روش آموزش پاک کردن رنگ مو
چگونه رنگ را از مو پاک کنیم ؟ ( قسمت ۱ )
دی ۲۱, ۱۳۹۵
کرم پودر مناسب پوست شما چیست
کرم پودر مناسب پوست شما چیست؟
دی ۲۱, ۱۳۹۵

چگونه رنگ را از مو پاک کنیم؟ ( قسمت ۲ )

روش آموزش پاک کردن رنگ مو

آموزش پاک کردن رنگ مو

چگونه رنگ را از مو پاک کنیم؟ ( قسمت 2)

ادامه مقاله چگونه رنگ را از مو پاک کنیم؟ ( قسمت 1 )

  • روش رنگ برنده های صنعتی مو

۱- استفاده از رنگ برنده های صنعتی مو کاملا باعث کمرنگ شدن یا محو رنگ مو نمیشود. بعضی از مارک های موجود در بازار همزمان هم رنگ برداری میکنند و هم کمی رنگ میکنند و باعث میشوند که رنگ موی شما بی رنگ جلوه کند یا دکلره بلوند.
     دقت کنید که کدام نوع آنرا می خرید. با فروشنده لوازم آرایشی قبل از آنکه مارک خاصی را بخرید صحبت کنید. همیشه به مطالبی که آنلاین می خوانید توجه نکنید و خودتان تخقیق کنید و دقت کنید که در هنگام خرید به همان چیزی فکر می کنید که قبل از خرید به آن فکر می کردید و با متخصصین آرایشگر در بهترین آرایشگاه ها مشورت کنید.
۲- محصول را از داروخانه یا سالن های زیبایی تهیه کنید. رنگ برنده اورآل یا کالر زپ به نظر پر فروش می آیند. دوباره، تفاوت آنها را در نظر داشته باشید.
۳- به دقت دستورالعمل محصول را بخوانید و از آن پیروی کنید. دوباره رنگ کردن موها با یک درجه رنگ روشنتر  مثلا قهوه ای روشن اگر قبلا رنگ سیاه بوده است کمکی نمیکند. رنگ بعد از رنگ قرار نیست موهای شما را روشنتر کند بلکه فقط رنگ را تیره تر میکند.

  • روش شستشو مایع ظرف شویی

۱- ۵ قطره از مایع ظرف شویی را با ۱/۴ از شامپوی معمولی مخلوط کنید.
۲- موها را خیس کنید و مخلوط شامپو و مایع ظرف شویی را به موها بمالید.ماساژ دهید تا کف کند و اجازه دهید تا خوب جذب موها شود، تا چند دقیقه اجازه دهید کف روی موها بماند.
۳. موها را بشویید. بعد از چند روز شما تغییرات اندکی در رنگ مو خواهید دید، ولی نه بصورت کامل رنگ برداشته نمیشود.

  • روش شستشو با قرص ویتامین سی

۱- از قرص ویتامین سی پودر شده یک خمیر بسازید. اگر شما موهایتان را با رنگ موی تیره و نیمه دايمی (که ادعا میکند تا ۲۸ بار شستشو ثابت میماند) رنگ کرده اید، از قرص پودر شده ویتامین سی و آب یک خمیر بسازید. و آن خمیر را به موهای مرطوب خود بمالید و یک ساعت اجازه دهید بماند سپس بشویید. این کار باعث میشود بیشتر رنگ مو برداشته شود اگر فقط چند روز از رنگ کردن مو گذشته باشد.
۲- احتیاجی به دوباره رنگ کردن مو ندارید چون این خمیر آسیب رسان نیست.

  • روش روشن کردن، بعد رنگ کردن مو

۱- به عنوان آخرین راه شما می توانید موهای خود را روشن کرده و سپس دوباره رنگ کنید تا به رنگ اصلی برگردد. این روش رنگ مو را پاک میکند. از این روش تنها در شرایطی استفاده کنید که از امتحان کردن باقی روش ها خسته شده اید.

  • اگر رنگ موهای فعلی شما روشن تر از موهای طبیعی شماست، شما هنوز میتوانید بدون آسیب زدن به موها آنها را دوباره رنگ کنید. هرچند که این همیشه ساده ترین راه نیست، اگر مرحال زیر را طی کنید به نتایج دلخواه می رسید. شما رنگ ناخواسته را با استفاده از رنگ روشن کننده و اکسیدان می توانید بردارید و موهای خود را روشنتر کنید.
  • وقتی از این روش استفاده میکنید دقت کنید که رنگ موی فعلی شما اگر در درجات ذکر شده روشن کننده ۳۰-۴۰ درجه ای که از داروخانه تهیه کرده اید نباشد شما به یک رنگ پایه طبیعی روشن نمیرسید. و واریاسیون نیاز دارید. بله باید رنگ دانه یا واریاسیون هم اضافه کنید. به هرحال اگر رنگ طبیعی باشد و ریشه مو صدمه ندیده باشد شما با کیت رنگ برداری داروخانه ای به نتیجه خواهید رسید.
  • برای چک کردن مو در هنگام پروسه می توانید یک تار مو را به جهت خلاف رویش آن بکشید و تست کنید اگر همچنان محکم و سخت بود یعنی ریشه همچنان مقاوم است.
  • شما میزان شکنندگی یا انعطاف پذیری مو را هم میتوانید با نگه داشتن یک تار مو بین انگشتان خود و کشش مختصری امتحان کنید اگر مو بیش از حد کشش قابل تحمل تار مو کش آمد برای موها رنگ برداری مناسب نیست، در این مرحله فقط می توانید رنگ دانه یا واریاسیون بدون اکسیدان به مو اضافه کنید. واریاسیون را مستقیم از تیوب به مو بزنید.
  • نوک موها را هم تست کنید که حالت شکنندگی و خورد شدن و از دست دادن انعطاف تار مو نداشته باشند. نوک یک تار مو را در دست بگیرید و آنرا خم کنید تا حالت یک دایره بگیرد اگر نشکست یا حالت نرمی اش را داشت و به سختی خم نشد تبریک میگویم موی شما سالم است. اگر اینگونه نبود موها اسیب دیده اند و باید یک درمان کراتین انجام دهید و فقط واریاسیون بدون اکسیدان اضافه کنید.

2- از یک متخصص و آرایشگر حرفه ای برای روشن کردن موهایتان استفاده کنید. این کار این امکان را به شما میدهد که  موها را بر اساس رنگ مورد نظر شما و میزان مقاومت موها مختصر رنگ برداری کند و بعد رنگ کند.
      هر کسی رنگ متفاوتی نیاز دارد. اگر پایه رنگ موی شما بین ۶-۱۰ یعنی قهوه ای روشن یا بلوند و موی شما سالم است کیت های رنگ بردار برای شما مناسب نیستند و اصلا توصیه نمیشوند. باید با دقت خیلی زیاد و بتدریج از اکسیدان ۱۰-۳۰ استفاده شود. برای موهای با پایه رنگ بین ۱-۵ یعنی قهوه ای تا مشکی رنگ بردار قوی مورد نیاز است تا موها روشن یا به پایه بلوند برسد. اگر شما رنگ موی روشنتر از رنگ فعلیتان دوست دارید خیلی با دقت و بتدریج و با توجه به سلامت موها اینکار را انجام دهید. با توجه به نیاز شما تونر یا واریاسیون مستقیم از تیوب نیاز دارید تا به رنگ دلخواه برسید.

  • رنگ کردن مو به رنگ اصلی خودش یا نزدیک به آن:

       وقتی یکبار مویتان روشن شد خیلی راحتتر است که آنرا رنگ تیره تر کنید. دقت کنید که ممکن است دقیقا شبیه رنگ موی اصلی تان قبل از پروسه رنگ برداری و دوباره رنگ کردن نشود.وقتی به درجات رنگ تیره میخواهید برسید تونر و رنگ خیلی پررنگ بدون آسیب بیشتر به موها رنگ مورد نظر شما را میدهند. هنگام اضافه کردن ریختن رنگ روشن پایه ۷-۱۰ از اکسیدان استفاده نکنید فقط رنگ خالی استفاده کنید رنگ نیمه دایمی از آسیب مو جلوگیری میکند. موی سالم پایه ۶-۱۰ با یک اکسیدان مناسب وبدون آسیب درست شود. لطفا اگر موهای نسبتا سالمی دارید یا ظاهر موهایتان ضعیف است در استفاده از این روش عجله نکنید و به یک متخصص یا آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید. یا موهایتان را رنگ دوباره نکنید یا صبر کنید سلامت موهایتان برگردد.

چگونه رنگ را از مو پاک کنیم؟ ( قسمت ۲ )Reviewed by Pantea Paydar on Jan 10Rating:

1 دیدگاه

  1. شکیلا.مرادی گفت:

    به نظر من ریمور برای مو اصلا خوب نیست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *