آموزش آرایش مناسب زنان شاغل
آرایش مناسب زنان شاغل
مرداد ۲۰, ۱۳۹۷
آموزش ماسک زعفران و ماست
ماسک زعفران و ماست
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷

آموزش شستشوی صحیح صورت

آموزش شستشوی صورت

آموزش شستشوی صحیح صورت

آموزش شستشوی صحیح صورت

   پوست خوب داشتن تلفیقی از چند معیار است. عامل ژنیتیکی، تغذیه مناسب، مراقبت از پوست در مقابل آفتاب، استفاده به جا از مکمل هایی مانند کرم و سرم و البته شستشوی صحیح. کاری که هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دهید شستشوی صورت است و اگر اشتباهی این کار را انجام دهید، قطعا مشکلات زیادی مانند افتادگی پوست صورت  برای شما به وجود می آید. در این مقاله نحوه شستشوی صحیح صورت را به شما آموزش می دهیم:
- آماده سازی پوست
   اول از همه دست ها را شسته و اگر آرایش دارید حتما آرایشتان را کامل پاک کنید؛ قبل از هر کاری باید موهای خود رو با یک کش پشت سر ببندید تا موها هنگام شستن صورت خیس نشند. اگر موهای کوتاه دارید با استفاده از یک تل یا هد بند آن ها را بالا نگه دارید. بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید. آب داغ باعث خشکی بیش از حد پوست شده و آب سرد هم نمی تواند پوست را عمقی پاک کند. برای مرطوب کردن پوست می توانید آب را با مشت روی صورت بپاشید یا با حوله خیس ولرم صورت خود را کاملا مرطوب کنید. 

- صورتتون رو خیس کنید.
   یک مقداری آب روی چهار تا انگشت جفت  دست های خود بریزید. آب را روی گونه ها به سمت بیرون به شکل دورانی ماساژ دهید. این کار را تا سی ثانیه انجام دهید. سپس نوبت پیشانی و چانه است. چانه و پیشانی را به سمت بالا بشویید.
- شوینده به اندازه کافی
   شوینده صورت را به اندازه کافی روی دستان خود بریزید و کمی با آب مرطوب کنید. بعد به آهستگی با نوک انگشت به صورت دورانی روی پیشنی، گونه ها، بینی، چانه و اگر لازم است گردن خود را با شوینده ماساژ دهید. حدود یک دقیقه تمام بخش های صورت را بشویید و در واقع اجازه دهید تا شوینده از سطح پوست بگذرد و بتواند صورت را تمیز کند. حواستان باشد که  هیچوقت نباید از شوینده بدن یا دست به صورت خود بزنید، این کار باعث خشکی و تحریک پوست صورت می شود. پس قبل از هر چیز، شوینده مناسب را انتخاب کنید و مطمئن باشید فرمولی که برای ساختش استفاده شده با پوست شما تناسب دارد. شوینده مناسب باید به اندازه کافی پوست صورت را مرطوب کند و وظیفه آبرسانی را به بهترین شکل انجام دهد.
- ترجیحا حوله بر ندارید.
   وقتی شستشوی صورت تمام شد با  آب سرد کار شستشو را به اتمام برسانید. استفاده از آب سرد به گردش جریان خون در صورت کمک می کند و باعث باز شدن منافذ برای جذب بهتر مرطوب کننده یا مواد تقویتی می شود. بهتر است اجازه دهید پوست خود به خود خشک شود، اگر تمایلی ندارید به این حالت پوست خود را خشک کنید، بهتر است حوله لطیف و نرمی روی صورت خود قرار دهید و بردارید فقط تا حدی که آب صورت گرفته شود. برای خشک کردن صورت نباید حوله یا دستمال رو روی صورت بکشید، این کار هم پوست را به مرور زمان دچار افتادگی می کند و هم باعث کدر شدن پوست صورت می شود. 
- مرطوب کننده را فراموش نکنید.
   بعد از اینکه شستشوی صورت کامل شد بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده و کرم های شب و روز است. البته اگر پوست مختلط دارید حتما با استفاده از تونر پوست خود را پاک کنید تا چربی ها را کنترل کرده باشید و بعد از آن حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

چند نکته مهم :
* هیچوقت با لیف و صابون قالبی صورت را نشویید. این کار پوست صورت را خشک می کند.
* از مصرف شوینده هایی که حاوی مواد شیمیایی و الکل هستند اجتناب کنید.
* مقدار مواد شوینده صورت را به اندازه استفاده کنید.
* برای لایه برداری سلول های مرده پوست هر هفته و یا هر دو هفته یک بار لایه برداری سطحی انجام دهید. 

آموزش شستشوی صحیح صورتReviewed by سه رخ on Aug 11Rating: 2.5آموزش شستشوی صحیح صورتشستشوی یکی از کارهای روزانه است که بیشتر ما حداقل یکبار در روز این کار را انجام می دهیم اما نحوه اصولی شستشوی صورت را تا چه می دانیم؟ در این مقاله نحوه صحیح شستن صورت را به شما آموزش می دهیم.

شستشوی یکی از کارهای روزانه است که بیشتر ما حداقل یکبار در روز این کار را انجام می دهیم اما نحوه اصولی شستشوی صورت را تا چه می دانیم؟

1 دیدگاه

  1. دنیا گفت:

    وای مرسی از مطلب خوبتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *