اشتباهات آرایشی سایه چشم
اشتباهات آرایشی هنگام سایه زدن
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۷
ماسک رفع موی سبیل
ماسک طبیعی برای از بین بردن سبیل خانم‌ها (قسمت اول)
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۷

استفاده از ویتامین E در کرم‌های آرایشی

مزایای ویتامین E در کرم‌های آرایشی

استفاده از ویتامین E در کرم‌های آرایشی

استفاده از ویتامین E در کرم‌های آرایشی

   ويتامين E‌ جزو ويتامين‌ هاي قابل حل در چربي می باشد و خانواده توکوفرول‌ ها را به صورت کامل باهم دارد. آلفا توکوفرول فعاليتي آنتي‌ اکسيداني دارد و از جالب‌ ترين نوع توکوفرول‌ها می باشد. ويتامين E در روغن‌ هاي گياهي مثل روغن بادام، دانه گندم، زرده تخم‌مرغ و به مقدار کمتر در ميوه‌ ها و سبزي‌ها وجود دارد. ويتامين E مي‌ تواند از پوست در برابر آثار مضر راديکال‌ هاي آزاد که به طور طبيعي حين فعاليت‌ هاي طبيعي بدن يا در اثر مواجهه با عوامل محيطي مانند اشعه‌ هاي ماوراي بنفش يا آلودگي به وجود مي‌آيند، دفاع کند. از ويتامين E در کرم‌ هاي آرايشي نيز استفاده می شود تا از پيري پوست جلوگيري شود. اين ويتامين وقتي با ويتامين C، سلنيوم و گلوتاتيون ترکیب شود عملکرد مؤثرتری دارد. ويتامين E را مي‌ توان به شکل طبيعي يا صنعتي نیز توليد نمود . اگر فرمول آن با آلفاتوکوفرول شروع شود طبيعي و اگر با دل آلفا توکوفرول شروع شود صنعتي می باشد. ويتامين E فوايد زیادی براي پوست دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:
- خاصيت آنتي‌ اکسيداني: ويتامين E روند پيري پوست را کاهش می دهد و از غشاي سلولي که از اسيدهاي چرب اشباع نشده ساخته شده‌ اند و نسبت به اکسيداسيون بسيار حساس‌ هستند، محافظت می نماید.
- خاصيت ضد التهابي: ويتامين E با جلوگيري از آزاد شدن برخي آنزيم‌ ها يا ميانجي‌ هاي مسئول التهاب از بروز التهاب جلوگیری مي‌کند.
- محافظت در برابر آسيب‌هاي ناشي از اشعه‌ ماوراي بنفش :استفاده از کرمي که حاوي ويتامين E است قبل از قرار گرفتن زير نور آفتاب مي‌تواند احتمال ايجاد چروک و تومورهاي سرطاني را کمتر نماید.
- خاصيت مرطوب‌کنندگي: ويتامين E با مقاوم کردن قشر نازک هيدروليپيدي پوست را مقاوم می کند و رطوبت آن را حفظ خواهد کرد.
- محرک حرکات زيرپوستي: ويتامين E با تحريک سلول‌ هاي رگ‌ هاي خوني موجب افزايش حرکت زيرپوستي شده و به عبارتي خون را زير پوست به جريان مي‌ اندازد. ·

استفاده از ویتامین E در کرم‌های آرایشیReviewed by آرایشگاه on May 21Rating: 3.0استفاده از ویتامین E در کرم‌های آرایشیویتامین E یکی از مهم ترین ویتامین ها برای بدن است که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش و ایجاد چین و چروک محافظت می کند و در نهایت پوست را شاداب و جوان نگه می دارد. در این مقاله مزایای این ویتامین را برای پوست بررسی می کنیم.

ویتامین E یکی از مهم ترین ویتامین ها برای بدن است که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش و ایجاد چین و چروک محافظت می کند و در نهایت پوست را شاداب و جوان نگه می دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *