آموزش شامپو زدن موها
قوانین شامپو زدن به موها
مرداد ۱۹, ۱۳۹۷
ترمیم موی آسیب دیده
درمان موهای آسیب دیده
مرداد ۲۰, ۱۳۹۷

فواید اسکراب پوست

اسکراب پوست

فواید اسکراب پوست

فواید اسکراب پوست

   کرم لایه بردار یا اسکراب حکم احیا کننده پوست را دارد. اسکراب ها ،لایه های مرده پوست را برداشته و به شما پوستی براق و درخشنده هدیه می دهند. اسکراب یا لایه‌برداری از پوست برای زیبا شدن، جوان به نظر رسیدن و داشتن پوست سالم امری ضروری است. به همین دلیل بسیاری از آرایشگران معتقدند هفته‌ ای یک بار آن را انجام دهید. اما استفاده از اسکراب هم مانند سایر تکنیک ها و روش ها نکاتی دارد که باید آن ها را رعایت کنید. استفاده از اسکراب برای همه افراد لازم است به جز افرادی که پزشک این روش را برای آن ها منع کرده است.
- تشخیص نوع پوست
   برای انجام اسکراب پوست ابتدا باید نوع پوست را شناسایی کنید؛ یعنی متوجه شوید که پوست شما خشک، چرب، طبیعی و یا مختلط است. اگر می خواهید نوع پوست خود را تشخیص دهید کافی است صورت خود را که هیچ ماده آرایشی بهداشتی روی آن نیست را ششسته و یک ساعت بعد یک تیکه دستمال را روی آن بکشید. اگر دستمال چرب و چسبناک به نظر رسید قطعا پوست شما چرب است. اگر این اتفاق نیفتاد پس پوست شما خشک است و اگر ناحیه T ، (یعنی پیشانی و بینی که شکل این حرف را می سازند) چرب بود و بقیه جاهای صورت خشک بود پوست مختلط است. اگر هم پوست شمت به هر چیزی خیلی سریع واکنش نشان داد باید بدانید که احتمالا پوست شما حساس است. با توجه به نوع پوست است که می توانید بهترین محصول اسکراب را برای خود انتخاب کنید.
اسکراب زرد آلو از برند سینت ایوز

- انتخاب اسکراب
   خوشبختانه بیشتر اسکراب‌ هایی که تولید می شوند برای انواع پوست‌ ها مناسب می باشند. با این وجود بهتر است دو نکته اساسی را بدانید و موقع خرید به ان ها توجه داشته باشید:
*اگر پوست شما چرب و حساس نیست اسکراب‌ هایی انتخاب کنید که در مواد تشکیل دهنده آن ها از زرد‌آلو، گردو، بادام و آلومینیوم اکساید استفاده شده است.
*اگر پوست شما خشک و حساس است محصولاتی تهیه کنید که در ترکیبات آن ها از آلفا هیدروکسی* و بتا هیدروکسی** استفاده شده است.
بعد از انتخاب محصول، برای نگهداری از آن جای مناسب پیدا کنید. بعضی از لایه‌ بردار‌ها را می‌ توان در حمام نگه داشت اما برخی دیگر را باید در محیط خنک نگه داری کرد. به همین دلیل محل نگهداری که روی جعبه نوشته شده را در نظر داشته باشید.
- توجه به نوشته‌ها
   روی محصول را به دقت بخوانید. استفاده از بعضی اسکراب‌ ها با بعضی محصولات پوستی تداخل داشته و موجب ایجاد مشکل خواهد شد. همین طور باید از تاریخ انقضای محصول، نحوه استفاده از آن و حساسیت‌ های احتمالی با‌خبر شوید. نوشته‌ های روی یک محصول به شما می گوید قبل و بعد از استفاده و حتی در حین استفاده چه بایدها و نبایدهایی را باید رعایت کنید.

   معمولا روش کلی استفاده از اسکراب طبق دستور زیر است مگر اینکه بر روی جعبه ان چیز دیگری درج شده باشد: 
قبل از استفاده از اسکراب موها را عقب بزنید و ببندید.. بعد پوست صورت رو با آب ولرم بشویید و با ملایمت خشک کنید. اسکراب را به آرومی و برای حدود یک دقیقه روی پوست، به جز اطراف چشم‌ ها و لب‌ ها ماساژ دهید. اگه بیشتر از این مدت این کار را انجام دهید یا به جای آهسته انجام دادن پوست را به شدت ماساژ دهید  ممکنه باعث قرمز و سوختن پوست شوید. بعد از این کار پوست صورت را تمیز شسته و به آهستگی خشک کنید. در اخر از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را می توان هفته‌ ای یک الی دو بار انجام داد.
- وسوسه نشین!
   بسیاری از افراد ممکن است از حس خوب داشتن پوست نرم و صاف بعد از لایه‌برداری آنقدر ذوق زده شوند بخواهند از این روش به صورت مداوم و همیشگی با فاصله کم استفاده کنند. هشدار ما برای این دسته از افراد این است که به هیچ وجه لایه‌ برداری را بیشتر از یکی دو بار در هفته انجام دهید وگرنه باعث آسیب رساندن به پوست خود خواهید شد و موجب می شوید که پوست قرمز و خشک شود.
*آلفا هیدروکسی: دسته ای از لایه بردار ها هستند که به آنها اسید میوه نیز گفته می شود. از این ترکیبات در فرآورده های آرایشی به عنوان لایه بردارو ضد چین و چروک استفاده می شود. بعضی از افراد ممکن است نسبت به استفاده از آلفا هیدروکسی ها حساسیت پوستی مثل قرمزی و خارش داشته باشند .
*بتا هیدورکسی: این گروه نیز جزو لایه بردار ها هستند، ولی بدون ایجاد حساسیت های آلفا هیدروکسی .

فواید اسکراب پوستReviewed by سه رخ on Aug 10Rating: 3.0فواید اسکراب پوستاسکراب صورت در واقع عمل لایه برداری از پوست صورت است که موجب تقویت و جوانسازی پوست شده و چین و چروک و لکه های سطح پوست را از بین می برد . در این مقاله فواید اسکراب پوست را معرفی می کنیم.

اسکراب صورت در واقع عمل لایه برداری از پوست صورت است که موجب تقویت و جوانسازی پوست شده و چین و چروک و لکه های سطح پوست را از بین می برد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *