شامپو جنسینگ هسل hesel
فواید شامپو کراتینه جنسینگ هسل
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶
آموزس رنگ موی بادمجانی
رنگ موی بادمجانی
خرداد ۱, ۱۳۹۶

درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت اول)

درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت اول)

موی دکلره

درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت اول)

   امروزه مو و مراقبت های آن توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. آرایشگران در آرایشگاه ها از انواع مواد ویتامینه برای محافظت و ترمیم انواع موهای رنگ شده و آسیب دیده استفاده میکنند. معمولاً موهایی که فرآیند دکلره بر روی آنها انجام میشود به شدت وز شده و تارهای مو خشک و شکننده میشوند. آرایشگران برای موهای دکلره شده اصطلاح موی سوخته را به کار میبرند نه به این معنی که موها آتش گرفته یا کامل از بین رفته باشد بلکه بدین معنی که تارهای مو همچون آدامس کش می آیند. وقتی مو به این مرحله میرسد در واقع سلامت خود را از دست داده و با هیچ روشی این مو سالم نمیشود. خانم ها برای اینکه موهای خود را سالم نگه دارند و یا میزان آسیب موهای خود را کاهش دهند از انواع روش های مراقبت مو همچون: کراتینه ، ویتامینه و... به صورت همزمان استفاده میکنند که این افراط در مراقبت موجب از بین رفتن سلامت تارهای مو میشود.
سایت سه رخ در این مقاله روش های مختلف مراقبت از مو که موجب آسیب رسانی به موها میشود را به شما آموزش میدهد:

۱. موقتی تر از آن است که فکر می کنید!

کراتینه کردن

   زمانی که شما فیلم های تبلیغاتی آرایشگران در سالن های زیبایی را در مورد کراتینه مو و صافی و لطافت موها بعد از انجام کراتینه می بینید بدون شک ترغیب خواهید شد که برای یکبار این روش را تجربه کنید. کراتینه مو یکی از روش های پر هزینه مراقبت از مو میباشد که بسته به مناطق مختلف شهر و جنس، پرپشتی یا کم پشتی و طول موهایتان قیمت های کاملاً متفاوتی دارد. بیشتر آرایشگران قیمت بالای کراتینه مو را ناشی از قیمت بالای مواد اولیه آن مطرح میکنند. کراتینه مو علاوه بر صافی و لطافت موها صدمات جدی برای ریه ایحاد میکند. زیرا ذات مواد کراتینه شیمیایی و سراطان زاست.

سخن متخصصان: صافی موها کوتاه مدت است!
   بر روی تارهای مو پروتئین هایی به صورت رشته های گرد دور هم پیچیده وجود دارد که کراتین نام دارد. این کراتین های موجود روی مو بر اثر عوامل آرایشی مانند رنگ، دکلره و یا استفاده از وسایل حرارتی حالت دهنده همچون اتو و سشوار و ... آسیب دیده و این رشته های در هم گره خورده شکسته و در نهایت موها صافی خود را از دست میدهند. در این شرایط است که آرایشگران با روش کراتینه میخواهند صافی و لطافت مو را بازگردانند که روشی کاملاً موقتی است. زیرا این روش رشته های پروتئین خشک را تنها برای مدت کوتاهی بهم چسبانده و در واقع درمانی قطعی نیست. توجه داشته باشید مویی که سوخته و یا آسیب فیزیکی دیده به هیچ وجه قابل ترمیم نخواهد بود و روش هایی همچون کراتینه فقط بند زدن چینی شکسته می باشد.

۲. موهایتان برای همیشه می میرد!

دکلره
  
رنگ های بلوند و روشن و حتی انواع مش ها و لایت ها و آمبره ها بسیاری از بانوان را وسوسه میکند که موهای خود را دکلره نمایند. در واقع دکلره یا دکلراسیون به زبان ساده یعنی برداشتن رنگ مو. بدین منظور مخلوطی از پودر دکلره و اکسیدان ۱۲ را روی سر زده که نتیجه آن پراکنده شدن و خارج کردن رنگدانه های طبیعی مو از ساختمان مو است. معمولاً برای روشن کردن موهای طبیعی بیشتر از 4 درجه باید از روش دکلره استفاده نماییم.

متخصص چه می گوید؟

-
این مو هرگز درمان نخواهد شد!
  
دکلره مو موجب آسیب شیمیایی مو میشود زیرا بافت طبیعی مو از بین رفته و در نتیجه فقط موی خشک و آسیب دیده باقی میماند. موهایی که در معرض مواد دکلره قرار میگیرند به اصطلاح آرایشگران می سوزند و همچون آدامش کش می آیند. مویی که دچار همچین حالتی شده باشد کاملاً از بین رفته و در واقع روشی برای احیای این مو وجود ندارد.

- دکلره شوک هم می دهد!
   مواد دکلره شیمیایی و بسیار قوی است به همین دلیل افرادی که سابقه اگزما، آسم و سایر آلرژی ها را دارند باید مراقب باشند زیرا مواد دکلره عوارض ناشی از این بیماری ها را فعالو تشدید خواهد کرد. اکثر ما متخصصان با بیمارانی مواجه میشویم که بدلیل استفاده از پودر دکلره دچار شوک شده اند. یعنی به محض اینکه مواد دکلره با پوست سر تماس پیدا میکند بدلیل عدم سازگاری این نوع مواد شیمیایی با پوست، بدن شروع به کهیر زدن و حساسیت های پوستی کرده و بعد از مدتی تنگی نفس ایجاد میشود. دقیقاً شبیه کسانی که دچار شوک ناشی از حساسیت به پنی سیلین می شوند.

 

مطالب مرتبط:
درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت دوم)
ویتامینه مو

موی سوخته با دکلره

درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت اول)Reviewed by سه رخ on May 21Rating: 4.5درمان سوختگی مو با دکلره (قسمت اول)در این مقاله قصد داریم روش های درمان سوختگی مو ناشی از پودر دکلره را از زبان متخصصان و آرایشگران حرفه ای به شما آموزش دهیم.

1 دیدگاه

  1. فروزان گفت:

    چه جالب من نمیدونستم دکلره میتونه باعث همچین حالتی هم بشهومعمولا موهامو دکلره میکنم یکم ترسیدم هم برای سلامت خودم هم موهام.مرسی واقعا خوب شد خوندم این مطلبو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *