مزایا و محاسن کاشت ناخن آرایشگاه
معایب و محاسن کاشت ناخن
آذر ۲۴, ۱۳۹۵
نکات آرایش ابرو
میخواهید ابروهای زیبا داشته باشید؟
آذر ۲۶, ۱۳۹۵

میکرودرم و جوانسازی پوست

انواع میکرودرم

میکرودرم

میکرودرم  و جوانسازی پوست

میکرودرم ابریشن  در سال ۱۹۸۵ در  ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت.در اکثر کشورهای اروپایی در آرایشگاه ها به عنوان روش بدون عارضه جوان سازی استفاده شد.این روش سپس در کشورهای امریکایی نیز مورد استفاده قرار گرفت. نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و ایجاد تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست می نماید.ضمنا یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و نتیجتا ترمیم و طراوت پوست میگردد.

موارد استفاده:

رفع جای جوش: فرورفتگی های ناشی از جوشهای قبلی و جای آکنه و جوش با میکرودرم در آرایشگاه قابل رفع است.
جوان سازی پوست: از این روش در درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست می توان استفاده کرد.چندین جلسه درمان توسط متخصصین آرایشگاه ها موثر واقع میشود..فواصل درمان را بر حسب وضعیت بیمار می توان تغییر داد و از هفته ای یک بار تا دو هفته یک بار اضافه کرد . چروک های خیلی عمیق با این روش درمان نمی شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر می شود.چون در این روش سایش پوست سطحی است جوشگاه و تغییر رنگ پوست دیده نمی شود. به همراه این روش از لیزرهای جوان سازی بدون زخم می توان استفاده کرد که نتیجه درمان را خیلی بهتر می کند .
لک پیری: این لکها یا مربوط به آفتاب بوده یا در سنین بالا در پوست های روشن دیده می شود .این لک ها با میکرودرم ابریشن قابل درمان می باشد.
لک حاملگی: مهمترین اثر میکرودرم ابریشن کمرنگ یا محو کردن لک حاملگی است مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود.بررسی های اخیر انجام شده نشان دهنده افزایش ۲۰ برابری نفوذ ویتامین سی پس از یک جلسه درمان میباشد.این اثر میکرودم در لک هایی که قبلا با درمانهای ضد لک بهبود نیافته اند مشهود تر است.
درمان جوشگاه های(اسکار) آکنه و آبله مرغان: جوشگاه های زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چندین جلسه درمان هفتگی نیاز هست .در ترمیم جوشگاه های سوختگی نیز از این روش بهتر است استفاده کنیم.
کوچک کردن منافذ پوست: باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم ها و آقایان می باشد.بعد از چند جلسه درمان بعلت بافت سازی و محکم تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچک تر می شود.
درمان و برطرف کردن تاتو یا خالکوبی: خالکوبی های سطحی پوست را می توان با این روش درمان کرد یا از ترکیب میکرودرم ابریشن با لیزرهای خاص جهت درمان استفاده کرد.
تمیز کردن پوست و از بین بردن کومدون های سر سیاه: برای از بین بردن جوشهای سر سیاه که بسیار شایع می باشد نیز می توان از میکرودرم ابریشن استفاده کرد.کاهش جوشهای سر سیاه پوست به کم شدن ضایعات جوشهای غرور جوانی نیز کمک خواهد کرد .
درمان ترکهای پوستی: در درمان انواع ترکهای پوست درزمان حاملگی یا چاقی و بلوغ نیر می توان از این روش استفاده کرد که البته خیلی خوب به درمان ممکن است پاسخ ندهد.
چروک گردن: در درمان چروک های ناحیه گردن و ضایعات این ناحیه نیز از روش میکرودرم ابریشن می توان بخوبی سود برد .


روش انجام:

در ارایشگاه ابتدا پوست تمیز می شود و از آرایش و چربی کاملاً پاک می شود و سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که توسط پزشک تعیین می گردد سایش در جهات مختلف و روی قسمتهای مختلف انجام می شود . زمان لازم حدوداً ۳۰تا۲۰ دقیقه در صورت و ۲۰ دقیقه در گردن به طول می انجامد. سپس صورت پاک و شسته می شود . یک کرم مثل اکسید دو زنک یا کالامین بمحل مالیده شود. به جز مصرف ضد آفتاب مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست  برای همه قشر مناسب میباشد . تعداد درمان بر حسب تمایل بیمار قابل تغییر و با نظر متخصصین می باشد .

میکرودرم و جوانسازی پوستReviewed by Pantea Paydar on Dec 15Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *