مراقبت از پوست چرب
نحوه مراقبت از پوست چرب
شهریور ۳۱, ۱۳۹۶
مراقبت از پوست نرمال
نحوه مراقبت از پوست نرمال
شهریور ۳۱, ۱۳۹۶

۱۰ واقعیت شگفت انگیز در مورد ناخن ها (قسمت اول)

مهمترین نکات ناخن

۱۰ واقعیت شگفت انگیز در مورد ناخن ها

۱۰ واقعیت شگفت انگیز در مورد ناخن ها (قسمت اول)

1. ناخن های دست هر ماه 3.5 میلی متر رشد می کنند!
   ناخن های دست هر ماه به طور متوسط حدود سه و نیم میلی متر رشد خواهند داشت. اما این میزان رشد بر اساس عوامل مختلفی متغیر است؛ به طور مثال برخی افراد به دلیل عوامل ژنتیکی از رشد سریع ناخن ها برخوردارند و بر عکس، برخی دیگر از افراد به دلیل برخی بیماری ها مانند دیابت، اختلال هورمونی، استرس، کمبود آهن یا مصرف برخی داروها، رشد ناخن هایشان به صورت کند صورت می گیرد. البته با گذشت زمان و افزایش سن، رشد ناخن ها کند خواهد شد.
2. سرعت رشد ناخن پا دو برابر کمتر از ناخن دست است!
   ناخن های پا به صورت طبیعی دو برابر کمتر از ناخن های انگشتان دست بلند می شود. در واقع ناخن پاها 1.6 میلی متر و ناخن دست ها 3.5 میلی متر در ماه بلند خواهند شد. البته در نظر داشته باشید که کوتاه کردن منظم ناخن ها، به فرم و گردی آنها بستگی داشته و بهتر است هنگام کوتاه کردن ناخن پاها دقت بیشتری داشته باشید تا ناخن در گوشت پا فرو نرود.
3. لکه های سفید نشان دهنده کمبود کلسیم نیست!
   بر خلاف باورهایی که در مورد لکه های سفید رنگ روی ناخن وجود دارد این لکه ها نشان دهنده ی کمبود کلسیم نیست، اما می تواند نشانه ضعیف بودن اتصال و چسبندگی ناخن به گوشت باشد. که این مسئله می تواند ناشی از وارد شدن ضربه به ماتریس ناخن نیز باش که این قبیل مشکلات در بین افرادی که ناخن های خود را می جوند بسیار رایج بوده و البته خطری سلامتی فرد را  تهدید نخواهد کرد. اما اگر ناخن ها به صورت زیادی سفید باشند، امکان وجود قارچ در آن ها وجود دارد. اگر ناخن های شما این گونه است باید به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.
4. ناخن ها فاش کننده ی بیماری ها!
   بیشتر پزشکان هنگام معاینه بیمار، ناخن های او را نیز معاینه می کنند. زیرا ناخن ها می توانند اولین علائم وجود بیماری را در بدن نشان دهند، بیماری های که حتی از چشم خود فرد پنهان مانده است.
- شکل ناخن ها: ناخن های منحنی و قوزدار احتمال وجود بیماری های ریوی، کبدی و حتی سرطان را نشان می دهند. البته قابل ذکر است که ناخن برخی افراد به طور ژنتیکی به این شکل می باشد. پس بهتر است هر گونه تغییری در شکل ناخن ها را جدی گرفته و در صورت تغییر به پزشک مراجعه کنید تا خیالتان راحت شود.
- ناخن های سرد و رنگ پریده: ضعف عروق در ناحیه نوک انگشت ها، سردی و رنگ پریدگی ناخن ها می تواند نشانه هایی از آرتریوپاتی، نارسایی قلبی یا ریوی باشد.
- مقاومت ناخن ها: ناخن های ضعیف، نرم یا شکننده می توانند نشان دهنده کمبود مواد مغذی در بدن بویژه کمبودآهن باشد.
- رنگ ناخن ها: در ناخن های سفید امکان وجود بیماری های گوارشی، ریوی یا لنفوم (نوعی سرطان خون) را دارد.  ناخن های قهوه ای نیز نشانه ای از بیماری های هورمونی است. لکه های کوچک قرمز رنگ روی ناخن ها نیز احتمال وجود بیماری های خودایمنی را نشان می دهد. قرمزی اطراف ناخن ها می توانند نشان دهنده درماتومیوزیت باشد.

۱۰ واقعیت شگفت انگیز در مورد ناخن ها (قسمت اول)Reviewed by سه رخ on Sep 22Rating: 3.0۱۰ واقعیت شگفت انگیز در مورد ناخن ها (قسمت اول)واقعیت هایی در مورد ناخن وجود دارد که بسیاری از ما از آن ها بی خبریم. در این مقاله قسمت اول این واقعیت ها را به شما معرفی می کنیم.

ناخن های دست هر ماه به طور متوسط حدود سه و نیم میلی متر رشد خواهند داشت. اما این میزان رشد بر اساس عوامل مختلفی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *