معرفی شامپو گیاهی سیر هسل
شامپو گیاهی سیر هسل Hesel
خرداد ۱۰, ۱۳۹۶
چگونه رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟
چگونه رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟
خرداد ۱۱, ۱۳۹۶

درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت سوم)

درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت سوم)

موی فر

درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت سوم)

سایت سه رخ در این مقاله روش های مختلف مراقبت از مو که موجب آسیب رسانی به موها میشود را به شما آموزش میدهد:

۵. ماساژ از ریزش موها جلوگیری می کند!

ماساژ و آبرسانی
  
اکثر خانم ها کلمه های ماساژ و آبرسانی موها به خصوص در محیط های آرایشگاه به گوششان آشناست وشاید هم چندین بار وسوسه شده باشند که این روش را در آرایشگاه انجام دهند. روش ماساژ و آبرسانی ترکیبی ویتامینه کردن مو و ماساژ موهاست که با مواد شیمیایی دیگری انجام میشود. این روش بیشتر از جنبه درمانی و تقویتی جنبه آرامش بخشی داشته و نه از دستگاه خاصی استفاده میشود نه مواد خاصی در این روش به کار میرود. در ساقه مو عصب ها قرار دارند که نباید دچار آسیب شوند زیرا اگر بشکنند یا آسیب ببینند برای احیای آن ها نمیتوان کاری انجام داد و هیچ ماده ای هر چند گران قیمت هم نمی تواند این عصب ها را ترمیم کند چه به روش آبرسان چه ویتامینه و چه روش های دیگر.

متخصص چه می گوید؟
   رشد موها توسط فولیکول هایی است که در داخل پوست سر قرار داد. ماساژ جریان خون را در پوست سر را افزایش میدهد. یکی از روش های درمان ریزش موها استفاده از داروهای خونرسان مانند ماینوکسیدیل ها می باشد که اگر بتوان مصرف این داروها را با ماساژ همراه کرد قطعاً در جلوگیری از ریزش و حتی رشد مو مؤثر می باشد.

۶. موهای طبیعی شما بهترین است!

فر کردن و صاف کردن
  
همیشه تضادی بین موهایمان با چیزی که از موهایمان انتظار داریم وجود دارد، یعنی اگر موهای صاف داریم می خواهیم آنها را فر کرده و اگر موهای فر داریم می خواهیم صافشان کنیم. این تغییر حالت های مو توسط انواع وسایل حرارتی همچون سشوار، اتو مو، بابلیس و غیره قابل نجام است البته بعضی افراد ترجیح میدهند با رفتن به آرایشگاه و بهره گیری از روش های شیمیایی و مختلف حالت های مختلف را روی موهای خود پیاده کنند.

۷. سراغ رنگ های خیلی متفاوت نروید!

رنگ کردن
  
رنگ کردن مو از زمان های قدیم در بین بانوان رواج داشته است. . انسان ها از زمان های بسیار دور علاقه زیادی به رنگ کردن مو داشته و با استفاده از گیاهانی مانند حنا موهایشان را رنگ می کردند. امروزه نیز زنان این علاقه و تمایل را برای رنگ کردن موهای خود دارند. امروزه رنگ مو ترکیبی از مواد شیمیایی است که در بین زنان و البته جوانان و نوجوانان بسیار شایع شده است. از آنجا که موهای فر و وز ذات خشکی دارند، در نتیجه در صورت دکلره کردن بیشتر از سایر حالات دچار آسیب میشوند.

متخصص چه می گوید؟

- فراموش نکنید رنگ ماده ای شیمیایی است!
  
همه ما میدانیم رنگ یک ماده شیمیایی است و ماده شیمیایی آسیب هایی را ایجاد میکند که خب گاهی اوقات چاره ای نیس. توصیه آرایشگران با تجربه و متخصصان این است که حدالامکان رنگ ها طبیعی را برای موهای خود اتفاده نمایید. زیرا وقتی تغییر رنگ زیادی در موها ایجاد میکنید تقریباً همان فرآیندی که در دکلره برای موها پیش می آید ایجاد میشود، به طور مثال رنگ های مشکی پرکلاغی یا شرابی سیر به راحتی به موها آسیب می رساند زیرا رنگدانه های مو را دستخوش تغییر زیادی می نماید..

- موها به شدت شکننده می شوند!
  
معمولاً اسنان ها به دو روش موجب آسیب رساندن به موهای خود میشوند. روش اول آسیب شیمیایی است که توسط انواع رنگ ها، دکلره موها، صاف و فر کردن موها و .... ایجاد میشود. روش دوم آسیب فیزیکی است که توسط دستگاه های حرارتی همچون اتوی مو، سشوار، بابلیس مو و ... ایجاد میشود. افرادی که موهای خود را در آرایشگاه با روش های مختلف فر و یا صاف میکنند در واقعا آسیب شیمیایی به موهایخود وارد میکنند که موجب سوختن موهای میشود که نتیجه ای جز موهای وز و خشک ندارد. چنین موهایی گاهی آنقدر شکننده میشوند که دچار آسیب فیزیکی شده و جتی با دست کشیدن ساده داخل مو تمام موها شکسته و میریزد.

درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت سوم)Reviewed by سه رخ on Jun 1Rating: 4.5درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت سوم)در این مقاله قصد داریم بخش سوم روش های درمان سوختگی مو ناشی از پودر دکلره را از زبان متخصصان و آرایشگران حرفه ای به شما آموزش دهیم.

1 دیدگاه

  1. لطفی گفت:

    دوستان واقعا فر کردن موها باعث آسیب شدید میشه و موها رو داغون میکنه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *