عوارض بوتاکس چیست؟
فروردین ۲۱, ۱۳۹۶
نکات مو فر
نکاتی مهم درباره موهای فر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۶

درمان موخوره

درمان موخوره

اصلاح مو

درمان موخوره

راه های طبیعی رها شدن از شر موخوره

1. موهای خود را ماساژ دهید!
ماساژ موها موجب افزایش جریان خون در پوست سر می شود. جریان خون مناسب، با کاهش موخوره، باعث افزایش درخشش و استحکام موهایتان می شود. در هنگام ماساژ، همیشه از ترکیب روغن نارگیل، روغن بادام و روغن زیتون به مقادیر مساوی استفاده کنید. توجه کنید روغن باید قبل از تماس با پوست سر گرم شده باشد.
2. ماسک موی خانگی درست کنید!
- یک موز رسیده، دو قاشق سوپ خوری کشک و کمی گلاب و آب لیموی تازه را باهم مخلوط کرده و موهایتان را از پوست سر تا نوکش به این ماسک آغشته کنید. به توصیه آرایشگران این ماسک باید حداقل یک ساعت قبل از شستن روی سرتان بماند.
- یک تخم مرغ، یک قاشق سوپ خوری عسل و نصف فنجان شیر باهم مخلوط کرده و این خمیر را روی سر مانند ماسک قبلی بمالید. موهای سرتان را بیست دقیقه قبل از شستن به  این ماسک آغشته کنید.
3.سشوار نکشید!
بعد از استحمام  سشوار نکشید و اجازه دهید موها بدون وسایل گرمایی به مرور زمان یا با حوله خشک شوند تا آسیب کمتری به موها وارد شود.
4. موهای سرتان را کوتاه کنید!
هر چند وقت یک بار موهای خود را به اندازه چند سانتی متر کوتاه کنید تا از تحریک فیزیکی موها جلوگیری شود.مؤثر ترین شیوه این است که هر 6 هفته یا هر دو ماه یک بار موها را یکی دو سانت کوتاه کنید. اگر فکر میکنید هر دو ماه یک بار برای کوتاهی موها زود است حداقل هر 6 ماه یکبار انتهای موها را رو حدود 2-3 سانت کوتاه کنید تا از ایجاد موخوره جلوگیری شود.
5. شانه کردن موهای خیس ممنوع!
موها را در حالی که کاملاً خیس است شانه نکنید زیرا شانه کردن موهای خیس مانند نوشتن با خودکار بر کاغذ خیسی است که آن را پاره می‌کند، ازشانه‌های دنده چوبی برای شانه کردن موها استفاده کنید، موهای خود را دائماً و با فشار و کشش آنها شانه نکنید، به گفته آرایشگران حرفه ای بهتر است در هنگام شانه کردن موهایتان را کمی نرم و مرطوب کنید تا از کشیده شدن تارهای مو جلوگیری شود.اگر موهایتان بسیار خشک است (بخصوص انتهای موها) میتوانید از روغن مخصوص مو بادام، زیتون یا لعاب کتیرا برای مرطوب و نرم شدن موها استفاده کنید.
6.شستن موها با آب داغ ممنوع!
آب گرم باعث بزرگ ‌شدن روزنه‌های پوست می گردد، در صورتی که که آب سرد آنها را جمع می‌کند. به همین دلیل است که بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند قبل از خارج‌ شدن از حمام، موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید. آب سرد منافذ پوست را منقبض کرده و از فولیکول‌های مو نیز بهتر مراقبت کرده و موجب شادابی موها نیز خواهد شد.

راه های دارویی رها شدن از شر موخوره

1. از نرم کننده هایی که پس از هر بار دوش گرفتن نیاز به آبکشی ندارند استفاده نمایید. نرم کننده ها از خشک شدن مو و در نتیجه احتمال به وجود آمدن موخوره جلوگیری می کنند.
2. به توصیه متخصصان پوست و مو از شامپوهای ملایم و گیاهی برای شستن موهایتان استفاده کنید.
3. دو محصول مؤثر در درمان موخوره، سرم های درخشان کننده و از بین برنده ی موخوره هستند. آن ها را در هر فروشگاه های معتبر محصولات زیبایی می‌توانید تهیه کنید.
4. شامپوهای ضد شوره هم قابلیت درمان موخوره را دارند. در اغلب موارد موخوره ها ناشی از خشکی پوست سر هستند که منجر به شوره و شکنندگی موها می شوند. بنابراین، اگر شوره ی سر درمان شود، موجب ترمیم موخوره ها نیز میشود.

درمان موخورهReviewed by سه رخ on Apr 10Rating: 4.0درمان موخورهدر این مقاله شما را با روش های مختلف درمان موخوره اعم از روش های طبیعی و خانگی و روش های دارویی آشنا میکنیم و به شما کمک میکنیم تا با ساده ترین ترفندها زیبایی و شادابی را به موهای خود بازگردانید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *