عوارض کاشت ناخن
دلایل استفاده نکردن از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن
بهمن ۵, ۱۳۹۵
انتخاب رنگ مو
انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشم
بهمن ۶, ۱۳۹۵

راهکار رشد مژه (قسمت اول )

راهکارهایی برای رشد طبیعی مژه

راهکارهایی برای رشد طبیعی مژه

راهکار رشد مژه (قسمت اول )

برای اینکه مژه های طبیعی بلند و زیبایی داشته باشید این مقاله را بخوانید.

۱- رژیم غذایی درست داشته باشید. یک رژیم غذایی متعادل تمام عملکردهای درست بدن شما را نگه میدارد،از جمله توانایی بدن را در رشد مژه ها. برای افزایش اضافه آن مطمئن شوید که میزان درستی از ویتامین ب کمپلکس، بخصوص بیوتین را مصرف کنید. برخی متخصصان ادعا میکنند که ویتامین های گروه ب میتواند به رشد مژه و موی سر شما کمک کند.

  • در حقیقت، برخی شواهد نشان میدهد که کمبود بیوتین یک علت احتمالی از دست دادن زودرس یا سریع مژه است.
  • بیوتین در منابع غذایی طبیعی مانند مخمر، جگر، گل کلم، ماهی قزل آلا،‌ موز، هویچ، زرده تخم مرغ، ماهی ساردین، حبوبات و قارچ وجود دارد.
  • شما همچنین باید دریافت سیلیکون از رژیم غذاییتان را هم زیر نظر داشته باشید تا رشد موهایتان را بطور کلی تسریع کند. سیلیکون در مارچوبه، کلم، خیار، لبیا سبز، ماالشعیر، برنج و جو وجود دارد.

۲- در صورت لزوم از پرایمرمژه استفاده کنید. چندبار استفاده محدود از ریمل میتواند مژه های شما را زیبا و جذاب کند ولی استفاده مکرر و دائمی از آن به مژه هایتان آسیب میزند. پرایمر مژه را قبل از استفاده از ریمل به مژه هایتان بزنید تا از مژه هایتان دربرابر مواد تشکیل دهنده و آسیب رسان ریمل و خط چشم مایع محافظت کند. دنبال پرایمری باشید که حاوی کراتین باشد. این ماده مغذی میتواند هر موی مژه را توقیت و محافظت کند.

۳- مراقب ریملی که استفاده میکنید باشید و به نحوه مصرف آن دقت کنید. به عنوان یک قانون کلی، وقتی به مصرف ریمل و سلامتی مژه ها میرسید کم زیاد است. هر چقدر کمتر از ریمل استفاده کنید به همان نسبت مژه هایی سالم تر و قوی تر با رشد سریع خواهید داشت. در هر صورت وقتی که شما تصمیم میگیرید مقدار کمی ریمل بزنید، گزینه های بهتری نسبت برای انتخاب وجود دارد.

  • اگر چشم های حساسی دارید، ممکن است شما بخواهید برای خرید ریمل برای کاهش التهاب روی ریمل مژه و ابروی ضد حساسیت هزینه کنید. هنگامی که چشم ملتهب میشود بیشتر احتمال از دست دادن مژه ها وجود دارد.
  • از ریمل ضد آب پرهیزکنید. این فرمول ها و مواد تشکیل دهنده آنها برای چسبندگی شان به مژه ها بسیار قوی هستند و باعث آسیب رساندن به مژه ها یا ضعیف شدن آنها میشود.
  • وقتی که شما ریمل میزنید- یا هر آرایش چشم دیگری، مطمئن شوید که قبل از رفتن به رختخواب به طور کامل و درست صورت خود را بشویید. تمام آرایش چشم باید پاک شده باشد. در غیر اینصورت ممکن است باعث آسیب رساندن به مژه هایتان شود.
  • توده های اضافی ریمل را وقتی هنوز ریمل خشک نشده از روی مژها ها بردارید، اینکار در این مرحله به مراتب آسانتر از زمانیست که ریمل خشک شده است. از بین بردن این توده ها وقتی که خشک میشوند ممکن است به از دست دادن یک یا دو مژه شود.
راهکار رشد مژه (قسمت اول )Reviewed by Pantea Paydar on Jan 24Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *