کاربرد کانسیلر برای گودی چشم
پوشاندن گودی چشم با کانسیلر
دی ۲۴, ۱۳۹۶
آبرسان پوست
آبرسان قوی پوست
دی ۲۴, ۱۳۹۶

طرز تهیه روغن خراطین

آموزش تهیه روغن خراطین

طرز تهیه روغن خراطین

طرز تهیه روغن خراطین

    جهت تهیه این روغن که در گذشته به آن روش ابن سینایی گفته می شد باید از 2 کیلو کرم خاکی و 1 کیلو روغن زیتون و یا کنجد استفاده کنید و امروزه نیز در عطاری ‌ها از این روش استفاده می شود. البته با این تفاوت که امروزه از دستگاه های تمام اتوماتیک و پیشرفته برای تهیه این روغن استفاده می شود.
از 80 کیلوگرم کرم خاکی می توان 1 لیتر روغن کرم خاکی را استخراج کرد. برای تهیه روغن خراطین برای هر 60 سی سی روغن خالص تعداد 10 عدد کرم خاکی تهیه کرده و برای تهیه روغن زالو برای هر 60 سی سی روغن خالص تعداد 6 عدد زالو تهیه نمایید. به علاوه جهت درست کردن روغن خراطین یا روغن زالو به 60 سی سی روغن کنجد نیز نیاز دارید.
مواد لازم:
- 60 سی سی روغن کنجد
- 10 عدد کرم خاکی خشک شده یا 6 عدد زالوی بزرگ خشک شده
روش اول: زالو یا کرم خاکی را آنقدر بکوبید تا پودر شود و سپس پودر حاصل را در روغن کنجد و کمی آب بریزید روی اجاق یا روی سماور قرار دهید تا چند ساعت بجوشد به قدری که آب و قسمتی از روغن بخار شود، سپس آن را صاف کنید تفاله را دور بریزید. هر شب روغن را به صورت یا عضو مورد نظر خود زده و ماساژ دهید.
روش دوم: خراطین(کرم خاکی) یا زالو خشک شده را نیم کوب کرده و در روغن کنجد بریزید و در معرض نور آفتاب قرار دهید. بعد از 15 روز، روغن را صاف کنید و هر شب روغن را به صورت یا عضو مورد نظر خود زده و ماساژ دهید.

طرز تهیه روغن خراطینReviewed by سه رخ on Jan 14Rating: 3.0طرز تهیه روغن خراطینروغن خراطین را می توان در منزل به راحتی تهیه کرده و از ان برای چاقی صورت و اندام های بدن استفاده نمود. در این مقاله نحوه تهیه روغن خراطین را به شما آموزش می دهیم.

روغن خراطین را می توان در منزل به راحتی تهیه کرده و از ان برای چاقی صورت و اندام های بدن استفاده نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *