درست کردن رنگساژ مو
آموزش ساخت رنگساژ مو
اسفند ۵, ۱۳۹۶
پاک کردن ریمل ضدآب از روی لباس
آموزش پاک کردن ریمل ضدآب از روی لباس
اسفند ۶, ۱۳۹۶

عوارض مژه مصنوعی

معایب مژه مصنوعی

عوارض مژه مصنوعی

عوارض مژه مصنوعی 

   استفاده از مژه مصنوعی به صورت موقت صدمه زیادی به چشم‌ ها وارد نمی کند، اما استفاده مکرر و طولانی‌ مدت از این وسیله، مضرات زیادی برای سلامت چشم ایجاد خواهد کرد. از جمله مضرات آن:
- رساندن آسیب به مژه طبیعی فرد
   نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و برداشتن آن از روی چشم، موجب آسیب رسانی به مژه های اصلی چشم می شود. زیرا برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شود که باید به موازات ریشه مژه اصلی بر روی پلک بالایی مالیده شده تا مژه مصنوعی بر روی آن قرار گیرداگر دقت کافی نداشته باشید، ممکن است مقداری از این چسب بر روی مژه اصلی ریخته شده و در هنگام برداشتن، موجب کنده شدن تعدادی از مژه های اصلی چشم شوند. اگر نصب مژه مصنوعی به طور مکرر انجام شود، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه‌ های اصلی نخواهد داد و در نتیجه به مرور زمان، به مژه ها آسیب زده و تعداد آنها کم خواهد شد.
- التهاب و عفونت چشم
   مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی موجب ایجاد حساسیت در برخی از افراد خواهد شد. حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری‌ های مضر بر روی چشم ایجاد گردد و چشم دچار عفونت شود. مالیدن ریمل چشم بر روی مژه‌ هایی که به باکتری آلوده شده اند، برای افراد دیگر نیز می‌تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه‌ های زنانه انجام می شود که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می‌ کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می‌ دهند. 
- تاری دید
   یکی از مهمترین خطراتی که در کمین افراد استفاده‌ کننده از مژه مصنوعی است، تاری دید و یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد می باشد. بنابراین افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی بسیار دقت کنند. اگر علاوه بر مژه مصنوعی از لنز نیز استفاده می کنید باید دقت خود را بیشتر کنید. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورده و مژه مصنوعی را نیز بردارید و چشم‌ ها را بشویید، زیرا استفاده غلط از مژه مصنوعی در حین نصب آن، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بینایی فرد وارد سازد. 

عوارض مژه مصنوعیReviewed by سه رخ on Feb 24Rating: 3.0عوارض مژه مصنوعی استفاده مکرر و طولانی مدت از مژه مصنوعی مشکلات و عوارضی همچون تاری دید، التهاب و عفونت و آسیب دیدن مژه های اصلی چشم را ایجاد می کند. در این مقاله عوارض مژه مصنوعی را بررسی می کنیم.

استفاده مکرر و طولانی مدت از مژه مصنوعی مشکلات و عوارضی همچون تاری دید، التهاب و عفونت و آسیب دیدن مژه های اصلی چشم را ایجاد می کند.

1 دیدگاه

  1. roni گفت:

    به نظرم مژه مصنوعی خیلی مزخرفه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *