مراقبت از پوست برای افراد مسن
مراقبت از پوست بعد از پنجاه سالگی
تیر ۲۵, ۱۳۹۷
فواید گوجه فرنگی
خواص گوجه فرنگی برای پوست و مو
تیر ۲۵, ۱۳۹۷

روشهای مراقبت از پوست چرب

مراقبت از پوست چرب

روشهای مراقبت از پوست چرب

روشهای مراقبت از پوست چرب

   اگر پوست چرب دارید، به احتمال زیاد منافذ باز و آکنه، جوش های سرسیاه روی پوست شما را آزار می دهند. افرادی که پوست چرب دارند هر وقت جلوی آینه به پوست خود نگاه می کنند احساس نارضایتی و شکایت دارند. اما علیرغم مشکلات مذکور،در پوست چرب نشانه های افزایش سن و چروک های پوستی به دلیل  تولید ترشح  چربی (سبیوم) دیرتر آشکار می گردد. شما با مراقبت صحیح از پوست چرب و استفاده از محصولات ویژه پوست چرب می توانید پوستی صاف و شفاف داشته باشید.
مراقبت های روزانه پوست چرب و آکنه ای :
- شوینده و تونر 
   صورت خود را روزی 2 بار با شوینده های فاقد صابون متفاوت (ژل یا کرم) مخصوص پوست چرب و دارای آکنه استفاده  کنید. بهتر  است این محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک،اسید گلیکولیک یا بتا هیدروکسی اسید باشند تا عملکرد بهتری نیز داشته باشند یادتان باشد، شستن بیش ا ز2 بار در روز، رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و موجب تولید چربی بیش ازحد پوست نیز می گردد. پس از شستشو صورت خود را با حوله خشک نکنید این کار باعث تحریک پوست شده و ترشح چربی پوست را افزایش می دهد.
- پرهیز از استفاده بیش از حد تونر 
   اگر عادت به استفاده از تونر دارید، فقط در نواحی که بیشتر احساس چربی می کنید، مانند پیشانی، چانه و بینی و غیره از آن استفاده کنید و نواحی که چرب نیستند را به وسیله تونر بیش از حد خشک نکنید.
- کرم مرطوب کننده  فاقد چربی 
   بخاطر داشته باشید که پوست چرب نیز نیاز به کرم مرطوب کننده دارد. برای انتخاب مرطوب کننده دقت داشته باشید که ساختار  محصول از آب تشکیل شده و فاقد چربی باشد. بافت آن خیلی رقیق یا ژل مانند باشد و از کرم  های بافت غلیظ استفاده نکنید.
- کرم و پودر های آرایشی فاقد چربی 
   برای انتخاب پرایمر، کرم پودر یا پنکک آرایشی، دقت  کنید حتما فاقد چربی و دارای مواد ضد جوش باشد، و ترکیبات آن منافذ باز پوست را نبندد تا اجازه  تنفس به پوست بدهد
- ماسک های صورت لایه بردار
    هفته ای یک بار از یک ماسک لایه بردار، جهت پاکسازی پوست از هرگونه چربی، آلودگی از منافذ باز پوست استفاده  کنید.
- دستکاری کردن جوش و آکنه  ممنوع  
   هیچ  وقت وسوسه به پاکسازی سر خود جوش های صورت خود نشوید. چرا که به مرور زمان باعث ایجاد زخم، و لک روی پوست می گردد. بنابراین از محصولات ضد جوش، مانند انواع کرم  یا ژل ضد جوش های برای درمان آن ها  استفاده  کنید. و .در آخر استفاده از  ضد  آفتاب فاقد چربی و لانولین فراموش  نکنید .
روشهای مراقبت از پوست چربReviewed by آرایشگاه on Jul 16Rating: 2.5روشهای مراقبت از پوست چرببرای مراقبت از پوست چرب راهکارهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید پوست خود را پاکسازی و تقویت کنید. در این مقاله روشهای مراقبت از پوست چرب را به شما آموزش می دهیم.

برخلاف تصور برخی افراد ،پوست چرب هم نیاز به مراقبت مداوم دارد. دراین مقاله راه های مراقبت از پوست چرب را آموزش میدهیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *