خواص روغن خراطین
فواید روغن خراطین
دی ۲۱, ۱۳۹۶
ریباندینگ ژل
ریباندینگ ژل لولان
دی ۲۱, ۱۳۹۶

کرم شب خانگی سیب

آموزش ساخت کرم شب در خانه

کرم شب خانگی سیب

کرم شب خانگی سیب

   بسیاری از متخصصان پوست و حتی آرایشگران حرفه ای معتقدند پس از آلودگی و استرسی که در تمام طول روز متحمل می شوید، باید از پوست باید در هنگام شب مراقبت کنید. به همین دلیل در این مقاله نحوه تهیه کرم شب خانگی سیب را برای  پوست به شما آموزش می دهیم. 
   سیب سرشار از ویتامین های  B و C و همچنین بتاکاروتن، اسید مالیک و آنتی اکسیدان ها است. این مواد مغذی موجب حفظ سلامتی پوست و تضمین جوانی آن می باشند. مالیک اسید، که یک اسید هیدروکسی آلفا، بسیار مناسب برای حفظ نرمی و صافی پوست است موجب لایه برداری پوست خواهد شد. آنتی اکسیدان موجود در سیب نیز پوست را درخشان و شاداب و با طراوت خواهد کرد. این کرم شبشامل روغن زیتون فوق العاده خالص و آب است که هر دو روغن به بهبود رنگ پوست کمک خواهند کرد. روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست بکار می رود و به دلیل چربی و آنتی اکسیدان موجود در خود، پیری و چین و چروک پوست را به تعویق خواهد انداخت. گلاب جریان خون را تسریع بخشیده و موجب از بین رفتن آکنه شده و pH پوست را متعادل ساخته و بافت های  آسیب دیده و پیر پوست را بهبود می بخشد
مواد لازم:
- 1 عددسیب
- روغن زیتون
- گلاب
- مخلوط کن
- دیگ بخار
- چاقو
- کاسه
- قاشق برای  مخلوط کردن
- ظرف پلاستیکی یا شیشه ای
  ابتدا سیب را نصف کرده و دانه های آن را در آورید. سپس سیب را به قطعات کوچک ریز ریز کرده و قطعات را داخل مخلوط کن ریخته  و نصف فنجان روغن زیتون به آن اضافه کنیدمخلوط کن را در حدود پنج تا هفت دقیقه تا زمانی که مخلوط صاف و یکدست شود روشن کنید. داخل دیگ بزرگ را تا نصف پر از آب کنید و بجوشانیدو سپس مخلوط پوره را در دیگ کوچک ریخته داخل دیگ بزرگ قرار دهید تا بمدت چند دقیقه گرم شود( بطریق بن ماری). حال اجازه دهید مخلوط خنک شود، بعد از خنک شدن نصف فنجان گلاب به آن اضافه کنید. در آخر، آن را در یک ظرف استریل در یخچال به مدت چهار تا شش روز نگهداری کنید و بعنوان کرم شب خانگی از آن استفاده نمایید. 
   جهت افزایش مزایای زیبایی این کرم شب  طبیعی،  یک قاشق چای خوری عسل یا پماد ویتامین E نیز می توان به آن اضافه کرد. این دو جزء مرطوب کننده های بسیار مناسب برای پوست می باشند که موجب بازسازی سلول های پوست و از بین رفتن لکه ها مفید می شوند. همچنین برای تهیه این کرم می توان از سیب سبز استفاده کرد، چون اسید مالیک بالاتری دارد که به عنوان یک تونر پوست طبیعی عمل می کند.

کرم شب خانگی سیبReviewed by سه رخ on Jan 11Rating: 3.0کرم شب خانگی سیبکرم شب خانگی یکی از طبیعی ترین انواع کرم شب است که برای ترمیم و بازسازی سلول های مرده پوست بسیار مناسب است. در این مقاله نحوه تهیه این کرم را به شما آموزش می دهیم.

کرم شب خانگی یکی از طبیعی ترین انواع کرم شب است که برای ترمیم و بازسازی سلول های مرده پوست بسیار مناسب است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *