ریش و سبیل مهمترین عضو صورت آقایان
ریش و سبیل صورت آقایان
تیر ۷, ۱۳۹۶
تهیه ماسک ویتامینه پوست
ویتامینه پوست با ماسک موز
تیر ۸, ۱۳۹۶

مواد غذایی کلاژن ساز پوست

مواد غذایی کلاژن ساز پوست

مواد غذایی کلاژن ساز

مواد غذایی کلاژن ساز پوست

   امروزه آرایشگران در آرایشگاه و متخصصان زیبایی قبل از تجویز انواع دارو و ماسک افراد را به خوردن مواد غذایی سالم و غنی تشویق میکنند. علاوه بر روش های درمانی جهت زیبایی صورت میتوان با مواد غذایی به کلاژن سازی پوست و در نتیجه رفع چین و چروک و ترمیم بافت پوست کمک کرد. به احتمال زیاد در محیط هایی همچون آرایشگاه و حتی کلینیک های زیبایی با پوسترهایی مواجه شده اید که عکس چند ماده غذایی مهم روی آن ها حک شده است. این مواد غذایی شامل :
سیر
سیر منشأ تولید گوگرد برای تولید کلاژن و اسید لیپوئیک و تورین برای بازسازی الیاف کلاژن آسیب دیده می باشد.
صدف
صدف سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی همچون آهن و B12 بوده و بعنوان یک ماده غذایی کم کالری یک عنصر کلاژن ساز قوی است.
چای سفید
طبق تحقیقات متخصصان پوست و مو در آرایشگاه این چای ساختار کلاژن را حفظ و از فعالیت آنزیم تجزیه کلاژن و چین و چروک جلوگیری می کند.
مرکبات
میوهایی همچون پرتقال، لیمو، گریپ فروت سرشار از ویتامین C بوده که به آمینو اسیدهای لیزین و پرولین برای تبدیل شدن به کلاژن کمک کرده و به واسطه این ویتامین موجب خنثی کردن رادیکال های آزاد (عامل اصلی شکستن کلاژن و الاستین در پوست) میشود.
پروتئین
وجود پروتئین در رژیم غذایی روزانه بسیار ضروری است. از آنجا که سفیده تخم مرغ دارای لیزین و پرولین بوده میتواند موجب تولید کلاژن طبیعی در بدن شود. افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی میکنند میتوانند آجیل و بخصوص بادام زمینی را که پروتئین لیزین دارند جایگزین نمایند.
سبزیجات نارنجی
این نوع سبزیجات مانند هویج و سبزیجات شیرین منبع ویتامین A هستند و بازیابی و بازسازی کلاژن را بعهده دارند.
انواع توت ها
توتهایی همچون تمشک رادیکال های آزاد را تمیز کرده و موجب افزایش سطح کلاژن خواهد شد.
سویا
شیر سویا، پنیر سویا و سایر منابع سویا حاوی جنیستین، هورمونی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدان هستند که کلاژن ساز بوده و از فعالیت آنزیم هایی چون MMP ها  جلوگیری میکنند. از نظر متخصصان پوشت و مو و حتی آرایشگران سویا یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با پدیده پیری است.
ماهی
ماهی قزل آلا، تن ماهی و سایر انواع ماهی ها حاوی اسید چرب امگا 3 بوده که موجب تقویت ساختار پوست و تولید سلول های سفید قوی تر میشود.
سبزیجات قرمز رنگ
این نوع سبزیجات شامل گوجه فرنگی، فلفل و چغندر می باشد که حاوی لیکوپن آنتی اکسیدان هستند درواقع لیکوپن بعنوان ضدآفتاب طبیعی عمل میکند. لیکوپن سطح کلاژن پوست را افزایش داده و ازپوست در برابر انواع آسیب ها محافظت میکند.
سبزیجات سبز تیره
سبزیجات سبز تیره همچون  اسفناج و کلم پیچ سرشار از ویتامین C بوده که خاصیت آنتی اکسیدان دارند. آنتی اکسیدان آنزیم پیام رسان شکننده کلاژن را در بدن تثبیت میکند، در واقع با این آنزیم از شعیف شدن کلاژن جلوگیری کرده  و بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت میکند.

مطالب مرتبط :
مواردی که می توان از طریق میکرونیدلینگ درمان کرد
میکرونیدلینگ (جوانسازی و ترمیم پوست)

 

مواد غذایی کلاژن ساز پوستReviewed by سه رخ on Jun 28Rating: 4.5مواد غذایی کلاژن ساز پوستدر این مقاله قصد داریم مواد غذایی مفید برای تولید کلاژن پوست را به شما معرفی کنیم و تأثیرات آن را بر روی پوست و نحوه کلاژن سازی را در پوست شرح دهیم.

2 دیدگاه ها

  1. فرزانه گفت:

    ماهی که بهترینشه فوق العاده اس. آناناس هم هست و خیلی هم مؤثره و دکترا معمولا بعد عمل های جراحی توصیه میکنن.

  2. عزیزی گفت:

    چه جالب کلاژن طبیعی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *