محصولات آرایشی کاتریس
برند آرایشی کاتریس
خرداد ۲۲, ۱۳۹۷
مزایای میکرودرم
فواید میکرودرم
خرداد ۲۲, ۱۳۹۷

روش های تشخیص لوازم آرایش فاسد

نحوه تشخیص لوازم آرایشی فاسد

روش های تشخیص لوازم آرایشی فاسد

روش های تشخیص لوازم آرایش فاسد

   بسیاری از خانم ها با خرید محصولات آرایشی توجهی به تاریخ انقضای آن ها ندارند و شروع به مصرف محصولات آرایشی می کنند. اما این مواد تاریخ انقضای مشخی دارند و از تاریخی به بعد فاسد شدنی حساب می شوند. اگر به تاریخ انقضای لوازم آرایشی خود دقت نمی کنید، تشخیص نشانه های لوازم آرایش فاسد، می تواند شما و پوستتان را از خطرات احتمالی محافظت کند. متاسفانه لوازم آرایشی به دلیل تنوعی که در نوع بسته بندی و مواد به کار رفته در آنها دارند، به راحتی امکان درگیر آلودگی های زیادی مانند رشد باکتری ها در داخل بسته بندی، انتقال میکروب و آلودگی از طریق براش ها و پرهای آرایشی به ماده اصلی و از انجا به پوست و... را دارند که باید سعی کنید نکات ایمنی و بهداشتی را بلد باشید و همیشه رعایت کنید.در این مطلب سعی داریم روش های ساده برای تشخیص لوازم آرایش فاسد و نشانه های فاسد شدن مواد آرایشی را به شما آموزش دهیم.
- تاریخ انقضا
   این ساده ترین و ابتدایی ترین نشانه فاسد شدن یک ماده آرایشی می باشد. همیشه قبل از استفاده از لوازم آرایش، تاریخ آن را چک نمایید که منقضی نشده باشد و همیشه سعی کنید لوازم آرایشی که مدت زیادی از تولید آن نگذشته است را خریداری کنید. البته نمی توان فقط به تاریخ انقضا اکتفا کرد. این تاریخی که روی محصولات نوشته می شود، در بهترین حالت نگهداری آن پیش بینی شده اند، اما گاهی شرایطی به وجود می آید که یک محصول قبل از سر رسیدن تاریخ انقضا، به دلیل نگهداری و حمل نادرست، دچار فساد و آلودگی های مختلف شده که در این صورت باید فاکتورهای دیگری برای تشخیص این فاسد شدن را در نظر گرفت.
- تغییر رنگ
   اینکه محصولات آرایشی در طول مدت استفاده، کمی دچار تغییر رنگ شوند، مسئله ای طبیعی است و کمی زردتر شدن ماده آرایشی به دلیل قرارگیری در معرض نور خورشید و روشنایی، مسئله نگران کنده ای نیست. منظور از  تغییر رنگ، تغییرات رنگ فاحش و دور از انتظار در رنگ محصولات است، مثلا اینکه پودر آرایشی کم کم رنگ قهوه ای - شکلاتی به خود بگیرد یا یک تغییر رنگ غیر طبیعی که فقط با کمی دقت، متوجه آن می شوید. بهتر است لوازم آرایشی خود را در جعبه خود آن محصول نگهداری کنید. این جعبه ها، کاملا ورود نور و رطوبت را غیر ممکن می سازند و نکته دیگر اینکه رنگ اولیه محصول را کاملا به خاطر بسپارید تا تغییر رنگ آن برایتان قابل تشخیص باشد.
- بو و رایحه
   درباره بو و رایحه ای که محصولات آرایشی دارند، باید همان نکته قبل را در نظر گرفت، اول اینکه این بو را به خاطر سپرد و دوم اینکه هر گونه تغییر نامطبوع را جدی گرفته و بررسی نمایید. اغلب مواد آرایشی دارای رایحه و عطری مطبوع هستند که به مرور، ممکن است کم و کمتر شوند، اما اگر بدبو و اذیت کننده شدند، بدانید که فاسد شده اند.
- انسجام و شکل ماده
   همه ما شکل طبیعی کرم های مختلف آرایشی و بهداشتی، ضدآفتاب ها و مواد و پودرهای آرایشی را می شناسیم. تغییرات انسجام این مواد نیز می تواند نشانه های فاسد شدن آن ها باشد. مثلا سفت و خشک شدن ماده، چسبنده شدن آن، جدا شدن روغن و آب از بافت اصلی، شل و رقیق شدن آن، نشانه های اصلی فاسد شدن و تغییر شیمیایی در مواد محصولات آرایشی است.
- باکتری ها
کرم ها و پودرهایی که سطح وسیعی دارند و در تماس با پدهای آرایشی قرار می گیرند، ممکن اس خیلی زود دچار آلودگی های میکروبی قرار بگیرند. اگر روی سطح لوازم آرایشی، نقطه و لکه سیاه یا خاکستری مشاهده نمودید، سریعا آن را دور بیندازید، زیرا به احتمال بسیار زیاد، یک کلونی از باکتری یا قارچ روی آن رشد کرده و مصرف آن 1بسیار خطرناک است.
چند نکته:
1. همیشه لوازم آرایش را در جایی دور از نور، خنک و بدون رطوبت نگهداری کنید.
2. از استفاده از لوازم آرایش دیگران یا به اشتراک گذاشتن لوازم آرایشی خود با دیگران خودداری نمایید.
3. براش ها و پدهای آرایشی را زود به زود شسته، تمیز و خشک کنید، زیرا منبع بسیاری از آلودگی ها می باشند که آن را به لوازم آرایشی منتقل می کنند.
4. لوازم آرایش باکیفیت و مرغوب، ماندگاری بیشتری دارند و اغلب دارای بسته بندی مناسب می باشند.

روش های تشخیص لوازم آرایش فاسدReviewed by سه رخ on Jun 12Rating: 3.0روش های تشخیص لوازم آرایش فاسدلوازم آرایشی مانند سایر محصولات و مواد دچار فساد و خرابی می شوند که برای تشخیص این فاسد شدن و خرابی محصولات آرایشی روش های مختلفی وجود دارد. در این مقاله این روش ها را به صورت کامل به شما آموزش می دهیم.

لوازم آرایشی مانند سایر محصولات و مواد دچار فساد و خرابی می شوند که برای تشخیص این فاسد شدن و خرابی محصولات آرایشی روش های مختلفی وجود دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *