روش آمبره مو در آرایشگاه
آموزش آمبره کردن مو
دی ۲۰, ۱۳۹۵
روش آموزش پاک کردن رنگ مو
چگونه رنگ را از مو پاک کنیم؟ ( قسمت ۲ )
دی ۲۱, ۱۳۹۵

چگونه رنگ را از مو پاک کنیم ؟ ( قسمت ۱ )

روش آموزش پاک کردن رنگ مو

آموزش پاک کردن رنگ مو

چگونه رنگ را از مو پاک کنیم؟ ( قسمت 1 )

        خیلی وقت ها شده که آرایشگر رنگی را که ما ازش خواسته ایم را روی موهای ما درنیاورده یا خودمان نتوانستیم منظورمان را درست بگوییم. یا اینکه احساس میکنیم این رنگ مو به آرایش موهای ما و رنگ پوست ما نمیخورد. در این مقاله به آرایشگران عزیر و دوستان در منزل چند راه خانگی برای از بین بردن رنگ مو پیشنهاد میکنیم :

  • روش مواد شوینده لباس

یک پودر لباس شویی طبیعی یا پودر ماشین لباس شویی بدون سفید کننده را انتخاب کنید. موها را خیس کنید. برای هر بار شستشو مقدار یک قاشق سوپ خوری از پودر را بردارید. از تماس آن با چشم ها، گوش ها و دهانتان جلوگیری کنید. موها را آبکشی کنید و این پروسه را چندین بار تکرار کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید. گزینه های دیگر شامل سرکه، مخلوط شامپو ضد شوره و جوش شیرین یا رنگ برنده های صنعتی مو می باشند. از یک پودر لباس شویی طبیعی یا پودر ماشین لباس شویی بدون سفید کننده استفاده کنید. مو های رنگ شده به رنگ سیاه ممکن است با ۵ بار شستشو به رنگ بلوند چرک برسند.
1- از پودرهای لباس شویی حاوی مواد سفید کننده استفاده نکنید. پودرهای لباس شویی ساده و طبیعی بهتر عمل میکنند.
۲- موهای خود را خیس کرده و هر بار از مقدار یک قاسق سوپخوری پودر استفاده کنید. سعی کنید وقتی موهایتان را میشویید، مواد شوینده اصلا تماسی با چشم، گوش یا دهانتان نداشته باشد.
3- دقت کنید که ریشه ها زودتر از نوک موها روشن میشوند پس اگر می خواهید که موهایتان رنگی یکنواخت داشته باشد باید یک نوک موهایتان را کمی کوتاه کنید.

  • روش شستشو با سرکه

۱- تمام رنگ موها برای ماندگاری بیشتر طوری طراحی شدند که شوینده های قلیایی از قبیل شامپو یا صابون را تحمل کنند. حالت اسیدی سرکه این مقاوت از بین میبرد و رنگ پاک میشود. مقداری سرکه را با کمی روغن مخلوط کنید به میزان یک لیوان و برای رنگ بردای از موها استفاده کنید.
۲- موها را با یک صابون بشویید تا زمانیکه آب شفاف شود و رنگی باقی نمانده باشد. دوباره موها را با مخلوط گفته شده بشویید تا مقدار بیشتری رنگ برداشته شود.
۳- زمانیکه آب شفاف شد و رنگی باقی نماند دوباره صابون بزنید و تا بدست آمدن رنگ مورد نظر این روند را ادامه دهید.

  • روش شستشو با شامپو ضد شوره و جوش شیرین

۱- شامپو ضد شوره تهیه کنید مثل شامپو هد اند شولدر. شامپو های ضد شوره کمی از شامپوهای معمولی قوی تر هستند تا روغنی که در سر افراد با شوره سر وجود دارد و باعث پوسته پوسته شدن پوست سر میشود را تمیز کند.
۲- مقداری جوش شیرین بخرید. جوش شیرین یک سفید کننده طبیعی است و در عین حال خیلی قوی نیست.
۳- آنها را با هم مخلوط کنید و موهایتان را به دفعات لازم چندین بار با این مخلوط بشویید. اگر نتوانستید جوش شیرین بخرید با همان شستشو با شامپوی خالی ضد شوره ادامه دهید. شستشو هم باعث میشود رنگ تا حدودی برداشته شود  بخصوص اگر رنگ دائمی نباشد.

  • روش شستشو با لیمو

۱- لیموی تازه خریداری کنید. بزرگ و کوچکی اش مهم نیست مگر اینکه شما آب لیموی بیشتری نیاز داشته باشید. آب لیموهای کارخانه ای به اندازه آب لیموی تازه اثر ندارند.
۲- موهایتان را مثل همیشه بشوید. اجازه دهید کف به مدت ۵ دقیقه روی موهایتان باقی بماند. بعد آب لیمو را اضافه کنید. اجازه دهید هم کف هم آب لیمو هر دو روی موهایتان برای ۳-۵ باقی بماند بعد بشوید.
۳- نرم کننده رنگساژ در رنگ مورد نظرتان را موها زده و سپس ۵ دقیقه صبر کنید و بعد بشویید.
۴- اگر لازم بود باز تکرار کنید. از آنجاییکه این روش کاملا طبیعی و ارگانیک است میتوانید آنرا چندین بار تکرار کنید. به مرور و آهستگی طی یک یا دو هفته رنگ را تغییر میدهد، پس به نظر میرسد که موهایتان رشد کرده تا یک تغییر شدید انجام داده باشید.

  • روش درمان روغن گرم

۱- از روغن مخصوص اینکار استفاده کنید یا اینکه خودتان روغن را بسازید. روغن همزمان که به رنگ برداری موها کمک میکند آنها را نرم هم میکند.
۲- قبل از روغن زدن موهای خود را کامل بشویید.
۳- مقداری روغن نارگیل را به شیوه بن ماری حرارت دهید. حرارت و گرمی روغن در حدی باید باشد که دست را نسوزاند. در حد یک یا دو دقیقه اجازه دهید که خنک شود تا حرارتش قابل تحمل شود.
۴- لازم است که موهایتان را دوباره خیس کنید و روغن گرم را به کل موها از ریشه تا نوک آنها بمالید. وقتی تمام موها خوب آغشته شد یک حوله به سر خود بپیچید و اجازه دهید که یک ساعت بماند.
۵- دوباره موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

چگونه رنگ را از مو پاک کنیم ؟ ( قسمت ۱ )Reviewed by Pantea Paydar on Jan 10Rating:

2 دیدگاه ها

  1. کسری.سیستانی گفت:

    خیلی خوب بود

  2. کیانا گفت:

    چه جالب تا حالا نشنیدده بودم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *