بهترین آرایشگر
وِیژگی آرایشگر خوب
بهمن ۸, ۱۳۹۶
دستگاه اپی لیدی
دستگاه موکن برقی
بهمن ۸, ۱۳۹۶

تاریخچه آرایشگاه مردانه

نحوه پیدایش آرایشگاه مردانه

تاریخچه آرایشگاه مردانه

تاریخچه آرایشگاه مردانه

بسیاری از ما آرایشگاه مردانه را در گذشته با نام سلمانی می شناختیم. چند سالی است که آرایشگاه های مردانه در بین مرد رایج شده و نام آن شبیه آرایشگاه های زنانه عنوان می شود. اما آرایشگاه مردانه یا سلمانی به مکانی گفته می‌شود که در اصلاح و آرایش موی مردان انجام می شود و کاملاً جنبه آرایشی و بهداشتی دارد. واژه آرایشگر نیز به شخصی گفته می شود که این کار را انجام می‌ دهد. در گذشته اصلاح و تراشیدن ریش و سبیل مردان برعهدهٔ آرایشگران بود که امروزه با رواج یافتن تیغ‌ های ریش‌ تراش و ریش‌ تراش های برقی، این کار بیشتر در منزل و توسط خود آقایان انجام می گردد. جالب است بدانید آرایشگری در ایران به‌عنوان «هنر دهم» ثبت شده است.
   در گذشته بسیاری از خدمات آرایشگاهی مردانه در داخل آرایشگاه با استفاده از وسایلی مخصوص انجام می شد. در بسیاری از نقاط دنیا سلمانی‌ ها نیز مانند دلاکان در برخی امور پزشکی و دندانپزشکی دخالت می‌کردند. در ایران، در گذشته کارهایی مانند جراحی، زخم‌ بندی، دندان‌ کشی و حجامت برعهدهٔ سلمانی ها بود و شغل دوم آن ها محسوب می شد. همچنین برخی از روش های اورژانس، مانند بریدگی‌ ها، جراحت‌ ها، عقرب‌ گزیدگی و مارگزیدگی ها بدون اجرت انجام شده و در هر محل از وظایف سلمانی به شمار می رفت. علاوه بر سلمانی‌ هایی که دکان داشتند، سلمانی‌ هایی نیز وجود داشتند که فاقد محل ثابت بوده و به‌ صورت سیار و دوره‌ گرد کار می‌ کردند. پاتوق این نوع سلمانی‌ ها، میدان‌ های پرتردد و قهوه‌ خانه‌ های شهر بود. این سلمانی‌ها معمولاً مهارت سلمانی های دکان‌دار را نداشتند، اما گاهی برای تبلیغ و ترغیب مردم به اصلاح، با دیشلمه و چای دارچین از آنان پذیرایی می‌ کردند. از همین رو اصطلاح «اصلاح چای دارچینی» نشانگر آرایش نامطلوب بود. 
   اما امروزه آرایشگاه های مردانه مجهز به بهترین تجهیزات و شیک ترین فضاها هستند و از وسایل متفاوت برای انواع آرایش ها و پیرایش ها استفاده می کنند. وسایل اصلی آرایشگاه‌ های مردانه عبارتند از: قیچی کوتاه کردن مو، شانه، کلیپس، برسِ سر، قیچی ابرو، پیش‌بند، ماشین آرایشگری، موچین، برس ابرو، تیغ و دسته تیغ، موپَران، حوله و کیف نگهداری وسایل.

تاریخچه آرایشگاه مردانهReviewed by سه رخ on Jan 28Rating: 3.0تاریخچه آرایشگاه مردانهآرایشگاه های مردانه در گذشته با نام سلمانی شناخته می شدند که انواع خدمات آرایشی و بعضی از خدمات پزشکی در این مکان ها انجام می شد. در این مقاله تاریخچه آرایشگاه مردانه را بررسی می کنیم.

آرایشگاه های مردانه در گذشته با نام سلمانی شناخته می شدند که انواع خدمات آرایشی و بعضی از خدمات پزشکی در این مکان ها انجام می شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *