مهم ترین راه های جلوگیری از آسیب رساندن به موها
راه های جلوگیری از آسیب رساندن به موها
آذر ۱, ۱۳۹۶
درمان چین و چروک دور چشم
پیشگیری از چین و چروک دور چشم (قسمت اول)
آذر ۱, ۱۳۹۶

آموزش بیات کردن آرایش

بیات کردن آرایش

آموزش بیات کردن آرایش

آموزش بیات کردن آرایش

   بیات کردن آرایش، در واقع یک اصطلاح در حرفه آرایشگری می باشد که بیشتر بین آرایشگران حرفه‌ ای در محیط آرایشگاه استفاده می شود. آرایش عروس معمولاً یکی از حساس ترین اناوع آرایش است و باید بهترین شرایط و آرایش را متناسب با چهره عروس خانم در نظر گرفت. به همین دلیل بیشتر آرایشگران حرفه‌ای عروس، از اصول و تکنیک‌ های گریم استفاده می کنند تا پوست و زیرسازی بهتری برای عروس ایجاد کنند. آرایش عروس هم جز حساس ترین انواع آرایش ها و هم جز مهمترین خدمات یک سالن زیبایی و آرایشگاه است که اکثر آرایشگران حساسیت خاصی بر روی آن دارند.
فون و گریم صورت
   برای گریم عروس، از فون های آرایشی استفاده می کنند زیرا حالت مناسبیبرای صورت ایجاد  و امکان برطرف کردن نقایص چهره را دارد. البته با توجه به نوع پوست عروس ( چرب یا خشک بودن آن ) از فون های متفاوتی می توان استفاده کرد. فون نوعی کرم پودر سنگین و فشرده می باشد که به عنوان یک لایه پوست جدید در نظر گرفته می‌شود. یعنی انگار پوست جدیدی به صورت فرد اضافه می شود که آرایش بر روی آن سوار می شود.
   فون گریم سنگینی خاصی بر روی صورت ایجاد می کند به همین دلیل استفاده از آن زیاد مرسوم نیست مگر اینکه عروس دارای پوست بسیار معیوب و نازیبا باشد که از این تکنیک گریم برای کمک به آرایشی بهتر استفاده می شود. البته تا چند وقت پیش، از فون گریم تقریبا برای هر عروسی استفاده می شد که در حال حاضر با پیشرفت تکنیک‌ های آرایشی، لازم به استفاده از آن نیست.
بیات کردن آرایش چیست؟
   بیات کردن آرایش یک تکنیک و اصطلاحی است که به منظور تثبیت آرایش و طبیعی جلوه کردن فون روی پوست استفاده می شود. فون حالتی مصنوعی و بدون انعطاف به پوست خواهد داد که با بیات کردن آرایش، می‌توان آن را کاملا به خورد پوست داد تا طبیعی‌ تر جلوه کرده و مانع از ایجاد چهره ای مصنوعی و مجسمه مانند شود. البته بیات کردن آرایش موجب تثبیت و فیکس شدن فون روی پوست نیز خواهد شد تا در اثر گذشت زمان طولانی و خیس شدن صورت و بدن، فون صورت به هم نریخته و حالت لک شده و چین خورده بری روی پوست ایجاد نگردد. 
بیات کردن آرایش چگونه انجام می‌شود؟
   پس از فون زدن و زیر سازی پوست (صورت گردن و...) لازم است فون به خورد پوست رفته و تثبیت شود. برای اینکار معمولا یک دستمال کاغذی یا نخ را خیس کرده و روی تمام سطح پوست قرار می‌دهند. بعد از چند ثانیه دستمال را از پوست برداشته و وقتی که  فونی به دستمال نچسبیده بود، آرایشگر مطمئن می شود که فون در پوست نفوذ کرده و پاک شدن آن به راحتی صورت نمی‌گیرد. حال می توان آرایش صورت را بر روی پوست آغاز کرده و از تثبیت و ماندگاری آرایش مطمئن بود. 

 

آموزش بیات کردن آرایشReviewed by سه رخ on Nov 22Rating: 3.0آموزش بیات کردن آرایشبیات کردن آرایش در واقع یک تکنیک و اصطلاح است که در آرایشگاه برای گریم عروس و آماده سازی پوست عروس از آن استفاده می شود. در این مقاله شما را با روش انجام این تکنیک آشنا می کنیم.

بیات کردن آرایش در واقع یک تکنیک و اصطلاح است که در آرایشگاه برای گریم عروس و آماده سازی پوست عروس از آن استفاده می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *