو شود. اگر مرتب موهای‌تان را بشویید، چربی پوست سر شما نیز گرفته می‌شود و همین باعث تولید هر چه بیشتر چربی در قسمت سر شما خواهد. بهمین خاطر هرقدر هم تلاش کنید که موهای‌تان را تمیز نگه دارید، باز هم چربی بیش از حد ظاهر آن را کثیف نشان می‌دهد. بسته به اینکه در چه شهری و با چه آب و هوایی زندگی می‌کنید شامپو کنید که پیشنهاد متخصصین آرایشگاه هر دو، سه روز یک‌بار است. البته اگر در شهرهای آلوده زندگی ش این زمان باید کوتاه و کوتاه‌تر شود.
  2. به اندازه کافی موهای‌تان را شامپو نمی‌کنید: برخی معتقدند با شامپو نکردن موها می‌توانید مانع صدمه دیدن آنها شوید. این در حالی‌است که متخصصین آرایشگاه و کلینیک زیبایی معتقدند با شامپو نکردن موها سبب چرب شدن هر چه بیشتر آنها خواهید شد. چربی، سلول‌های مرده و باقیمانده آلودگی‌ها روی پوسته سر شما شکل می‌گیرند و سبب ایجاد چربی می‌شوند.پس موهای‌تان را به‌موقع و به اندازه شامپو کنید.
  3. موها را هر روز صاف نکنید: اتوی مو را از خودتان دور کنید. صاف کردن هر روز مو باعث می‌شود آنها چرب‌تر شوند و چرب‌تر به نظر برسند. وقتی موهای‌تان را چرب می‌کنید، رشته آنها به پوست سرتان نزدیک‌تر می‌شود و در نتیجه چربی پوست سر را به خود می‌گیرد؛ بنابراین بیشتر از آنچه که باید چرب می‌شوند. حتی آرایشگران هم پیشنهاد میدهند صاف کردن موهای‌تان را از هر روز به چند روز یک‌بار كاهش دهید.
  4. زیاد از شامپوی خشک استفاده نکنید: شامپوی‌های پودری خشک این روزها زیادی محبوب شده‌اند. با این حال باید مقدار استفاده از آنها را دریابید. استفاده هر روز از این شامپوها باعث خشک شدن پوست سر می‌شود و در نتیجه تولید چربی بیشتر را منجر خواهد شد. یادتان باشد شامپوی خشک صرفا باید برای مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد.
  5. از حالت‌ دهنده اشتباه استفاده می‌کنید: هر نوع مو برای مرطوب شدن و سالم ماندن به حالت‌دهنده احتیاج دارند. باید حواس‌تان باشد اگر پوست سرتان به خودی خود چرب است، وقتی حالت‌دهنده را به پوست سرتان می‌زنید، این حالت‌دهنده با چربی کف سر شما ترکیب می‌شود و با پخش شدن لابه‌لای موی ‌تان سبب چرب شدن هر چه بیشتر آنها می‌شود؛ بنابراین باید بدانیم که حالت‌دهنده برای استفاده در کف سر مناسب نیست و بیشتر باید به سطح مو و نوک آنها زده شود تا از خشکی و موخوره جلوگیری کند و رطوبت کافی را به قسمت‌ آسیب‌دیده برساند.
  6. از لوازم آرایشی مو سنگین استفاده میکنید : وسایلی که برای آرایش موهای‌تان استفاده می‌کنید مانند روغن‌ها ، واکس‌ها و کرم‌های مو می‌توانند باعث تشدید چربی مو شوند. تقریبا بیشتر این وسایل آرایشی برای رطوبت‌رسانی به موهای شما از مرطوب‌کننده‌ها و روغن تهیه شده‌اند؛ بنابراین اگر مقدار استفاده شما از این محصولات زیاد میباشد حتما سراغ انواع سبک آنها بروید و بعد از استفاده به حالت موهای خود دقت کنید تا متوجه شوید چه نتیجه‌ای از این محصول می‌گیرید.
  7. با آب داغ مو را آبکشی نکنید: وقتی مو را با آب داغ آبکشی می‌کنید، ناخودآگاه باعث خشک شدن آنها و البته پوست سرتان می‌شوید. به این ترتیب است که پوست سر شما برای جبران این خشکی، چربی بیشتری تولید می‌کند. تولید چربی بیشتر هم مساوی است با چرب شدن هرچه شدیدتر موها. بهتر است برای آبکشی موهای تان از آب گرم روبه ولرم استفاده کنید. اگر بتوانید در انتهای آبکشی به اندازه چند ثانیه هم موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید، درصد چرب شدن موهای‌تان کم و کمتر می‌شود.
  8. وسایل آرایشی موی شما کثیف است : همان‌طور که استفاده از وسایل آرایشی آلوده می‌تواند به پوست شما صدمه بزند، وسایل آرایشی مو هم اگر کثیف باشد و به پوست سرتان برخورد میکند و چربی آن را به موهای‌تان منتقل خواهد کرد. به همین دلیل باید تلاش کنید تا وسایلی که با موهای‌تان تماس دارد مانند برس، شانه، اتوی مو یا دستگاه‌ حالت‌دهنده را هفته‌ای یکبار تمیز کنید.
  9. موهای‌تان را زیادی شانه می‌کنید : متخصصین آرایشگاه ها معتقدند شانه زدن هر روز به سلامتی آنها کمک می‌کند اما در عین حال بر این موضوع هم تاکید دارند که بیش از حد شانه زدن موهای‌تان باعث چرب شدن آنها نیز می‌شود. شانه زدن بیش از اندازه موها سبب تولید هر چه بیشتر چربی می‌شود.

 

اشتباهاتی که منجر به داشتن موی چرب میشودReviewed by Pantea Paydar on Dec 20Rating:

1 دیدگاه

  1. ثمینه.ربیعی گفت:

    من خیلی موهی چربی داشتم اما با نکاتی که شما گفتید الان خیلی بهتره . ممنون سه رخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *