اشتباهات موی چرب
اشتباهاتی که منجر به داشتن موی چرب میشود
آذر ۳۰, ۱۳۹۵
وسایل کاشت ناخن در آرایشگاه
وسایل کاشت ناخن در آرایشگاه
دی ۲, ۱۳۹۵

جوانی و زیبایی پوست

جوانی و زیبایی پوست

جوانی پوست

 جوانی و زیبایی پوست

برای داشتن پوست زیبا و جوان به توصیه ‌های زیر عمل کنید:

  1. در ساعاتی که نور خورشید شدید است، یعنی حدود ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، در محیط آزاد و در برابر نور خورشید قرار نگیرید و کارهای بیرون از منزل تان را برای ساعات دیگری برنامه ‌ریزی کنید.
  2. لباس مناسب بپوشید. مانند پیراهن‌های آستین بلند و کلاه‌های لبه‌ دار. سعی کنید پوست بدن را بیشتر به وسیله لباس‌های مناسب در برابر نور خورشید محافظت کنید. برای جلوگیری از آسیب نور خورشید ، پارچه‌هایی که بافت فشرده ‌تری دارند مانند کتان، از پارچه‌هایی با بافت‌های شل و نفوذپذیر، مناسب ‌تر هستند. این روزها خیلی از کارخانه‌ها برای لباس‌های شان هم از SPF جهت محافظت در برابر خورشید تعیین می‌ کنند.
  3. روی قسمت‌ هایی از پوست بدن تان که در معرض نور آفتاب است، همیشه کرم ضد آفتاب با SPF مناسب بمالید. کرم ضد آفتاب باید ۲۰ دقیقه پیش از تماس با نور خورشید استفاده شود و هر دو ساعت یا پس از تعریق شدید کرم تجدید شود.
  4. سیگار نکشید. سیگار کشیدن، روند پیر شدن پوست و پیدایش چین و چروک بر روی آن را تسریع می‌ کند. 
  5. پوست را به آرامی شستشو دهید. شستشو و پاک کردن پوست جزو اصول مراقبت از پوست است، اما این کار باید به آرامی انجام شود. از آب ولرم استفاده کنید و زیاد در حمام نمانید، زیرا آب داغ یا حمام‌ های طولانی موجب می ‌شود تمام چربی سطح پوست شسته شود. چربی سطح پوست، موجب انعطاف پذیری و رطوبت آن می ‌شود. حداکثر زمان حمام باید ۱۵ دقیقه باشد و از آب ولرم استفاده شود.
  6. بهتر است از صابون‌های قوی و لایه‌ بردار استفاده نکنید. حتی مصرف کم صابون‌های قوی، تمام چربی سطح پوست را پاک می ‌کند و موجب خشکی پوست می‌شود. به جای آن ها از صابون‌ های ملایم با روغن و چربی‌ افزودنی استفاده کنید.
  7. از استفاده مواد تحریک ‌کننده پوست پرهیز کنید. اگر پوست‌ حساسی دارد از موادی که موجب تحریک آن می ‌شوند، پرهیز کنید. عطرها، مواد آرایشی و کرم‌ ها گاهی موجب التهاب و تحریک پوست می ‌شوند. واکنش‌ التهابی سبب تسریع روند پیر شدن پوست می‌ شود.
  8. آرایش چشم‌ و دور چشم را به دقت پاک کنید. برای این کار از یک اسفنج نرم یا پارچه نخی لطیف استفاده کنید.خیلی مراقب پوست ظریف و شکننده دور چشم باشید. اگر از مواد آرایشی سنگین و ضد آب استفاده می ‌کنید، بهتر است پیش از پاک کردن آن از یک ماده روغنی مانند اوسرین یا شیر پاک کن‌ استفاده کنید.
  9. پوستتان را خوب خشک کنید. پس از شستن یا حمام کردن، به آرامی و با ملایمت پوست ‌تان را با یک حوله نرم طوری خشک کنید که کمی مرطوب باقی بماند. بعد از این کار با یک مرطوب ‌کننده روغنی یا کرم، پوست‌ تان را مرطوب کنید
جوانی و زیبایی پوستReviewed by Pantea Paydar on Dec 21Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *