راهکارهایی برای رشد طبیعی مژه
راهکار رشد مژه (قسمت دوم )
بهمن ۶, ۱۳۹۵
نکات آرایش ساده
نکات ساده آرایشی
بهمن ۷, ۱۳۹۵

نکات راه اندازی آرایشگاه(قسمت۱)

راه اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی تاسیس سالن عروس

راه اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی تاسیس سالن عروس

چگونه یک آرایشگاه و سالن زیبایی راه اندازی کنیم؟

۱- پیدا کنید که چه مقداربودجه نیاز دارید و آنرا ایجاد کنید.

۲- مجوز کس و کار و مجوز بهداشت، گواهی سلامت بگیرید.

۳- محل سالن را پیدا کنید.

۴- افراد مجرب و آموزش دیده استخدام کنید.

۵- سالن خود را مرتی و تمیز نگه دارید و مشتریان تان را خوشحال.

 قسمت اول - راه اندازی فروشگاه

۱- برآورد کنید چه مقدار پول نیاز دارید. راه اندازی یه کسب و کار جدید نیازمند مقدار زیادی پول است که اکثر کارآفرینان برگشت سودی برای سال اول یا دوم ندارند. این چیزهایی است که باید در نظر بگیرید:

  • آیا میتوانید از خودتان حمایت کنید در حالی که کسب و کارتان سرپا شده و می گردد؟ حساب کنید ماهانه چه مقدار پول برای هزینه ها نیاز دارید، چقدر برای آسودگی خیال در مواقع ضروری در حساب پس انداز دارید و دقیقا هرماه چقدر باید پول دربیاورید تا شناور بمانید.
  • بودجه عملیاتی را دربیاورید. حساب کنید چقدر پول برای گرداندن کسب و کارتان هر ماه نیاز دارید. شامل اجاره، صدور مجوز، آموزش، حقوق و دستمزد، لوازم مورد نیاز و صندوق کمک اضطراری نیاز دارید.
  •  محاسبه کنید برای خدمات چه مقدار باید پول بگیرید. هنگامیکه شما بودجه عملیاتی دارید، خواهید دانست که برای هر ماه چقدر پول سرشکن میکنید. برای سودآوری هرچند شما به بیشتر از سرشکن کردن هزینه ها نیاز دارید. برآورد کنید که کدام یک از خدمات مانند کوتاهی مو، رنگها، آرایش ناخن و مانیکور و غیره در هفته دارید و هر کدام چقدر برای شما هزینه دارند تا بتوانید پول دربیاورید.
  • در نظر داشته باشید که هرچند شما برای سودآوری نیاز به دریافت هزینه خدمات دارید و هرچقدر این میزان دریافت بیشتر باشد شما سود بیشتری میبرید ولی نمیتوانید هزینه گران از مشتری دریافت کنید. اینکار باعث از دست دادن مشتریان شما میشود. سعی کنید قیمت ها را جوری تعیین کنید که هم برای شما و هم برای مشتری عادلانه باشد و برای شما آسودگی بهمراه داشته باشد.
  • می توانید از سالن های دیگر درباره قیمت ها ایده بگیرید. از سالن های مشابهی در منطقه خودتان لیستی از هزینه های خدمات مشابه دربیاورید. قیمت های شما نیز احتمالا باید مشابه همان حدود قیمت ها باشد.
  • یا شما به وام کسب و کارهای کوچک نیاز دارید؟ می توانید از بانک مورد نظرتان و مسول مربوطه یک وقت ملاقات بگیرید و از او بخواهید که راههای گرفتن وام و فرآیند آن را برایتان توضیح دهد و راهنمایی تان کند. قبل از رفتن تان به بانک یک خلاصه سریع از دلایلی که انتظارات شما از به سود دهی رسیدن سالن تان است بنویسید. که آن دلایل شامل اینست که شما خدمات منحصر به فردی ارائه میکنید یا در آن منطقه به تعداد کافی سالن وجود ندارد.
  • بفهمید که چگونه مالیات را باید پرداخت کنید. پرداخت مالیات به عنوان یک کسب و کار کوچک با انجام کاری فردی بسیار متفاوت است. پس لازم است که به تمام مراحل پرداخت مالیات اشراف داشته باشید. برای صرفه جویی در وقت خودتان و پیشگیری از مشکلات احتمالی، کمک از یک حسابدار که میتواند به شما در تنظیم اسناد یاری برساند را در نظر بگیرید.

 ۲- مراقب هرگونه سند و مجوزهای خود باشید. متاسفانه راه اندازی و گرداندن کسب و کار نیازمند کاغذبازی است.  در اینجا لیست اسنادی است که شما باید مراقب آنها باشید.

  • دریافت مجوز/ پروانه کسب. همه مشاغل در ایران باید مجوز کسب داشته باشند. از طریق وب سایت وزارت کار میتوانید پیگیری کنید.
  • تمام کارکنان سالن باید گواهینامه تخصص شان را داشته باشند. اعم از گواهینامه تخصصی کوتاهی مو، رنگ مو، کاشت ناخن و… . قوانین کار را جدی بگیرید و برای اطلاع از قوانین حتما با یک مطلع مشورت کنید.
  • دقت کنید که گواهی بهداشت برای سالن، گواهی سلامت برای کارکنان داشته باشید. نداشتن هر کدام از این گواهینامه ها باعث جریمه یا حتی بدتر، بسته شدن سالن شما میشود. دقت کنید که تمام موارد بهداشت گفته شده را در سالن رعایت کنید.

 ۳- محل مناسب را انتخاب کنید. انتخاب محل برای موفقیت کسب و کار شما حیات است. این موارد را در نظر بگیرید:

  • یک محل پرتردد انتخاب کنید، پاساژها یا محل هایی را انتخاب کنید که مردم اغلب از آن بازدید میکنند. محل هایی نزدیک سوپرمارکت ها ایده آل هستند.
  • دسترسی های محلی آسان داشته باشد. مکان هایی که ترافیک زیاد دارند و یل محل پارکینگ مناسب نداشته باشد، شاید مردم رغبتی برای بازدید از محل شما نداشته باشند.
  • از مسابقه بپرهیزید. محل سالن خودتان را درست چسبیده به سالن زیبایی دیگری درنظر نگیرید- باعث مشتری پرانی همدیگر میشوید. سعی کنید که محل سالن تان را چند خیابان دورتر در جایی که شما تنها سالن آنجا باشید در نظر بگیرید.

 ۴- افراد مجرب و کارآزموده استخدام کنید. استفاده از لوازم آرایشی توسط افراد آموزش ندیده ممکن است مشکلات بهداشتی جدی برای مشتریان بوجود آورد. این مهم است که شما پرسنل و آرایشگران مجرب و آموزش دیده را در سالن بکار بگیرید.

  • دقت کنید که شما به عنوان مدیر و مسئول سالن وظیفه دارید که کارکنان آموزش دیده و ماهر را بکار بگیرید.
  • تجربه ممکن است به یک آرایشگر تخصص ارائه درمان بدهد اما بدون آموزش مناسب شاید از فواید و مضرات آن درمان بی اطلاع باشد.
  • یک دفترچه راهنمای مختصر ولی واضح از کارکرد سالن  در اصرع وقت درست کنید و آن را در اختیار کارکنانتان در زمانی که قرارداد همکاری با شما میبندند قرار دهید. معمولا این اسناد به راحتی در اینترنت موجود هستند و شما میتوانید آنها را برای سالن خودتان سفارشی کنید. اینکار اگر بدرستی از ابتدای راه اندازی سالن بکار گرفته شود کلی وقت برای شما صرفه جویی میکند و از بروز گرفتاری های احتمالی و هزینه های تحمیلی آن نیز جلوگیری میکند.

 

ادامه مطلب:
نکات راه اندازی آرایشگاه(قسمت2)

نکات راه اندازی آرایشگاه(قسمت۱)Reviewed by آرایشگاه و سالن زیبایی on Jan 26Rating: 4.0نکات راه اندازی آرایشگاه(قسمت۱)برای راه اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی باید یسری نکات را رعایت کنید. یکی از آن موارد در این مقاله به آن اشاره شده است.

11 دیدگاه ها

  1. مرشدی گفت:

    سلام خودتون برای راه اندازی آرایشگاه میتونین کمک بکنید یا بخشی از کار را انجام بدید

  2. ثریا توسلی گفت:

    وای ممنون من باید کلی پول میدادم مشاوره آرایشگاه ، تا بهم در راه اندازی آرایشگاه کمک میکرد.

  3. شبنم گفت:

    درآمد آرایشگاه مخصوصا آرایشگاه های زنانه خیلی بالاس ، خوش بحالشون 😏

  4. اصالت گفت:

    برای جذب نیروی حرفه ای آرایشگاه چه باید کرد؟

  5. غلامي گفت:

    مشاوره آرایشگاه هم انجام میدین؟

    • Pantea Paydar گفت:

      سلام دوست عزیز بله ما تیم قوی داریم در زمینه مشاوره آرایشگاه.لطفا با شماره ۰۹۱۰۹۰۸۰۶۰۱ تماس بگیرید.

  6. لیلا ب. گفت:

    خیلی دکور آرایشگاه ش زیباست.

  7. حاتمی گفت:

    خیلی من استفاده کردم. واقعا کامل بود. مشاوره هم دارید؟ لطفا با من تماس بگیرید ۰۹۱۲۳۳۶۱۰۹۳

  8. آزاده گفت:

    خیلی پول سازه

  9. بانو گفت:

    مطلب آموزنده کاملی بود مرسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *