چند راه برای سفید کردن دندان ها
چند راه برای سفید کردن دندان ها قسمت سوم
بهمن ۱۹, ۱۳۹۵
مو سالم با راهکار ساده
موهای سالم با راهکارهای ساده
بهمن ۱۹, ۱۳۹۵

انواع اپیلاسیون

آموزش انواع اپیلاسیون

انواع اپیلاسیون

انواع اپیلاسیون

  • مومک سرد

      موم سرد یک روش اپیلاسیون راحت در منزل است بطوری که موم بر روی نوارهای از پیش آماده مالیده شده اند که می توانند مستقیما بر روی پوست چسبانده شوند. مو به موم سرد روی نوار می چسبد و با دست باید کمی روی نوار را بمالید تا حرارت دست باعث چسبیدن بیشتر موها روی موم شود و با یک حرکت سریع از روی پوست جدا می شود. موم سرد به عنوان موم فارسی نیز شناخته شده است .

  • مومک داغ

      اپیلاسیون با استفاده از موم داغ رایج ترین روش از بین بردن موهای زائد در سالن اپیلاسیون می باشد. ابتدا موم را روی حرارت قرار داده تا به حالت مایع درآید. حتما قبل از اینکه روی پوست بمالید از میزان حرارت آن مطلع شوید تا باعث سوختگی نشود. سپس بوسیله یک کارتک (غیر تیز) روی پوست در جهت رویش موی بدن بمالید . بعد با استفاده از یک تکه پارچه یا نوار گاز استریل یا نوار مخصوص اپیلاسیون موها و موم را در جهت خلاف رشد مو با  یک حرکت سریع از روی پوست بکنید. این کار بهداشتی است چون وسایل و مواد آن بهداشتی است.
موها بین ۴-۶ هفته بعد دوباره خواهند رویید. فقط باید قبل از اپیلاسیون با مومک انداختن حتما از لوسیون ها و یا کرمهای سفت کننده و تقویت کننده برای پر کردن منافذ خالی شده بر روی پوستت استفاده کنید. این روش اپیلاسیون موهای زائد برای پاها ، خطوط لباس شنا ، مایو ، زیر بغل ها و بازوها مناسب می باشد.

  • اپیلاسیون دایم (پیشرفته)

      منظور از اپیلاسیون دایم که در سالن های اپیلاسیون به کار می رود ، اپیلاسیون با موادی غیر از موم های سنتی یا موم قندی است که اصطلاحا به آن وکس می گوییم . (وکس : wax ) که وکسها هم انواع مختلفی دارن وکسهای خشابی ، وکسهای کنسروی  و …بنابراین مقصود از اپیلاسیون دایم بیشتر اپیلاسیون پیشرفته است تا دایم . هر چند استفاده از وکس به دلیل ترکیبات و بازدهی تا ۷۰ درصد بالاتر در برداشتن مو های ریز به مرور اثرات بهتری از موم قندی ساده دارد ، اما نمی توان گفت برای همیشه موهای شما را از بین میبرد .

انواع اپیلاسیونReviewed by Pantea Paydar on Feb 7Rating:

4 دیدگاه ها

  1. Elika گفت:

    دوست من از روش مومک دائم در آرایشگاه استفاده کرد اما خب رشد رو کامل قطع نمیکنه.برای قطع رشد باید از روز لیزر استفاده بشه.

  2. حنانه گفت:

    اووووچند نوع اپیلاسیون داریم

  3. عاطفه گفت:

    خیلی مفید بود مرسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *