مراقبت از پوست
آماده سازی پوست عروس و داماد
خرداد ۲۲, ۱۳۹۷
انواع پرایمر
انواع پرایمر صورت
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷

انواع پاک کننده صورت

انواع شوینده صورت

انواع پاک کننده صورت

انواع پاک کننده صورتReviewed by سه رخ on Jun 13Rating: 2.5انواع پاک کننده صورتپاک کننده های صورت دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام از آن ها برای یک نوع پوست مناسب می باشند و وظیفه خاصی را انجام می دهند. در این مقاله انواع پاک کننده های صورت را به شما معرفی می کنیم.

پاک کننده های صورت دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام از آن ها برای یک نوع پوست مناسب می باشند و وظیفه خاصی را انجام می دهند.

انواع پاک کننده صورت

شستشوی صورت نیز مانند سایر روش های مراقبت از پوست دارای اصول و قواعد خاصی است. زیرا هر روز حداقل یکبار صورت خود را می شوییم و باید بدانیم چگونه پوست را شستشو دهید تا همیشه سالم بماند. بسیاری از خانم ها و حتی آقایان برای شستشوی صورت خود از انواع پاک کنننده ها و شوینده هایی صورت استفاده می کنند. شوینده‌های صورت انواع مختلفی دارند مانند:صابون، ژل، فوم، تونر و شیر پاک‌کن و غیره. هر فردی باید بداند برای پاکسازی و شستن صورت خود از چه نوع شوینده ای استفاده کند. ما در این زمینه شما را راهنمایی می کنیم:
– شستن کامل صورت بعد از آرایش امری ضروری است؛ اما غیر از زمان آرایش گاهی اول صبح، آخر شب و حتی در برخی موارد برای کنترل چربی پوست لازم است که از یک نوع پاک کننده مناسب استفاده نمایید. پاک‌ کننده‌ ها شمال انواع مختلف تونر یا تونیک، شیر پاک‌کن، فوم و… می باشند.
– جالب ایت بدانید بدترین نوع پاک‌ کننده پوست صورت، صابون می باشد. استفاده از این پاک‌ کننده قوی به‌ دلیل خشک‌ کردن سطح پوست از سوی آرایشگران حرفه ای و حتی متخصصان پوست توصیه نمی گردد. البته این موضوع به گذشته مربوط می شود زیرا امروزه صابون‌های تخصصی برای شست‌ و شوی پوست صورت تولید شده اند که نه تها آسیبی به پوست وارد نمی کنند بلکه با فرمولاسیون و خواصی که دارند موجب درمان و رفع مشکلات پوستی نیز می شوند.
– از خانواده پاک‌ کننده‌ های صورت بدون نیاز به آبکشی می‌ توان تونر یا تونیک را نام برد. در اصل این محصول آرایشی بعد از شست‌ و شوی صورت به‌ جهت حفظ شادابی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از آرایشگران استفاده از تونر را بعد از پاک‌ کردن کامل آرایش توصیه می‌ کنند. این نوع محصول معمولا فاقد الکل بوده و در حفظ نشاط پوست بسیار موثر عمل می کند. تونرها برای انواع پوست خشک و چرب در بازار وجود دارند. افرادی که تونر محلولی بسیار مناسب برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند و نمی‌توانند از شیر پاک‌کن کرمی استفاده کنند، بهتر است تونر رو بعنوان پاک کننده اصلی انتخاب نمایند.
– اگر برای ارایش خود عادت به استفاده از کرم‌ پودر دارید، شستن پوست با آب تنها کافی نیست. برای پاک‌ کردن این محصول آرایشی از منافذ پوست حتما باید از شیر پاک‌ کن استفاده نمایید. به این صورت که پنبه یا پد آرایشی را به شیر پاک‌ کن آغشته کرده و به تمام قسمت‌ های صورت بزنید. اگر محصول شما، هم برای پوست و هم چشم است، می‌ توانید برای پاک‌ کردن آرایش چشم‌ ها نیز از آن استفاده نمایید. در غیر این صورت فقط روی سطح پوست را با آن پاک کرده و بعد از حدود ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید.
– فوم‌ های پاک‌ کننده آرایش صورت با توجه به اسمشان، کف‌ مانند هستند. فوم‌ های پاک‌ کننده انواع مختلفی دارند که ممکن است غیر از پاک‌ کردن آرایش برای متعادل‌ سازی چربی پوست هم استفاده شوند. این محصولات معمولا به افرادی توصیه می‌ گردد که دارای پوستی حساس هستند. برای استفاده از فوم باید آن را روی سطح پوست ماساژ داده و با توجه به روش مصرف که پشت محصول نوشته، بعد از مدت‌ زمانی کوتاه پوست را بشویید.
– در مورد ویژگی‌های یک پاک‌ کننده مناسب باید بدانید که یک محصول خوب هرگز باعث خشکی پوست نخواهد شد و چربی طبیعی پوست را نیز حفظ می‌ کند. دقت داشته باشید برای استفاده از هر محصولی که نیاز به شست‌ و شو دارد، حتما به‌ خوبی این کار را انجام دهید تا ذره‌ ای مواد شوینده روی پوست باقی نماند زیرا ممکن است خود دچار مشکل پوستی شود.
– افرادی که پوست‌ های به‌ شدت چرب دارند، می‌ توانند از ژل‌ های شست‌ و شو استفاده کنند. هر محصولی که منجر به تشدید چربی پوست شود (مثل شیر پاک‌ کن)، برای این دسته از افراد مناسب نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *