کاربرد کانسیلر در آرایش
کانسیلر چیست
دی ۲۵, ۱۳۹۵
نکات قبل از رفتن به آرایشگاه
قبل از رفتن به آرایشگاه این نکات را بخوانید
دی ۲۶, ۱۳۹۵

چه آرایشگاهی انتخاب کنیم؟

کدوم آرایشگاه را انتخاب کنیم؟

کدوم آرایشگاه را انتخاب کنیم؟

چه آرایشگاهی را در زمینه بهداشتی انتخاب کنیم؟

انتخاب آرایشگاه برای اصلاح صورت :

      روشهای مختلفی برای این کار در آرایشگاه وجود دارد ولی یکی از رایج ترین ها که خانم ها برای اصلاح صورت از آن استفاده می کنند بند انداختن است. روش جدیدتر در آرایشگاه زنانه استفاده از وکس است، که در هردوی این موارد لازم است آرایشگر به نکات بهداشتی توجه داشته باشد. آرایشگر عزیزهمیشه پیش از شروع اصلاح، نخ را با الکل ضدعفونی کرده و بعد از پایان کار هم برای کاهش التهاب پوست مشتری، از پماد اکسید روی استفاده کنید. این نکته برای رفع التهاب و سوختگی بعد از وکس صورت نیز اهمیت دارد. بعد از استفاده هر مشتری، نخ را عوض کنید تا یک نخ با پوست دو صورت تماس نداشته باشد. درغیر این صورت، احتمال انتقال بیماری‌های پوستی زیاد میشود. آرایشگر عزیز تعدادی موچین ضدعفونی شده همیشه آماده داشته باشید و در طول روز یک موچین را تنها برای یک نفر استفاده کنید. در پایان روز، همه موچین‌ها را برای ضدعفونی شدن در الکل قرار دهید.

آرایشگاه برای کوتاه کردن مو:

      بر روی هر پوست باکتری هایی وجود دارد که هرکسی به آن عادت دارد و برای ش ضرری ندارند اما وقتی این باکتری ها از طریق زخم باز به بدن دیگری منتقل شوند ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. این عفونت ها از یک التهاب ساده اطراف فولیکول مو شروع می شوند یا به بیماری های دیگری منجر می شوند. اما برای پیشگیری از این عفونت ها چه باید کرد؟
     هر نوع وسیله ای ( اعم از قیچی، شانه، برس و ماشین ریش تراش) که آرایشگر با آن موهای شما را کوتاه و مرتب می کند، باید قبل از مصرف کاملا استرلیزه شود. اگر قیچی ها به خوبی ضدعفونی نشده اند بدانید که در چنین شرایطی احتمال رشد باکتری ها و میکروب ها در کف سر شما وجود دارد. قیچی پس از هر بار کوپ باید با الکل ضدعفونی شود و در پایان هفته نیز در دستگاه اتو کلاو استریل شود. شانه‌ها هم پس از هر بار استفاده باید شسته و در ظرف محتوی الکل نگهداری شوند.
      برای استفاده از سرشوی آرایشگاه ، حتما از تمیزی آن مطمئن شوید وسپس سر مشتری را داخل سرشوی قرار دهید. تمیز بودن سرشویی عامل مهمی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های پوست و مو و بیماری‌های قارچی است. حتی گردن مشتری که در تماس با سرشور قرار دارد هم در معرض ابتلا به بیماری هاست. بعد از پایان شست و شوی سر، موهای مشتری را خشک کنید. در برخی آرایشگاها حوله تمیز و ضد عفونی شده وجود دارد اما بیشتر مراکز این نکته را رعایت نمی کنند. بهتر است هر مشتری هنگام مراجعه به آرایشگاه حوله تمیزی به همراه داشته باشد و یا از حوله یکبار مصرف استفاده کند.

مراکز اپیلاسیون :

     اپیلاسیون شیوه رایجی در بیشتر آرایشگاه زنانه  است. با این وجود احتمال بروز مشکلات پوستی در این بخش نیز وجود دارد. عفونت و التهاب پوست گاهی پیش می آید. بعضی وقت ها هم به دلیل داغ بودن موم، پوست دچار سوختگی می شود و ممکن است عفونت های بعدی بوجود بیاید. برای پیشگیری از این مشکلات لازم است که مشتری و آرایشگرعزیز به چند نکته توجه کنند.
نوار اپیلاسیون باید یکبار مصرف و کاملا بهداشتی باشند. موم هایی که برای هر مشتری بکار می رود هم باید مخصوص همان مشتری باشد و مشتری قبلی یا بعدی از ان استفاده نکند.
تختی که قرار است روی آن دراز بکشند باید تمیز بوده و با حوله یکبار مصرف پوشیده شده باشد. این حوله ها هم باید بعد از پایان هر مشتری تعویض شوند.
مسوول اپیلاسیون باید دستکش مخصوص یکبار مصرف داشته باشد.
مراقب باشید که بعد از پایان اپیلاسیون برای شست و شو، از آب داغ استفاده نکنید چون التهاب پوست را افزایش می دهد. بهتر است تا 24 ساعت بعد از اپیلاسیون از صابون یا عطر استفاده نکنید چون هنگام برداشتن موهای زائد یک لایه از پوستتان را از دست داده اید و این محصولات معطر می توانند سبب بروز التهابات پوستی شوند.

چه آرایشگاهی انتخاب کنیم؟Reviewed by Pantea Paydar on Jan 14Rating:

1 دیدگاه

  1. sanaz گفت:

    نکات مربوط به مراکز اپیلاسیون جالب بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *