بهترین هدیه روز پدر روز مرد
بهترین هدیه روز پدر
فروردین ۱۸, ۱۳۹۶
خنثی کننده رنگ مو
خنثی کننده رنگ مو
فروردین ۱۸, ۱۳۹۶

آیا شستشوی صورت‌ باعث جوش زدن‌ می‌شود؟

آیا شستشوی صورت‌ باعث جوش زدن‌ می‌شود؟

شستشوی صورت‌

آیا شستشوی صورت‌ باعث جوش زدن‌ می‌شود؟

یه گفته متخصصین پوست در آرایشگاه اگر پوست سالمی می‌خواهید، صورت خود را هر صبح و شب شستشو دهید. این خبر به خصوص برای کسانی بود که از پوست‌ های چرب و مستعد جوش رنج می‌ بردند، که می‌گفت اگر می‌خواهید چربی و منافذ را کنترل کنید، صورت‌ تان را بیشتر بشویید و آن را با داروی قابض خشک کنید. عاقلانه است، نه؟ حتما منطقی به نظر می رسد. اما اگر نه تنها اشتباه باشد، بلکه بهپوست آسیب بزند چه؟

هنگامی که صورت‌ تان را می‌شویید، چیزی بیش از کثیفی و میکاپ را با آن پاک می‌کنید، شما سبوم پوست را نیز از بین می ‌برید. بله، البته که این همان نکته ‌ی شستن صورت و مبارزه با پوست چرب است اما ممکن است تا همین حالا هم متوجه شده باشید که این کار باعث می‌شود دقیقا به چیزی که نمی‌خواهید برسید، یک پوست چرب و مستعد آکنه.
حقیقت این است که صنعت زیبایی، افسانه‌ ای را در گوش ما خوانده است که باعث شده ما به استفاده‌ ی بیش از حد از محصولاتی شویم که پوست‌ مان را خشک می‌کنند و مضر هستند، وابسته شویم. آن افسانه می‌گوید که پوست ما به کنترل مداوم و مراقبت نیاز دارد. اما در واقعیت، بدن‌‌های ما ارگانیسم‌ هایی عالی و عظیم هستند که به خوبی می‌دانند برای سالم ماندن باید چه کاری انجام دهند.
چربی‌ ای که پوست ما تولید می‌کند بسیار اهمیت دارد چرا که از پوست‌ محافظت می‌کند و آن را نرم و منعطف می‌کند. بدن ما به خوبی می‌داند که میزان مناسب چربی برای محافظت از پوست، چه مقدار است. وقتی که ما آن لایه‌ ی چربی را می‌ شوییم و از بین می‌ بریم، بدن ما بلافاصله شروع به تولید چربی می‌کند تا چربی پوست را به تعادل برساند. هر چه بیشتر چربی پوست‌ خود را بشویید، به همان میزان بدن‌ تان چربی بیشتری تولید خواهد کرد. درنتیجه، هرچه بیشتر بدن‌ تولید چربی کند، پوست شما بیشتر مستعد آکنه خواهد شد.

آیا شستشوی صورت‌ باعث جوش زدن‌ می‌شود؟Reviewed by سه رخ on Apr 7Rating: 4.5آیا شستشوی صورت‌ باعث جوش زدن‌ می‌شود؟در این مقاله میخواهیم بدانیم آیا شستشوی صورت‌ از نظر متخصصین زیبایی در آرایشگاه باعث جوش زدن‌ می‌شود؟

3 دیدگاه ها

  1. roz گفت:

    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *