آموزش روشن کردن موها بدون دکلره
آموزش بلوند کردن موها بدون دکلره
خرداد ۷, ۱۳۹۶
نکات زیبایی خانم‌ها
بهترین نکات زیبایی برای خانم‌ها
خرداد ۸, ۱۳۹۶

درمان خانگی شوره سر

درمان خانگی شوره سر

درمان شوره سر

درمان خانگی شوره سر

   سایت سه رخ در این مقاله 10 روش خانگی و آسان و مقرون به صرفه را جهت درمان شوره سر را از زبان آرایشگران با تجربه در آرایشگاه به شما آموزش میدهد.

۱. سرکه سیب
   سرکه سیب و آب گرم را به مقدار یکسان باهم ترکیب کرده و روی موهای خشک بریزید و ماساژ دهید. این ترکیب را کامل روی سر بریزید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید. هفته ای دو بار این کار را انجام دهید.

۲. جوش شیرین
   یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و مثل شامپو موهایتان را با آن بشویید. روش دوم مقداری جوش شیرین را به موهای مرطوب زده و کف سر را ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید. استفاده از این روش در دفعات اول موجب خشک شدن موها شده اما بعد از یک الی دو هفته پوست سر روغن طبیعی تولید میکند که موها را نرم میکند. در واقع جوش شیرین قارچهای پیش فعالی که شوره سر را تولید میکنند، کاهش میدهد.

۳. شنبلیله
   به مدت یک شب دو قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کرده و بعد دانه های آن را جدا کرده و ماده خمیری که از آسیاب کردن محلول حاصل میشود را به مدت 45 دقیقه روی موها زده و سپس با شامپو موها را آبکشی کنید. شنبلیله پوسته دن کف سر را کاهش میدهد.

۴. آسپرین
   برای هر بار استحمام دو عدد قرص آسپرین را به شامپوی خود اضافه کرده و شامپو را به موها زده و بعد از گذشت 2 دقیقه موها را بشویید. اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین موجب از بین رفتن شوره ها میشود.

۵. روغن نارگیل
   هر بار قبل از حمام سه تا پنج قاشق غذاخوری روغن نارگیل را کف سرمالیده و اجاه دهید به مدت 1 ساعت روی موها مانده و سپس موها را با شامپو آبکشی کنید.

۶. لیمو ترش
   روزانه دو قاشق غذاخوری آبلیمو را کف سر بزنید و سپس با آب بشورید. اسیدیته لیمو میزان PH پوست مف سر را متعادل میکند.

۷. نمک
   قبل از شامپو زدن موها مقداری نمک را کف سر بمالید و ماساژ دهید. سپس موها خود را با شامپو و آب بشویید.

۸. آلوئه ورا
   میتوانید از برگ آلوئه ورا یا محلول آماده آن استفاده کنید قبل از شامپو زدن موها آلوئه ورا را به موهای خود بمالید و ماساژ دهید. سپس موها را ا شامپو و آب ولرم بشویید.

۹. سیر
   چند حبه سیر را له کرده و به کف سر بزنید. برای جلوگیری از بوی تند سیر میتوانید بعد از له کردن سیر آن را با کمی عسل مخلوط کرده و بعد روی موها قرار دهید. سیر خاصیت ضد قارچ و ضدعفونی کننده داشته و باکتری هایی که باعث ایجاد شوره میشوند را از بین میبرد.

۱۰. روغن زیتون
   استفاده از روغن زیتون قبل از خواب برای موها بسیار مؤثر می باشد. میتوانید چند دقیقه موها را با روغن زیتون ماساژ دهید و سپس موها را با شامپوی همیشگیتان آبکشی کنید.



مطالب مرتبط:
شوره سر چیست؟
انواع شوره سر
علل ایجاد شوره سر
پیشگیری از شوره سر
درمان قطعی شوره سر

درمان خانگی شوره سرReviewed by سه رخ on May 29Rating: 4.5درمان خانگی شوره سر در این مقاله قصد داریم ده روش خانگی جهت درمان شوره سر را از زبان آرایشگران با تجربه در آرایشگاه به شما آموزش دهیم.

1 دیدگاه

  1. کتی گفت:

    من توی آرایشگاه به مشتری هام آسپرین رو پیشنهاد کردم واقعا راضی بودن فقط در دراز مدت جواب میده بعد از یکی دو بار مصرف انتظار معجزه نداشته باشید دوستان.با تشکر از سایت خوبتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *