آموزش استفاده از ماسک مغناطیسی
نحوه استفاده از ماسک مغناطیسی
تیر ۲۲, ۱۳۹۷
لوازم آرایش عروس
لیست خرید لوازم آرایش عروس
تیر ۲۳, ۱۳۹۷

علت لک صورت و درمان آن

دلایل بروز لکه های صورت

علت لک صورت و درمان آن

علت لک صورت و درمان آن

   عوامل تغییرات رنگدانه های پوست برای هر فردی متفاوت است. از عوامل ایجاد لک صورت می توان به اختلالات ژنتیکی، جای آکنه و اسکار، داروها، مواد‌ شیمیایی، تغذیه، اختلال‌ های هورمونی و بارداری اشاره کرد. برای اینکه بتوان این لک ها را درمان و یا از بیشتر شدن آن ها جلوگیری کرد باید دلیل بروز ان ها را پیدا کرد تا روش درمانی متناسب با آن انتخاب شود. 
دلایل بروز انواع  لک های پوستی 
   تغییر رنگدانه های پوستی به هموگلوبین،کاروتنوئید و ملانوسیت‌ها بستگی دارد. البته بیشترین تاثیر را ملالین بر رنگ پوست می گذارد. تغییرات رنگدانه پوست دو نوع است، ذاتی و ژنتیکی یا اکتسابی که در اثر مواجهه با نور خورشید یا از طریق دست کاری کردن جوش های صورت ایجاد می شود. در نواحی مختلف بدن چون تراکم ملانوسیت‌ها یا سلول‌های حاوی ملانین متفاوت است دلایل تغییرات رنگدانه های پوست برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اما برای جلوگیری و یا درمان این لک ها چه باید کرد و از چه روش هایی استفاده کرد. 

راهکار هایی برای پیشگیری و درمان لک 

- قرار گرفتن مستقیم در معرض آفتاب ممنوع 
   اگر جز آن دسته از افراد می باشد که مستعد به لک های صورت هستید باید سعی کنید کمتر در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید و همیشه از کرم های ضدآفتاب حاوی اس پی  اف 30 و به ویژه از کرم های ضد آفتاب که دارای اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند، استفاده  کنید. در طول روز باید هر سه ساعت یک بار کرم ضدآفتاب را تمدید کنید.
- استفاده روزانه از شوینده های روشن کننده لک
   از شوینده و تونرهای تخصصی که دارای ترکیبات روشن کننده لک و ضدلک می باشند مانند اسید آلفاهیدروکسی با خاصیت لایه برداری ملایم، استفاده نمایید.
- استفاده از اسکراب و لایه بردار
   اسکراب‌ها برای از بین بردن سلول‌ های مرده پوست که موجب بسته شدن منافذ پوست و تیره تر شدن لک‌ های پوست می‌ شوند، بسیار مناسب هستند. این اسکراب ها کمک موثری برای برطرف شدن پوست کدر و تیرگی پوست به حساب می آیند و به مرور پوست را روشن و شفاف تر خواهند کرد. 
- سرم و کرم های مرطوب کننده درمانی
  این محصولات برای پیشگیری، درمان و کمرنگ شدن لک های پوستی مناسب می باشند. سرم ها و مرطوب کننده ها اگر حاوی  ترکیبات ویتامین سی باشند تأثیر زیادی در روند درمان خواهند داشت.
- استفاده از ماسک‌ های صورت
   از ماسک‌ های صورت حاوی مواد  روشن کننده و ضد لک استفاده کنید زیرا تأثیر زیادی در روشن شدن تدریجی رنگدانه های تیره یا همان لک های تیره  پوستی دارند.
- مصرف تغذیه سالم  
   مصرف غذای سالم و تازه و انواع سبزیجات و میوه های حاوی ویتامین سی مانند لیمو، گوجه‌ فرنگی و خیار به داشتن پوستی سالم و بی نقص کمک خواهند کرد.  

علت لک صورت و درمان آنReviewed by آرایشگاه on Jul 13Rating: 3.0علت لک صورت و درمان آنبسیاری از خانم ها و حتی اقایان دلیل بروز لک های صورت خود را نمی دانند و به همین دلیل نمی توانند روش مناسبی برای درمان و یا پیشگری از بروز آن ها را انتخاب کنند. در این مقاله علت لک صورت و درمان آن را به شما آموزش می دهیم.

بسیاری از خانم ها و حتی اقایان دلیل بروز لک های صورت خود را نمی دانند و به همین دلیل نمی توانند روش مناسبی برای درمان و یا پیشگری از بروز آن ها را انتخاب کنند.

1 دیدگاه

  1. آنا گفت:

    لک صورت همیشه هم بد نیست . کک مک خوشگله . بعضی ها توی آرایش خودشون میذارن.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *