بهترین آرایشگاه شیراز
بهترین آرایشگاه شیراز
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶
چگونه پوست گردنمان را سفید کنیم؟
چگونه پوست گردنمان را سفید کنیم؟
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶

مراقبت های حین استفاده از لنز (قسمت دوم)

مراقبتهای استفاده از لنز

لنز چشم

مراقبت های حین استفاده از لنز (قسمت دوم)

۶. اشك مصنوعی با خودتان داشته باشید !

زمانی كه چشم‌های شما بسیار خشك می‌شوند.
  
همانگونه که قبلاً اشاره کردیم لنز ها بدلیل ساختار پلاستیکی شکل مانع از رسیدن اکسیژن به چشم های میشود به همین دلیل استفاده کنندگان از لنز گهگاهی دچار خشکی چشم شده اند. این خشکی چشم در شرایط خاص همچون سوار شدن هواپیما، بودن در آب و هوای کاملاً خشک، مصرف داروهای آنتی هیستامین و ... تشدید میشود. توصیه چشم پزشکان و آرایشگران به استفاده کنندگان از لنز چشم بهمراه داشتن یک یا چندد بسته قطره اشک مصنوعی است تا در مواقع خشکی چشم از آن استفاده نمایند.

۷. اول لنز بگذاریم یا آرایش كنیم؟

زمانی كه آرایش می‌كنید.
   
کیف آرایشی و لوازم آرایشی داخل آن محرک های خطرناکی برای حساسیت چشم هستند. به توصیه آرایشگران هرگز لوازم آرایشی خود را به کسی امانت ندهید و یا از لوازم آرایشی سایر افراد استفاده نکنید تا دچار حساسیت های مختلف چشمی و پوستی و ... نشوید. اگر چشمان شما متورم، حساس و دچار ریزش اشک یا دردناک بود از ریمل، سرمه، مداد ابرو، خط چشم و سایر لوازم آرایش چشم استفاده نکنید تا این حساسیت و درد را افزایش ندهد. به گفته آرایشگران برای آرایش چشمی که لنز دارد از ریمل واترپروف استفاده نمایید و همچنین اگر از کرم ها و محصولات دور چشم استفاده می کنید حتماً مرطوب کننده های با پایه آب آن هم از نوع کم حساسیت استفاده نمایید.
   مرطوب کننده ها، كرم‌ها و فونداسیون‌ها با پایه روغنی و كرمی موجب تحریک چشم‌ دارای لنز را تحریك شده حساسیت های مختلف را برای چشم به وجود خواهد آورد. نكته بسیار مهم در زمینه لنزها و آرایش چشم این است که اگر میخواهید از لنزهای نرم (soft) استفاده نمایید، قبل از آرایش چشم‌ها  ابتدا لنز را در چشم گذاشته سپس آرایش کنید تا بتوانید قبل از آرایش بتوانید قطره های اشک ناشی از قراردادن لنز در چشم را پاک کنید. اما اگر از لنزهای منعطف با قابلیت عبور گازها استفاده می‌كنید، ابتدا چشم‌هایتان را آرایش کرده و سپس لنز را بگذارید. اما در مورد هر دو نوع لنز، اول آنها را از چشمتان خارج كرده و سپس آرایش دور چشم و داخل چشم را پاک کنید.

۸.
زیر سشوار تا می‌توانید پلك بزنید !

زمانی كه به آرایشگاه می‌روید.
   
سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها پر از ذرات معلق در هوا بوده كه ناشی از اسپری‌ها و سایر مواد شیمیایی است كه برای آرایش مو و صورت استفاده میشود و براحتی در هوا پخش می‌شوند. آرایشگران همیشه به مشتری های خود توصیه میکنند که لنز را با خود به آرایشگاه نبرند و حدالامکان از عینك استفاده كنند. اما اگر مجبورید  لنز بگذارید سعی کنید در محیط آرایشگاه از عینک استفاده کنید تا از تماس بسیاری از ذرات معلق در هوا با چشم‌تان جلوگیری كرده و چشمتان را با این روش محافظت کنید. اگر لنز در چشم دارید وقتی برای آرایش موها زیر سشوار مینشینید ، تا می‌توانید پلك بزنید تا دغی هوای سشوار موجب خشکی چشم ها و حساسیت چشم نشود.

۹. دود، دشمن شماست !

زمانی كه در هوای آزاد هستید.
    ذرات معلق در هوا، به‌خصوص آلاینده‌ها می‌توانند چشم‌ها را تحریك کرده و موجب آلودگی سطح چشم شوند حال آنکه این میزان تحریك در چشمانی كه لنز دارند بیشتر است. ذرات معلق، گردوخاك، غبار هوا و دود نمونه‌هایی از این مواد آزاردهنده می باشند. مکانیزم چشم به گونه ای است که اگر میزان آلودگی زیاد باشد سعی می‌كند با ریختن اشک از خود دفاع كرده و شروع به پاکسازی چشم نماید. اما این روند برای چشم هایی که لنز دارند بسیار سخت است. بنابراین در هوای بسیار آلوده توصیه میشود لنزهایتان را از چشم خارج کرده و با عینك بیرون بروید.

۱۰. با لنز شیرجه نزنید !

زمانی كه به استخر می‌روید.
  
همه ما تجربه شیرجه زدن بدون عینک  در آب را داریم اما خب فراموش نکنید شیرجه داخل آب پر از کلر یا حتی دارای برخی آلودگی‌ها با لنز بسیار خطرناک است. در صورت امکان بدون لنز یا با عینک هایی که کاملاً بر روی صورت فیکس میشوند شنا کنید. بعد از اتمام شنا تا یک ساعت لنز را روی چشم قرار دهید.

 

مراقبت های حین استفاده از لنز (قسمت دوم)Reviewed by سه رخ on May 17Rating: 4.5مراقبت های حین استفاده از لنز (قسمت دوم)همه ما حتی برای یک بار هم که شده در آرایش چشمان خود از لنز استفاده کرده ایم.در این مقاله قصد داریم مراقبت های حین استفاده از لنز طبی یا زیبایی را به شما آموزش دهیم.

1 دیدگاه

  1. پارمیدا گفت:

    دستتون درد نکنه مطالب خیلی مفید بود چون من از لنز زیاد استفاده میکنم واسم دونستن این مطالب واجب بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *