زیرسازی ارایش عروس
آموزش زیرسازی پوست آرایش عروس
مرداد ۱۴, ۱۳۹۷
کاربرد قلم آرایشی
قلم های آرایشی برای صورت
مرداد ۱۴, ۱۳۹۷

لوازم آرایشی ارگانیک

معرفی لوازم آرایشی ارگانیک

لوازم آرایشی ارگانیک

لوازم آرایشی ارگانیک

   به صورت کلی کلمه ارگانیک به محصولاتی گفته می شود که برای ساخت و تولید آن ها هیچ ماده شیمیایی در هیچ بخشی از روند تولید استفاده نشده است. بر اساس تعریف استاندارد محصولات خوراکی و گیاهی ارگانیک، این محصولات باید در زمین زراعی کشت شوند که  حداقل از سه سال قبل تر از آن هیچگونه سم مصنوعی و شیمیایی در آن استفاده نشده باشد و برای تقویت خاک و افزایش تولید محصول نیز، از کمپوست های گیاهی به جای کودهای شیمیایی استفاده شده باشد. استانداردهای  ارگانیک
   در دنیا بیش از 350 نهاد بازرسی قانونی برای تائید ارگانیک بودن محصولات وجود دارد. در حقیقت در هر کشوری بر اساس استاندارهای تولید، کشت و پرورش محصولات به آن ها برچسب ارگانیک داده خواهد شد. به دلیل همین گستردگی و اهمیت موضوع استاندارد محصولات ارگانیک، اساس بررسی و قطعیت محصولات ارگانیک آرایشی و بهداشتی در این مقاله بر پایه دو استاندارد USDA امریکا و COSMOS Organic اروپا می باشد. استفاده از منابع تجدید پذیر و قابل بازیافت در تولید محصولات ارگانیک نقطه مشترک این دو استاندارد جهانی است. 
   در لوازم آرایشی و بهداشتی گیاهی ارگانیک، از موادی مانند عصاره شیرین بیان، سدر، بابونه، رزماری و  ... استفاده می شود. علاوه بر آن ویتامین هایی مانند A ، C و E موجود در این محصولات می توانند به بهبود وضعیت پوست و جوانسازی آن کمک کنند. به صورت کلی استفاده از موارد آرایشی و بهداشتی ارگانیک می تواند مانند استفاده از گیاهان دارویی تاثیرات مثبتی بر پوست و مو داشته باشند. به دلیل عدم استفاده از کود و آفت کش های شیمیایی در چرخه تولید محصولات ارگانیک ،  تولید نهایی این مواد گران تر و زمان برتر از محصولات غیر ارگانیک است. جالب است بدانید حتی ظروفی که لوازم آرایشی و بهداشتی در آن ها بسته بندی می شوند نیز باید بر اساس استاندارها از جنسی باشند که به صورت کامل به طبیعت باز گردند.

   برای انتخاب درست تر ، بهتر است تفاوت دو دسته اصلی محصولات موجود در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک را بدانیم:
 یکی محصولات با برچسب "ارگانیک" و دیگری " تهیه شده با  مواد ارگانیک" است.
   محصولات  آرایشی و بهداشتی ارگانیک بر اساس استاندارد *COSMOS  باید 95 درصد از مواد ارگانیک تشکپیل شوند. یعنی تمامی مواد تشکیل دهنده آن ها منشأ گیاهی داشته باشند و هیچ عنصر معدنی و حیوانی در ساخت آن به کار نرفته باشد. این محصولات شامل رنگ و اسانس طبیعی بوده و در ساختار آنها خبری از محصولات پایدار در طبیعیت نیست. به علاوه این محصولات به هیچ وجه روی حیوانات تست نخواهند شد. در صورتی که میزان مواد تشکیل دهنده کمتر از این مقدار باشد، محصولی که تهیه می شود " ساخته شده با مواد ارگانیک " نام دارد. از سوی دیگر ، بر اساس استاندارد USDA اگر محصولی شامل 70 درصد مواد ارگانیک باشد، در دسته بندی ارگانیک ها قرار خواهد گرفت. 
   استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک معمولا حساسیت زا نیستند؛  مگر برای افرادی که زمینه های حساسیت شدید پوستی دارند یا افرادی که دچار آلرژی مواد غذایی مانند توت فرنگی، گوجه فرنگی، خربزه و ... هستند. به صورت کلی در نظر داشته باشید که به دلیل نداشتن انواع نگهدارنده ها مانند پارابن، باید ی محصولات ارگانیک را زود مصرف کرد.

لوازم آرایشی ارگانیکReviewed by آرایشگاه on Aug 5Rating: 3.0لوازم آرایشی ارگانیکلوازم آرایش ارگانیک شامل محصولاتی هستند که در تهیه و تولید آن ها هیچ مواد شیمیایی به کار نرفته باشد و بر روی حیوانات نیز تست نشده باشد. در این مقاله لوازم آرایشی ارگانیک را به شما معرفی می کنیم.

لوازم آرایش ارگانیک شامل محصولاتی هستند که در تهیه و تولید آن ها هیچ مواد شیمیایی به کار نرفته باشد و بر روی حیوانات نیز تست نشده باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *