رنگ کردن و حالت دادن موها با ماسک طبیعی
ماسک حنا و چای سبز برای رنگ کردن و نرم کردن موها
تیر ۱۸, ۱۳۹۶
آموزش مراحل لمینت مژه در آرایشگاه
آموزش لمینت مژه
تیر ۱۹, ۱۳۹۶

مهمترین مواد غذایی برای پرپشت شدن مو

مواد غذایی جهت تقویت موها

مهمترین مواد غذایی برای پرپشت شدن مو

مهمترین مواد غذایی برای پرپشت شدن مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها و آقایان با آن روبرو هستند. ریزش موها بر اثر عواملی همچون استرس، فشار کاری، بیماری و حتی عامل وراثت می باشد. اما نگران نباشید در اینجا یازده ماده غذایی برای پرپشت کردن موها را به شما معرفی میکنیم.

۱- آلوئه ورا
ژل داخل برگ آلوئه ورا را روی پوست سر خود زده و به مدت زمان یک ساعت با  کلاه پلاستیکی موها را بپوشانید سپس موها را بشویید.

۲- سرکه خرما
ابتدا موهای خود را شسته و نصف فنجان آب گرم را با نصف فنجان سرکه خرما ترکیب کرده و به موها بزنید سپس موها را بشویید.

۳- سبوس برنج
یکی از طبیعی ترین مواد تقویت مو سبوس برنج می باشد. ابتدا مقداری سبوس را مانند چای دم کنید. قبل از استفاده از آن موها را بشویید و آب موها را بگیرید. سپس پوست سرتان را با این دم کرده ماساژ دهید. در این مرحله نیازی به شستشوی مجدد نیست.

۴- دنبلان و نخود خام
دنبلان و نخود خام یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های پرپشت کردن موهاست. ابتدا یک عدد دنبلان را بعد از جدا کردن از پوست چرخ کنید و به وسیله یک پارچه عصاره آن را جدا ساخته و مقداری نخود خام را که قبلاً خیس و چرخ کرده اید را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. خمیر حاصل ار روی پوست سر ماساژ داده و یا یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از گذشت یک ساعت موها را آبکشی کنید.در فصول بهار و تابستان هفته ای یکبار از این روش استفاده کنید.

۵- زرده تخم مرغ
تخم مرغ یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین است که در ترکیبات بسیاری از شامپوها از آن استفاده می شود. یک یا دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق مرباخوری روغت شتر مرغ ترکیب کرده و کاملاً یکنواخت روی تمام پوست سر و مو ماساژ دهید و با یک کلاه پلاستیکی موها را بپوشانید. بعد از مدت زمان یک ساعت  موها را آبکشی کنید.


مطالب مرتبط :
کراتینه مو
کراتینه مو چیست؟
ویتامینه مو چیست؟
ماسک جوانسازی مو

ماسک موخوره

مهمترین مواد غذایی برای پرپشت شدن موReviewed by آرایشگاه on Jul 10Rating: 4.5مهمترین مواد غذایی برای پرپشت شدن مودر این مقاله مواد غذایی را به شما معرفی میکنیم که به کم آن ها می توانید موهای خود را تقویت کرده و موجب پرپشت شدن موها شوید.

1 دیدگاه

  1. مونیکا گفت:

    چه جالب فکرشم نمیکردم بشه با مواد غذایی موها رو پرپشت کرد. خیلی خوب بود مرسی
    البته آلوئه ورا رو امتحان کردم قبلا بعنوان ماسک مو و راضی بودم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *