رفع سفیدی مو با حنا
رفع سفیدی مو با حنا
بهمن ۱۹, ۱۳۹۵
کاهش موخوره در آرایشگاه
چند نکته برای کاهش مو خوره
بهمن ۱۹, ۱۳۹۵

راه سفید کردن دندان (قسمت اول)

چند راه برای سفید کردن دندان ها

چند راه برای سفید کردن دندان ها

چند راه برای سفید کردن دندان ها

مسواک خود را در محلول آب نمک

به جای استفاده از خمیردندان، مسواک خود را به مدت سه الی ۵ دقیقه در محلول آب و نمک که با حل کردن نیم قاشق چای‌خوری نمک در یک لیوان آب درست می‌شود، بگذارید و دندان خود را با آن مسواک بزنید. نمک به طور موقت باعث افزایش pH دهان شما می‌شود و آن را تبدیل به محیطی قلیایی می‌کند که در آن جرم ها و باکتری ها از بین می‌روند.
• علاوه بر اینکه آب نمک در درمان گلودرد موثر است، شستشوی دهان با آن بعد از غذا خوردن، باعث تمیز کردن دهان و گلو نیز می‌شود.

جویدن آدامس

تحقیقات نشان داده اند که جویدن آدامس بدون قند بعد از غذا  به مدت بیست دقیقه، باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود. جویدن آدامس منجر به افزایش تولید بزاق دهان می شود که باعث شست‌شوی باقی مانده غذا و اسیدهای خنثی تولید شده توسط باکتری‌ها می‌شود و همچنین باعث  تقویت مینای دندان‌ها می‌شود و در داخل دهان ماده ای برای مبارزه با بیماری ها تولید می‌کند.
• آدامس‌های دارای شکر، باعث زیاد شدن بزاق دهان می‌شوند اما میزان باکتری‌ها را افزایش می‌دهند. در نتیجه بهتر است از این نوع آدامس ها استفاده نشود.
• هیچ وقت آدامس جویدن را جایگزین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نکنید، چرا که این کارها از مهم‌ترین مراحل در بهداشت دهان شما هستند.

از توت فرنگی به عنوان خمیر دندان استفاده کنید.

مالیک اسید موجود در توت فرنگی، ماده‌ای طبیعی برای از بین بردن لکه‌های روی سطح دندان و باکتری‌ها است. برای درست کردن خمیردندان سفید کننده، 2 یا 3 توت فرنگی را  له کنید و نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. چند بار در هفته دندان های خود را با این خمیردندان مسواک کنید.
• از آنجائی‌که اسید مالیک و سیتریک اسید موجود در توت فرنگی می‌توانند باعث از بین رفتن مینای دندان شوند، این دارو را همراه با فلوراید مصرف کنید.

راه سفید کردن دندان (قسمت اول)Reviewed by Mehdi Alaeddini on Feb 7Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *