بهترین روش سوهان کشیدن ناخن
روش سوهان کشیدن ناخن
فروردین ۲۳, ۱۳۹۶
نکات مؤثر سلامتی موها
نکات مؤثر سلامتی موها(قسمت اول)
فروردین ۲۳, ۱۳۹۶

پنج روش عالی برای رفع جای جوش و آکنه

پنج روش عالی برای رفع جای جوش و آکنه

درمان جای جوش

پنج روش عالی برای رفع جای جوش و آکنه

در دوران نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی زیاد، بروز جوش ها و آکنه بسیار طبیعی و رایج است. به همین دلیل در این دوران باید مواظب این جوش ها بود. معمولاً بعد از برطرف شدن آنها، حالا جای همین جوش هاست که مشکل ساز می شود.

1⃣ ویتامین E
برای مداوای پوست هایی که پر از جای جوش و آکنه هستند،  باید غشای میانی پوست را هیدراته کنیم و یا به عبارت بهتر، آب کافی به پوست برسانیم و ویتامین های مورد نیاز آن را تأمین کنیم.برای احیا و بازسازی سلول های پوست، ویتامین E بهترین و مؤثر ترین آن هاست. ویتامین E که به شکل پماد در بازار موجود می باشد، جای جوش های سطحی را کم رنگ تر می نماید و پوست را برای یک معالجه طولانی مدت، آماده می سازد.

2⃣ ماسک خاک رس برای رفع جای جوش
اگر جای جوش ها پر رنگ شده است، ماسک خاک رس معجزه گر است. این ماسک، موجب صاف شدن پوست شده و اثر جوش ها را کمرنگ و شفاف می سازد و همچنین چربی طبیعی پوست یا همان سبوم را به حال تعادل در می آورد. به توصیه آرایشگران باید این ماسک را دو تا سه مرتبه در هفته استفاده نمایید. متخصصان زیبایی این نوع درمان را در کنار ویتامین E تجویز می کنند و آن را به نوعی مکمل این نوع پماد میدانند.

3⃣ پیلینگ برای رفع جای جوش
پیلینگ یکی از روش های اصلی و مهم درمان و زیبایی پوست محسوب می شود. در این نوع درمان، سلول های مرده پوست حذف شده و پوست شادابی و طراوت خود را باز می یابد.پیلینگ در حیطه کاری متخصصان زیبایی قرار دارد و الزاماً باید تحت نظارت پزشک انجام گیرد. بر اساس نوع جایی که جوش ها و آکنه ها روی پوست ایجاد کرده اند، و نیز عمق این ضایعه پوستی، متخصص زیبایی، درمان مورد نیاز را تجویز می کند.

4⃣ درم ابریشن برای رفع جای جوش
درم ابریشن نیز در حیطه کاری متخصصان زیبایی طبقه بندی شده و از آنجا که عمل سنگینی به حساب می آید، باید با بیهوشی موضعی صورت گیرد، چرا که در حقیقت در این عمل، برای اینکه غشای میانی پوست به طور کامل بازسازی شود، لایه فوقانی آن برداشته خواهد شد.این راهکار یکی از مؤثرترین و قطعی ترین راه های برطرف ساختن جای جوش ها محسوب می شود. درم ابریژن از طریق لیزر و یا به کمک یک برس مخصوص انجام می گیرد.

5⃣ لیزر برای رفع جای جوش
در آخر نوبت به لیزر می رسد. عملیات لیزر درمانی نیز به حیطه پزشکی مربوط می شود و باید توسط پزشک متخصص و عموماً متخصص پوست انجام شود. مدت زمان هر عمل لیزر پوست، حدوداً 15 دقیقه طول خواهد کشید.

پنج روش عالی برای رفع جای جوش و آکنهReviewed by سه رخ on Apr 12Rating: 4.5پنج روش عالی برای رفع جای جوش و آکنهدر این مقاله قصد داریم روش های مؤثر و مقرون به صرفه در درمان جای جوش و آکنه را از دیدگاه متخصصان پوست و مو و آرایشگران حرفه ای بررسی کنیم و میزان طول درمان و نحوه درمان هر یک از این روش ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *