مضرات لنز برای چشم
مضرات لنز برای چشم(قسمت۱)
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵
استفاده از میوه به جای لوازم آرایش
استفاده از میوه به جای لوازم آرایش
بهمن ۲۱, ۱۳۹۵

مضرات لنز برای چشم(قسمت۲)

مضرات لنز برای چشم

مضرات لنز برای چشم

مضرات لنز برای چشم(قسمت2)

ادامه مقاله قسمت اول

گم شدن راحتی

قطعا بارها افرادی را که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند را دیده اید که روی زمین نشسته اند و به دنبال لنز های خود که از چشم های‌شان افتاده‌اند می‌گردند. در طراحی‌های جدید لنز، آن‌ها را طوری ساخته اند که دیگر به راحتی از چشم ها نیوفتند و گم نشوند. اما در بعضی مواقع از جمله وزیدن بادهای شدید، ممکن است که لنز از چشم‌های شما دربیاید. هم‌چنین ممکن است لنزها دارای شکاف و یا پارگی باشند، که این مساله هم رنج آور است و هم باعث می‌شود که لنز راحت‌تر از چشم شما بیوفتد.

 خطر خراش و آسیب های چشمی را بالا

اگر هنگام گذاشتن لنز در چشم‌های‌تان، آن‌ها را به طور صحیح داخل چشم‌های‌تان نگذارید، ممکن است باعث ایجاد خراش روی قرنیه چشم شوند. هم‌چنین این خراش ها ممکن است در اثر گذاشتن لنز به چشم در حالت خوابیده نیز اتفاق بیوفتد؛ چرا که در حالت خوابیده، مواظب گذاشتن و یا درآوردن لنز نیستیم. به علاوه، ذرات گرد و خاک و آلودگی های موجود در زیر لنز نیز ممکن است باعث ایجاد خراش روی چشم شود.

مراقبت و نگهداری مستمر

به غیر از لنز های روزانه که بعد از هر بار مصرف آنها را دور می‌اندازید، انواع دیگر لنز ها باید تمیز شوند و در محلول های شوینده مخصوص قرار گیرند. و این بدین معنی است که باید برنامه روزانه ای داشته باشید؛ هر شب درآوردن لنز از چشم های‌تان باید آخرین کاری باشد که انجام می دهید، و سپس آن را در محلول‌های مخصوص برای شست‌وشو قرار دهید و صبح روز بعد دوباره آنها را در چشم‌های خودتان بگذارید. این برنامه روزانه برای نگهداری و مراقبت از لنز های‌تان ضروری است و متاسفانه ممکن است فراموش شود. و همچنین باید به طور مستمر محلول های شست‌وشو بخرید.

عادت کردن به لنز

عادت کردن به گذاشتن لنز در چشم و درآوردن آن، زمان بر است. چشم پزشک و یا فروشنده عینک به شما نشان خواهد داد که چگونه لنز را در چشم های‌تان بگذارید و آن را دربیارید، اما این کار برای تعدادی از افراد سخت و دشوار است، علاوه بر این، بعضی از افراد دوست ندارند که بطور مستقیم به مردمک چشم‌های‌شان دست بزنند.

مضرات لنز برای چشم(قسمت۲)Reviewed by Mehdi Alaeddini on Feb 9Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *