روش سلامتی موی آقایان
سلامت موی آقایان
بهمن ۱۱, ۱۳۹۵
راه های سفید کردن ناخن
راه و روش های ساده برای سفید کردن ناخن ها
بهمن ۱۱, ۱۳۹۵

اتو کشیدن اشتباه مو

روش اتو کشیدن اشتباه مو

اتو کشیدن اشتباه مو

اشتباهات اتو کشیدن مو

     برای اینکه موهای مجعد و حالت دار را با اتوی مو ، صاف و لخت کنید ، توصیه می کنیم موارد زیر را حتما بخوانید . این موارد ، شامل خطاهای معمول بسیاری از اشخاص، مخصوصا در آرایشگاه ها حین استفاده از اتوی مو است که دانستن آنها تا حد زیادی مانع از صدمه بیشتر به موها شده و سلامت آنها را حفظ خواهد کرد.اشتباهات متداول در اتو کشیدن موها

* عدم استفاده از اسپری محافظ مو یا محصولات مراقبتی مو قبل از اتو کشیدن موها

     اگر قبل از اتو کشیدن موها ، از یک اسپری یا محصول مراقبتی برای محافظت از مو در برابر حرارت اتو استفاده نکنید ، موها را به راحتی در معرض آسیب جدی قرار داده اید . این موضوع  نه تنها در مورد اتوی مو ، بلکه در مورد هر نوع وسیله حرارتی دیگر هم صادق است. در آرایشگاه و سالن زیبایی قبل از شروع کار ، روی موهای تمیز و کمی مرطوب ، اسپریی محافطتی مو یا هر محصول مناسب با نوع و بافت مو استفاده میکنند تا سلامت موهای شما را حفظ نمایند.

اشتباهات متداول در اتو کشیدن موها

* تنظیم نادرست درجه حرارت اتو

طبیعی است که حرارت زیاد اتو به موها صدمه وارد می کند ، پس باید با کمترین درجه موها را اتو بکشید.البته از نظر آرایشگر ها این تصور همیشه درست نیست. چون نوع ، بافت و شرایط موها با هم متفاوت بوده و تنظیم درجه حرارت اتو، هم به این عوامل بستگی دارد. اگر موهای نازکی دارید، بهتر است حرارت را پایین تر و چنانچه تارهای موهای شما ضخیم تر است ، حرارت را از متوسط ، کمی بالاتر در نظر بگیرید. به این دلیل که حرارت خیلی پایین برای موهای ضخیم تر ، مستلزم این است که چندین بار پشت سر هم ، موها را اتو بکشید .اما اگر حرارت کمی بالاتر باشد ، یک بار اتوکشیدن کافی است و با رعایت همین نکته، صدمه کمتر به موها وارد خواهد شد. اما حرارت خیلی بالا که باعث بلند شدن دود از موها شود هم به هیچ وجه توصیه نمی شود.

اشتباهات متداول در اتو کشیدن موها



* فرصت ندادن به موها برای خنک شدن اشتباهات متداول در اتو کشیدن موها

   احتمالا بارها در سالن های آرایش دیده اید ، پس از حالت دادن موها با سشوار یا اتو ، چند ثانیه صبر می کنند تا موها کمی خنک شوند. با این کار حالت موها بهتر و برای مدت طولانی تری حفظ خواهد شد. پس از اتو کشیدن موها ، فورا آنها را نبندید و چند لحظه فرصت دهید تا موها هوا بخورند و خنک شوند. حتی در بعضی مدل های سشوار هم دکمه ای برای خنک کردن موها تعبیه شده که این کار را آسانتر خواهد کرد.

* روش اتو کردن مو

در آرایشگاه اتو کشیدن را از قسمت بالای موها شروع کرده و حرکت اتو به جای پایین ، به سمت بالا است. با اینکار ، حجم موها در قسمت بالای سر بیشتر شده و موها پر تر به نظر می رسند.

 * تمیز نکردن اتو

در آرایشگاه معمولا محصولات مراقبتی یا سایر محصولات حالت دهنده بر روی موها ، به مرور بر روی اتو باقی خواهند ماند. توصیه می کنیم بعد از هر بار استفاده از اتوی مو ، آن را با دستمال تمیز کرده و برای دفعه بعد، کنار بگذارید.

اتو کشیدن اشتباه موReviewed by Pantea Paydar on Jan 30Rating:

1 دیدگاه

  1. mobina گفت:

    خیلی عااااااالیییی بووووود 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *