دکوراسیون آرایشگاه
دکوراسیون آرایشگاه
آذر ۲۸, ۱۳۹۵
آموزش اندام متناسب
با این مواد غذایی لاغر بمانید
آذر ۲۹, ۱۳۹۵

ماساژ پا و خواب خوب

آموزش ماساژ پا عروس

ماساژ پا عروس

ماساژ پا و خواب خوب


چالش های روزانه ذهن را بیش از اندازه فعال نگه می دارند و در پایان روز می توانند ما را از تجربه خوابی راحت و عمیق محروم کنند. برای مقابله با این شرایط و تشویق خوابی آرام و راحت، یک ماساژ پای کوتاه بسیار مفید است. البته گزینه ایده آل ماساژ کامل بدن پیش از خواب است. فرآیند ماساژ به تحریک پایانه های عصبی و کانال های انرژی پرداخته و جریان آزاد انرژی را افزایش می دهد. این شرایط آرامش عمیق و کمک به خوابی راحت و عمیق را به همراه دارد.نتایج مطالعات نشان داد که ماساژ پا کیفیت خواب در بیماران قلبی را بهبود می بخشیده و برای بهبود کیفیت خواب در بیماران مبتلا به بیماری حاد قلبی بسیار توصیه شده است.به طبع ما ماساژ را برای عروس خانمها قبل از مراسم و خستگی هایش پیشنهاد میکنیم.


 ماساژ پا و مبارزه با استرس و اضطراب

همه ما گاه گاهی احساس استرس و اضطراب را تجربه می کنیم. ماساژ پا می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. این نوع ماساژ چیزی فراتر از آرامش ذهن را برای شما به ارمغان می آورد. اعمال فشار روی پایانه های عصبی مشخص در پا، واکنشی در سیستم عصبی ایجاد کرده و موجب ایجاد آرامش می شود. این واکنش ها می توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند.  ماساژ پا می تواند به بهبود خلق و خو، کاهش اضطراب و پایین آوردن فشار خون در کارکنانی که با افراد مسن مبتلا به زوال عقل کار می کنند، کمک کند. برای مقابله با استرس و اضطراب روزانه، ماساژ پا به عنوان درمانی آسان و موثر عمل می کند.


ماساژ پا و کاهش کمردرد


افرادی که از کمردرد رنج می برند باید پیش از خواب شبانه پاهای خود را ماساژ دهند. ماساژ باید با استفاده از انگشت شست دست به منظور فشار در امتداد قوس پا به مدت پنج دقیقه صورت بگیرد. این روش نتایج بهتری نسبت به ماساژ کمر را به همراه دارد. کمر درد می تواند از تجربه خوابی آرام و راحت جلوگیری کند. به محض این که درد با ماساژ پا کاهش یابد، شما می توانید از خوابی آرامش بخش و بدون درد لذت ببرید.


 ماساژ پا و کاهش پادرد و دیگر دردهای مزمن


یک ماساژ پای خوب می تواند به ایجاد آرامش در پاها، کشش و استراحت در عضلات، و کاهش تورم کمک کند.


 ماساژ پا و کاهش فشار خون

فشار خون بالا مشکلات سلامت دیگر نیز به همراه دارد. یک ماساژ پای منظم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. نشریه پلاس وان منتشر کرد، که ماساژ پا به همراه استفاده از رایحه اسانس ها، به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش داده است. تمایل به افزایش کیفیت زندگی مبتنی بر سلامت ذهن از دیگر نتایج این کار بوده است.
 

ماساژ پا و جلوگیری از ورم پایین پا


ورم پایین پا به واسطه جمع شدن مایع در پاها رخ می دهد که به شکل گیری پاهایی متورم، دردناک و سفت منجر می شود. بارداری و گردش خون ضعیف برخی از شایع‌ترین دلایل ورم پا هستند. این شرایط می تواند حرکت کردن را دشوار و دردناک نماید و حتی به اختلال خواب منجر شود.ورزش های سبک مانند پیاده روی، شنا یا حرکات کششی می توانند کمک فراوانی کنند، ماساژ پا تسکین فوری نشانه ها را به همراه دارد. ماساژ پا در درمان ورم پا در بانوان باردار موثر بوده است.
 

چگونگی ماساژ پاها


بر خلاف بسیاری از بخش های بدن، شما می توانید بدون این که نیازی به فرد دیگر داشته باشید به آسانی پاهای خود را ماساژ دهید. شما به کمتر از 30 دقیقه زمان برای بهره‌مندی از فواید ماساژ منظم پا در روز نیاز دارید:
.یک کاسه بزرگ یا لگن را با آب گرم پر کنید و دو تا پنج قطره از اسانس دلخواه خود را به آن اضافه کنید.
به مدت 10 تا 20 دقیقه پای خود را در آب قرار دهید، سپس با یک حوله نرم خشک کنید.
اکنون، روی یک صندلی راحت بنشینید.
پای راست خود را روی زانوی پای چپ بگذارید.
کمی روغن گرم روی پای راست خود بریزید. شما می توانید از روغن نارگیل یا زیتون استفاده کنید.
روغن را در حالی که پای خود را ماساژ می دهید به اطراف پخش کنید. انگشتان دست خود را در امتداد کف پا حرکت دهید.
پس از آنکه کف پای خود را ماساژ دادید، روی انگشت های پا متمرکز شوید. به آرامی روی انگشتان پا فشار وارد کرده و آنها را خم و راست کنید تا انعطاف پذیری آنها افزایش یابد.
این ماساژ پا را برای پای چپ هم تکرار کنید.
همچنین میتوانید در تمام آرایشگاه ها از متخصصین ماساژ بهره ببرید.

ماساژ پا و خواب خوبReviewed by Pantea Paydar on Dec 19Rating:

1 دیدگاه

  1. سمیرا.مجیدی گفت:

    من چندبار امتحان کردم خیلی قبل خواب احساس بهتری داشتم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *