نکات مراقبت از پوست در زمستان
نکات مراقبت از پوست در زمستان
دی ۲۸, ۱۳۹۵
هایلایت مو با مواد طبیعی
هایلایت کردن مو با مواد طبیعی
دی ۲۸, ۱۳۹۵

تمیز کردن مواد پودری از قلم موی آرایشی

روش تمیز کردن مواد پودری از قلم موی آرایشی

روش تمیز کردن مواد پودری از قلم موی آرایشی

تمیز کردن مواد پودری از قلم موی آرایشی
چگونه قلم موهای آرایشی را تمیز کنید :


      موهای قلم مو را زیر آب ولرم بگیرید.بعد در لیوانی مخلوط از آب و شامپو بچه بریزید و موهای قلم مو را در آن فرو کنید و مخلوط را با ان هم بزنید، سپس موهای قلم مو را زیر آب ولرم بشویید. بعد قلم مو را بگذارید تا خشک شود موهای آنها را حالت دهید و اجازه دهید کاملا خشک شوند وقتی موهای آنها کاملا خشک شد انها را با انگشتانتان پوش دهید تا نرم شوند. آرایشگر عزیز در آرایشگاه حتما به این موارد دقت زیادی داشته باشید.

تمیز کردن قلم مو های آرایشی از مواد پودری

۱- قلم مو ها را بررسی کنید. آیا آنها را برای مواد آرایشی پودری استفاده کرده اید یا برای مواد آرایشی مایع و کرمی؟ اگر قلم مو ها را برای مواد آرایشی پایه مایع و کرمی استفاده کرده اید به پاک سازی عمیق تری نسبت به قلم موهایی که برای مواد آرایشی پایه پودری استفاده کرده اید نیاز دارند. برای پاک سازی قلم موهای مواد آرایشی پایه مایع و کرمی به مقاله آموزشی مربوط به آن قلم موها مراجعه کنید.

۲- موهای قلمو ها را زیر آب ولرم بگیرید. از خیس شدن قسمت فلزی یا دسته آنها خودداری کنید چون باعث میشود که چسب  نگهدارنده موهای قلم مو شل شود و قلم مو خراب شود. آنقدری قلم موها را بشویید تا قسمت زیادی از مواد آرایشی شسته شود. دقت کنید که موهای قلم مو در جهت جریان آب بگیرید تا آب زیر قسمت فلزی آن نرود.

* از آب گرم و داغ استفاده نکنید چون به موهای قلم مو آسیب میزند.

۳- یک لیوان کوچک را از آب و شامپو بچه پر کنید. باید ۱/۴ لیوان یا ۵۶ میلیمتر آب ولرم باشد. دقت کنید از آب گرم استفاده نکنید چون موهای قلم مو را خراب میکند.

۴- به لیوان مقداری شامپو بچه اضافه کنید. باید به میزان یک قاشق چایخوری شامپو بچه به لیوان اضافه کنید. مخلوط را آرام بهم بزنید تا قاطی شود.

*اگر شامپو بچه ندارید از مایع دستشویی استفاده کنید.

۵- موهای قلم مو را درون مخلوط لیوان کرده و آنرا هم بزنید. تنها نیمه پایینی موهای قلم مو باید در مخلوط قرار بگیرند و مخلوط را با آن هم بزنید. با اینکار از نفوذ آب به قسمت های بالایی و فلزی قلم مو جلوگیری میکنید.

۶- قلمو را از لیوان خارج کنید. جرم و مواد آرایشی باقی مانده بر روی قلم مو با ماساژ دادن موهای قلم مو بین انگشتانتان و باقی مانده آب شامپو پاک میشود.

۷- موهای قلم مو را زیر آب ولرم دوباره بشویید. به ماساژ موهای قلم مو زیر آب ولرم ادامه دهید تا کاملا شسته و تمیز شوند. باز هم دقت کنید که قسمت های دیگر قلم مو خیس نشوند.

۸- قلم مو را بتکانید تا آب اضافی آن گرفته شود. از یک حوله یا دستمال برای خشک کردن آنها استفاده کنید. آنرا دور موهای خیس قلم مو ها بپیچید و به آرامی بین انشگتانتان فشار دهید تا آب آن گرفته شود.

۹- موها را دوباره حالت دهید. اگر موهای قلم مو بهم ریخته و درهم شده باید آنها را دوباره شکل دهید. از انگشتانتان برای صاف کردن و حالت دادن موها به حالت اولیه آنها استفاده کنید.

۱۰- بگذارید قلم مو ها خشک شوند. آنها را روی حوله نگذارید - اینکار باعث کپک زدن بین موهای آنها میشود. در عوض قلم موها را درگوشه میز افقی بگذارید طوریکه موهای آنها در هوا و بدون تماس با سطح باشند.

۱۱- موهای قلم مو را پف دهید. وقتی که قلم مو ها کاملا خشک شدند کمی موهای قلم مو را پف دهید و نرم کنید. قلم موهایتان آماده برای استفاده مجدد هستند.

تمیز کردن مواد پودری از قلم موی آرایشیReviewed by Pantea Paydar on Jan 17Rating:

1 دیدگاه

  1. مریم گل گفت:

    مطلب کاملی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *