آموزش ماسک صورت خیار و عسل
ماسک صورت خیار و عسل
خرداد ۳۰, ۱۳۹۶
آموزش نکات اصلاح صورت
اشتباهات ساده اصلاح صورت
خرداد ۳۱, ۱۳۹۶

درمان‌های خانگی ترک پاشنه‌ی پا – قسمت اول

درمان‌های خانگی ترک پاشنه‌ی پا

درمان‌ ترک پاشنه‌ی پا

درمان‌های خانگی ترک پاشنه‌ی پا

طبق نظر متخصصین زیبایی در آرایشگاه  ترک‌ پا علاوه بر از بین بردن زیبایی پاهایتان، می‌توانند به خونریزی و درد نیز منتهی شوند. برخی از دلایل بوجود آمدن ترک پاشنه‌ی پا، خشکی آب و هوا، عدم رطوبت کافی پوست، مراقبت‌های نادرست از پا، رژیم غذایی ناسالم و پوشیدن انواع اشتباه کفش می‌باشند. برخی از راه‌های درمانی ترک پاشنه‌ی پا که به راحتی در خانه ساخته می‌شوند را امتحان کنید.

  • روغن‌های گیاهی
    مالیدن انواع روغن نباتی بر روی ترک‌های پاشنه‌ی پا می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد. همچنین کسانی که پاهای خشکی دارند باید از روغن نباتی استفاده کنند تا پاهایشان ترک نخورد. شما می‌توانید از روغن زیتون، روغن کنجد، روغن نارگیل یا هر نوع روغن گیاهی هیدروژنه‌ای برای بهبود ترک‌های پا استفاده نمایید.
    ابتدا پایتان را با یک سنگ پا لایه برداری کنید و به خوبی بشویید، و سپس روغن نباتی را به پاشنه و کف پاهایتان بمالید. بعد از آن یک جفت جوراب تمیز به پا کنید و به رختخواب بروید، حالا روغن برای نفوذ به پوست پای شما زمان کافی دارد. در صبح متوجه خواهید شد که پاشنه‌های پایتان نرم تر شده است. این درمان را برای چندین روز متوالی ادامه دهید تا ترک‌های پاشنه‌ی پایتان به خوبی بهبود یابد.
  •  موم پارافین
    اگر شرایط ترک پاهایتان واقعاً بد است، و باعث بوجود آمدن درد زیادی شده است، موم پارافین یکی از درمان‌هایی است که می‌تواند به سرعت به پاهایتان تسکین دهد. موم پارافین بخرید و آنرا با روغن خردل یا روغن نارگیل مخلوط کرده و سپس برای مدتی آنرا حرارت دهید تا موم به خوبی ذوب شود.
    پیش از استفاده از موم، صبر کنید تا به دمای اتاق باز گردد. برای نتیجه‌ی بهتر، پیش از اینکه به رختخواب بروید موم را بر روی ترک پاشنه‌ی پایتان بمالید و صبح به خوبی آنرا بشویید. شما باید این درمان را برای یک تا دو هفته تکرار کنید تا نتایج مثبت آنرا ببینید.
  •  موز
    شما می‌توانید ترک پاشنه‌ی پاهایتان را در خانه با موز رسیده نیز درمان کنید! یک موز رسیده را بکوبید تا خمیر یکنواختی از آن بدست بیاید. ابتدا پایتان را به خوبی تمیز کنید، سپس خمیر بدست آمده از موز را به پایتان بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پایتان بماند تا پوست خشک پایتان به خوبی تغذیه شود. حالا پاهایتان را با آب گرم به خوبی بشویید و سپس داخل آب سرد غوطه ور کنید. این راه درمانی خانگی را هر روز برای چند هفته تکرار کنید و از پاشنه‌های نرم و صافی که به شما می‌بخشد لذت ببرید.
  •  لیمو ترش
    خاصیت اسیدی لیمو ترش می‌تواند خیلی مفید باشد، اما باید اطمینان حاصل کنید که آب لیمو ترش تنها به پوست سخت پاشنه‌ی پایتان مالیده شود. بعلاوه می‌توانید پاهایتان را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک سطل آب گرم که به آن لیمو ترش افزوده اید غوطه ور سازید. یادتان باشد که از آب داغ استفاده نکنید، چرا که می‌تواند رطوبت پای شما را از بین ببرد. در آخر پایتان را با سنگ پا و صابون بشویید و با حوله خشک کنید.

ادامه مطلب:

درمان خانگی ترک پاشنه ی پا

درمان‌های خانگی ترک پاشنه‌ی پا - قسمت اولReviewed by سه رخ on Jun 20Rating: 4.5درمان‌های خانگی ترک پاشنه‌ی پادر این مقاله میخواهیم بهترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه‌ی پا را از دید متخصصین زیبایی در آرایشگاه بررسی کنیم

1 دیدگاه

  1. فائزه گفت:

    پارافین تراپی رو الان اکثر مراکز ناخن انجام میدن و فوق العاده اس خیلیم راحته

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *