کرم دور چشم
بهترین مارک کرم دور چشم
مرداد ۹, ۱۳۹۷
موهای مناسب برای پیتاژ مو
پیتاژ مو
مرداد ۹, ۱۳۹۷

مراقبت از پوست در آلودگی هوا

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در آلودگی هوا

مراقبت از پوست در آلودگی هوا

   برای مراقبت از پوست صورت در روزهایی که هوا آلدوه می باشد راهکارهای بسیاری وجود دارد. در هوای سرد ممکن است پوست رطوبت و چربی خود را از دست بدهد و با وجود آلودگی هوا پوست دچار حساسیت و مشکلات زیادی خواهد شد. در این مطلب نحوه مراقبت از پوست در آلودگی هوا را به شما آموزش می دهیم. 

آلودگی و پیری زود رس
   اولین و مهم ترین تاثیری که آلودگی بر روی پوست شما می گذارد پیری زودرس و لکه های قهوه ای است که به مرور زمان روی پوست شکل می گیرند و موجب می شوند چهره شما گرفته و خموده به نظر برسد. آلودگی هوا که به شکل گرد و غبار خود را نشان می هد به سرعت روی پوست شما نشسته و منافذ پوست را مسدود می کند تا پوست نتواند به خوبی تنفس نماید. اثر مهم دیگر آلودگی بر روی پوست، تخلیه کردن اکسیژنی است که در سلول های پوست شما وجود دارد که رادیکال های آزاد موجود در هوای آلوده آن را به راحتی خالی خواهند کرد. زمانی که اکسیژن از پوست خارج می شود فرآیند کلاژن سازی کند و آهسته شده و در نهایت پوست شما با پیری زودرس مواجه خواذهد شد و ملتهب می شود. برای مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا باید اقدامات زیر را انجام دهید. 
پوست خود را مرطوب کنید.
   اولین قدم برای جلوگیری از هر آسیبی که ممکن است به پوست برسد استفاده از مرطوب کننده ها می باشد. مرطوب کننده ها این امکان را فراهم می کنند تا پوست با نشاط شده و آبرسانی که روی آن انجام می گردد مانند یک لایه  محافظ عمل کند و جلوی رادیکال های آزاد و دیگر آلاینده های هوای آلوده را بگیرد تا روی پوست شما تاثیری نگذارد.

با اشعه ها بجنگید.
   بارها درباره ضد آفتاب ها و خواص آن ها مطالبی را منتشر کرده ایم. کرم هایی که تأثیر شگفت انگیزی روی پوست شما دارند. ضد آفتاب ها جلوی رادیکال های آزاد و اشعه های فرا بنفش را خواهند گرفت. زمانی که این اشعه ها به پوست شما نرسد روند پیری پوست کاملا کند خواهد شد. این روزها که آلودگی هوا بسیار جدی شده است پس بهتر است از ضد آفتاب ها استفاده کنید و به جنگ اشعه های مضری که از آلودگی ها ایجاد می شوند بروید. 
پوست خود را پاک کنید.
   اصلا اجازه ندهید در طول شبانه روز پوست ذره ای احساس کثیفی کند. هر چند ساعت یک بار با پاک کننده ی ملایم بدون الکل پوست صورت خود را پاک کنید تا آلودگی ها از سطح پوست به داخل منافذ نفوذ نکنند. برای اطمینان بیشتر هر چند روز یک بار صورت خود را با بابونه دم کرده بخور دهید تا کاملا از شر آلودگی ها خلاص گردید.
آب بنوشید.
   آب رفیق شفیق پوست است. از هر فرصتی استفاده کنید و آب بنوشید. این مایع حیات تاثیر عجیب و شگرفی روی سلامتی بدن شما خصوصا پوست دارد و تمام آلودگی هایی که در بدن است را دفع کرده و علاوه بر آن به آبرسانی پوست بدن را تسریع بخشیده تا از شر چین و چروک ها رها شوید.

مراقبت از پوست در هوای آلوده تغذیه مناسب را فراموش نکنید.
   اگر قصد دارید خیلی جدی و عمیق پوست خود را جلوی اشعه های مضر هوای آلوده حفظ کنید کافیست در وعده های غذایی خود، موادی را بگنجانید که دارای ویتامین های سی و ای هستند. این دو ویتامین جزو ضروری ترین ویتامین هایی می باشند که برای پوست مناسب هستند و روی آن تاثیر می گذارند. مصرف سبزیجات، میوه ها و آب میوه ها یار کمکی بی نظیری در این هوا هستند که علاوه بر حفظ پوست شما دربرابر آلودگی ها ، مقاومت بدن را نیز بالا تر می برند تا گرفتار بیماری نشوید.

مراقبت از پوست در آلودگی هواReviewed by سه رخ on Jul 31Rating: 3.0مراقبت از پوست در آلودگی هوابا افزایش آلودگی و گرد و غبار و ذرات معلق در هوا باید بیشتر از قبل از پوست خود مراقبت کنید تا پوست دچار مشکلات جدی نشود. در این مقاله روش های مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا را به شما آموزش می دهیم.

با افزایش آلودگی و گرد و غبار و ذرات معلق در هوا باید بیشتر از قبل از پوست خود مراقبت کنید تا پوست دچار مشکلات جدی نشود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *