نکات براشینگ موهای لخت و بیحالت
براشینگ موهای لخت و بی حالت
دی ۳۰, ۱۳۹۵
افزایش درآمد آرایشگاه سالن زیبایی
چند راه برای افزایش درآمد آرایشگاه
بهمن ۱, ۱۳۹۵

آموزش پر کردن ابرو

آموزش طراحی ابرو آرایشی

آموزش طراحی ابرو

چگونه ابرو ها را با آرایش پُر کنید:

در این مقاله آموزش پر کردن ابرو (بکمک آرایش) داریم. آرایشگران عزیز باید بدانید که چگونه ابروهای مشتری تان را پر کنید. مداد ابرو، برس ابرو و سایه ابرو در دسترس آماده داشته باشيد.
۱- ابروهایتان را شانه کرده و مرتب کنید.
۲- با مداد ابروی رنگ پوست زیر ابروها خط بکشید.
۳- داخل ابروهای خود را با سایه ابرو و یک قلم موی کوچک پر کنید.
۴- خط بالای ابرو را هم بکشید.
۵- ابروها را با برس ابرو سر مداد ابرو یا برس جداگانه شانه بزنید تا خطوط محو و پخش شود.
۶- به ابروها ژل بیرنگ ابرو بزنید تا سایه ها و پر شدگی ها ثابت شود.

قسمت اول- آماده کردن ابروها

۱- ابرو ها را بردارید. موهای اضافی و پرت وپلا در بالا و زیر ابرو ها را با موچین بردارید. همچنین وسط ابروها را هم تمیز کنید. هنوز داخل خط ابروها را برندارید فقط موهای اضافی پراکنده را با موچین تمیز کنید.
۲- ابروها را کوتاه کنید. اگر موهای ابروها ی شما بلندتر از خط طبیعی آنهاست، موها را با برس ابرو به طرف بالا شانه بزنید- برس ابرو مثل برس تمیز ریمل است- و موها را به اندازه دلخواه قیچی کنید. برای قیچی کردن موها قیچی ابرو را بصورت افقی و نزدیک خط ابرو نگه دارید و بدقت موهای بلند را با پیروی از خط و شکل طبیعی ابروها قیچی کنید. فقط دقت کنید که برای هر بار قیچی کردن موها با برس ابرو موها را شانه کنید.
- خیلی خیلی مراقب باشید که ابروها را بیش از حد قیچی نکنید. چرا که کوتاهی بیش از حد نیاز خیلی راحت اتفاق میافتد. بنابراین همیشه مرحله به مرحله ابرو ها را کوتاه کنید اگر نیاز بود دوباره کوتاه کنید. اگر برای مدل ابروها به رفرنسی نیاز دارید به عکس مدل های مختلف ابرو نگاهی بیاندازید و مدل نزدیک به مال خودتان را پیدا کنید.
۳- زیر خط ابروهایتان را خط بکشید. با مداد ابرو و پیروی از فرم زیر ابروها، با خطوط ریز و بصورت خیلی ملایم خط بکشید. شما که نمیخواهید خط خیلی معلوم باشد. پس با خط خیلی محو شروع کنید اگر نیاز بود دوباره روی همان خط را تکرار کنید.
- شما میخواهید که زیر ابروهای شما تعریف شده، واضح و صاف باشد درحالیکه بالای ابروها را اجازه دهید که محو و طبیعی و رها به نظر برسد، اگر خط بالای ابرو خیلی واضح و دقیق شد با برس ابرو و برس زدن رو به بالا آنرا محو کنید.
- هرگز برای خط زیر ابرو از مداد ابروی همرنگ خود ابروهایتان استفاده نکنید. درست مثل موها که نوک آنها از ریشه روشن تر است اگر از مداد همرنگ مژه هایتان استفاده کنید ممکن است که در نهایت ابروهایتان مصنوعی به نظر برسد. در عوض گزینه پیشنهادی این است که از رنگی روشنتر از ابروی خود برای خط زیر ابرو و پر کردن خود ابرو استفاده کنید. برای مثال اگر ابروهای قهوه ای تیره دارید از قهوه ای استفاده کنید.

قسمت دوم- به ابروهایتان شکل و فرم دهید.

۱- محل تاج ابروهایتان را اندازه گیری و پیدا کنید. با یک قلم مو یا هر جسم بلند و صاف از کناره پره های بینی بصورت عمودی تا کنار تاج ابروی خود بگیرید. محل تلاقی خط ابرو با قلم مو که از کنار بینی بصورت عمودی گرفته اید جایی را نشان میدهد که تاج ابروهایتان باید شروع شود. هر مویی بعد از این نقطه به سمت پل بینی باید برداشته شود.
- به خاطر داشته باشید که فرم صورت، موقعیت چشم و عرض بینی همه متفاوت است. بنابراین، این روش ممکن است برای همه کاربرد نداشته باشد. یک روش خوب دیگر استفاده از عرض انگشت شست است. انگشت شست دست چپ خود را برای ابروی چپ و شست دست راست هم برای ابروی راست استفاده کنید. انگشت شست خود را بر روی فرو رفتگی مجرای اشکی چشم بگذارید و از کنار انگشت شما، یعنی نقطه ای که بطور کلی باید تاج ابرو شروع شود.

۲- علامت نقطه شروع را بگذارید. با یک مداد چشم رنگ روشن یک علامت یا نقطه خیلی کم رنگ برای شروع تاج ابروی خود بگذارید. از آن نقطه به طرف پل بینی اگر موی اضافه ای هست برداشته شود و قبل از آن نقطه باید موهای ابرو پر شود.
- برای حذف بهتر موها از موچین استفاده کنید.
- دقت کنید که موچین به گوشه چشم برخورد نکند.
- اگر پوستتان بعد از موچین تحریک یا قرمز شد، از ژل آلوئه ورا یا از کرم کورتیزول استفاده کنید تا به پوستتان آرامش و تسکین ببخشد.

۳- پیدا کردن دم ابرو. قلم مو یا هر جسم بلند و صافی را از کناره پره های بینی بصورت مورب به طرف گوشه بیرونی چشمتان بگیرید، محل تلاقی برآمدگی استخوان ابرو و امتداد خط فرضی قلم مو نقطه ای است که دم ابروی شما آنجا تمام میشود. هر مویی بعد از این نقطه باید رداشته شود.
- دقت کنید که موهای خیلی واضح را بردارید و با موهای کوتاه و خرده که ضخامت دم ابروی شما را تشکیل میدهد کاری نداشته باشید. چون برعکس موهای قسمت های دیگر ابرو رشد این موها خیلی سریع نیست و به ندرت دوباره رشد میکنند.

۴- پیدا کردن قوس/ کمان ابرو. قلم مو یا هر جسم بلند و صافی را از کناره پره های بینی بصورت مورب به طرف قسمت رنگی چشم تان بگیرید برای اینکار مستقیم در آینه نگاه کنید. محل تلاقی قلم مو با استخوان ابرو محل کمان یا قوس ابروی شماست.
- زیر ابرو جایی که باید بیشتر موها را بردارید. البته فقط موهایی که از خط طبیعی ابرو خارج هستند. در نهایت خودتان متوجه میشوید که چند تار از این طرف و آنطرف کافی است.

قسمت سوم- پُر کردن ابروها

۱- رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. درست همانطور که برای خط زیر ابرو از رنگ روشن استفاده کرده اید بایداز رنگی برای پُر کردن داخل ابروها استفاده کنید که رنگ پوست شما با آن همخوانی و تاثیر داشته بشد. برای مثال اگر رنگ پوست شما تیره است از رنگی استفاده کنید که در آن کمی ته مایه قرمز داشته باشد، این به شما کمک میکند که ابروها بیشتر طبیعی به نظر برسد. اگر شما پوست رنگ روشنی دارد ولی موهایتان تیره است سعی کنید از رنگ قهوه ای روشن برای پر کردن ابروها استفاده کنید. شما معمولا از طریق آزمون و خطا رنگ مناسب خودتان را پیدا می کنید.

۲- از سایه ابرو برای پر کردن ابروها استفاده کنید. قلم مو کوچک و زاویه دار مخصوص ابروها را در سایه بزنید به آن تقه ای بزنید تا اضافه پودر گرفته شود و شروع کنید. از زیر ابرو شروع کنید با قلم مو خط ابرو را پر کنید. مرز لبه ابرو را با سایه مشخص کنید. وقتی ابرو را پر میکنید به جهت رویش موها دقت کنید و سایه بزنید. از مرز مشخص شده لبه ابرو بیرون نزنید و سایه را در محل رویش موها بزنید.
- از کمان ابرو شروع کنید. و بعد به هر دو طرف ابرو برسید.
- اگر کمان ابروی شما خیلی بلند باشد به صورت شما حالت عصبانی میدهد. شاید لازم باشد که کمی کمان را پر کنید و آنرا پایینتر بیاورید. حتی می توانید به آن گوشه و زاویه بدهید تا از حالت قوس خارج شود.
- اگر لازم است میتوانید از شابلون ابرو برای راهنمایی استفاده کنید.

۳- باقی مرز لبه ابرو را هم مشخص کنید. بعد از کمان ابرو به سمت تاج ابرو بروید. بدون اضافه کردن سایه بیشتر به قلم مو برای پر کردن و حجم دادن به داخل ابرو تمرکز کنید. فقط برای مرز لبه زیر ابرو قلم مو را با سایه آغشته کنید، تمرکز بر روی مرز زیر ابرو به ابرو حالت طبیعی و پر میبخشد، داخل ابرو باید حالت محو داشته باشد.
- همیشه بخاطر داشته باشید که اگر با مقدار زیاد مواد آرایشی شروع کنید پاک کردن اضافه ان سخت است و کثیفکاری میشود. پس همیشه با مقدار کم شروع کنید و اگر نیاز بود دوباره اضافه کنید.

۴- رنگ را با برس محو کنید. ار برس مخصوص ابرو استفاده کنید تا رنگ را در همه جای ابرو بین موها بطور محو ولی یکنواخت پخش کند. اینکار کمک میکنه که ابرو حالت غیر طبیعی و خشن نگیرد و بیشتر طبیعی باشد. تا انجایی از سایه و برس استفاده کنید که به رنگ مورد نظرتان برسید.

۵- کارتان را بررسی کنید. دوباره مانند قسمت دوم، مراحل اندازه گیری و محل یابی نقاط ابروهایتان را تکرار کنید، قلم مو را کنار پره بینی بصورت عمود، مورب و مایل بگیرید تا شروع تاج ابرو، محل کمان ابرو و دم ابروهایتان را بعد از پر کردن چک کنید.
- از قلم مو و چشمتان به عنوان راهنما کمک بگیرید تا ببینید که ابرو بیش از اندازه کوتاه یا بلند نشده باشد یا نیاز به ترمیم نداشته باشد.

۶- پر شدگی های ابروهایتان را ثابت کنید. از ژل بیرنگ مژه استفاده کنید تا تمام موها و سایه های پر شدگی سر جایشان ثابت شوند. از وسط ابرو به طرف تاج ابرو شروع کنید و موها را به سمت بالا ژل بزنید. سپس برس ژل را از قسمت کمان ابرو به سمت دم ابرو و در جهت آن بکشید. و در نهایت از کانسیلر برای دورتادور ابرو میتوانید استفاده کنید تا ابرویی تمیز و بی نقص داشته باشید.
- شما همچنین از ژل های ابروی رنگی هم میتوانید استفاده کنید. اما روش بهتر و مطمئن تر این است که از ژل بیرنگ استفاده کنید تا از اضافه کردن رنگ های مختلف و متعدد به ابروهایتان جلوگیری کنید.

آموزش پر کردن ابروReviewed by Pantea Paydar on Jan 20Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *