نکات کاربردی دستگاه اپی لیدی
۸ نکته استفاده از دستگاه موکن برقی
اسفند ۱, ۱۳۹۶
آرایش روزانه ابرو
آرایش ابروها در کمترین زمان
اسفند ۲, ۱۳۹۶

بالم لب طبیعی بسازید!

آموزش تهیه بالم لب

بالم لب طبیعی بسازید!

بالم لب طبیعی بسازید!

بالم لب یکی از ترمیم کننده های مناسب برای رفع خشکی و ترک خوردگی پوست لب است. این بالم را هم می توان به صورت آماده در بازار خریداری کرد و هم می توان با استفاده از مواد طبیعی در منزل آن را تهیه نمود. در این مطلب نحوه تهیه بالم لب طبیعی را به شما آموزش می دهیم.
مواد مورد نیاز:
1. کمی موم طبیعی (موم، ماده‌ای زردرنگ و نرم و بسیار قابل جذب است که معمولاً آن را زنبور عسل تولید می‌کند).
2. روغن نارگیل
3. کره درخت قلم (شی باتر)
4. کمی اسانس نعناع (اختیاری)
5. ظرف مخصوص بالم یا یک قوطی کوچک دردار
نحوه درست کردن بالم لب خانگی
   به مقدار مساوی از هر یک از مواد بالا (به غیر از روغن نعناع) را برداشته و در یک ظرف پیرکس کوچک بریزید و بر روی یک قابلمه پر از آب قرار دهید. هنگامی که آب شروع به بخار کردن کرد و مواد شروع به نرم شدن کردند، آن‌ ها را هم آنقدر مخلوط کنید و هم بزنیدتا کاملاً ذوب و مخلوط شوند. به این روش بن ماری می گویند و برای جلوگیری از حرارت دیدن مستقیم مواد استفاده می شود. پس از اینکه مواد کاملا گرم شدند، آن را کنار گذاشته و چند قطره اسانس را به آن اضافه نمایید و خوب ترکیب کنید. سپس تا قبل از اینکه مواد شروع به سرد و سخت شدن کنند، باید آن‌ را در ظرف مخصوصی که برای بالم انتخاب کرده اید بریزید تا مایع بالم به راحتی انتقال داده شود. بین 7 تا 8 ساعت، بالم را در هوای اتاق قرار داده تا کاملا خودش را بگیرد و قابل استفاده شود. این بالم را می‌تواند تا چند ماه نگهداری و استفاده نمود. برای اینکه بالم لب حالت سفت ترو ضد آب به خود بگیرد، می توان مقدار موم را افزایش داد و اما اگر به مرطوب کنندگی بیشتری نیاز دارید، میزان روغن نارگیل را افزایش دهید.

بالم لب طبیعی بسازید!Reviewed by سه رخ on Feb 21Rating: 3.0بالم لب طبیعی بسازید!بالم لبهایی که به صورت طبیعی در بازار وجود دارد دارای مواد گهدارنده شیمیایی است در حالیکه می توان در منزل بالم لب طبیعی بسازید. در این مقاله نحوه تهیه این بالن لب را به شما آموزش می دهیم.

بالم لبهایی که به صورت طبیعی در بازار وجود دارد دارای مواد گهدارنده شیمیایی است در حالیکه می توان در منزل بالم لب طبیعی بسازید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *