راهکارهای جلب مشتری در آرایشگاه
راهکارهای جلب مشتری در آرایشگاه
دی ۲۹, ۱۳۹۵
راه های کمک به رشد مژه
چگونه به رشد مژه ها کمک کنید
دی ۲۹, ۱۳۹۵

چگونه مژه ها را رنگ کنیم(قسمت اول)

چگونه مژه ها را رنگ کنیم

رنگ مژه

چگونه مژه ها را رنگ کنید- متد اول

      یکی از مواردی که اکثر خانم ها و متخصصین زیبایی در آرایشگاه به آن توجه دارند مژه های بلند و پررنگ میباشد.اگر میخواهید که مژه هایتان را تیره کنید بدون اینکه هر روز مجبور به استفاده از ریمل باشید، میتوانید رنگ کردن آنها را درنظر بگیرید. درحالیکه خطراتی برای رنگ کردن مژه ها وجود دارد، تا زمانیکه به درستی انجام شود عموما بی خطر است.

متد اول - رنگ کردن مژه ها در خانه

۱- رنگ مژه را انتخاب کنید. هیچوقت از رنگ مخصوص موی سر برای مژه ها استفاده نکنید. در عوض دنبال رنگ مویی فرموله شده برای ابرو و مژه ها باشید.

  • رنگ های مخصوص موی سر از مواد شیمیایی تشکیل شده اند که برای استفاده در نواحی نزدیک چشم بسیار خطرناک هستند، پس نباید هیچوقت از آنها برای مژه ها استفاده کنید.
  • برای انتخاب چند رنگ محدود دارید. رنگ مشکی یا قهوه ای بسیار معمول هستند، ولی چندین گزینه رنگین هم دارید، مثل آبی تیره. با این حال تقریبا تمامی این رنگ ها خیلی قابل تشخیص نیستند و مژه های شما را بیش از حد غیر طبیعی نمیکنند.

۲- رنگ را بسازید. هر کیت رنگ مژه معمولا با دستورالعمل خاص خودش همراه است و معمولا ممکن است با برند های دیگر متفاوت باشد. با این حال مخلوط کردن رنگ و فعال کننده آن با هم آسان است.

  • اکثر کیت ها معمولا دارای تیوب رنگ، بطری فعال کننده رنگ، برسی مانند برس ریمل، کاردک هم زن و ظرف مخلوط کردن هستند.
  • به اندازه ۵ سانتی متر از رنگ را در ظرف مخلوط کردن بریزید و چند قطره فعال کننده به آن اضافه کنید. مخلوط کنید تا غلیظ شود.
  • اضافه کردن بیش از حد فعال کننده باعث رقیق و شل شدن رنگ شود که رنگ شل خیلی خوب روی برس نمینشیند و به مژه ها نمیخورد.

۳- تست آلرژی انجام دهید. مقدار کمی از رنگ آماده شده را به پشت گوش یا روی پوست داخلی آرنج بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید بعد بشویید. سپس برای ۸-۲۴ ساعت صبر کنید تا نتیجه تست آلرژی را ببینید.

  • باید محل تست آلرژی را مدام چک کنید اگر خارش، سوزش یا التهاب  داشت حتما به مواد رنگ آلرژی دارید و نباید از رنگ برای مژه هایتان استفاده کنید. تا زمانیکه شما به مواد رنگ حساسیت نشان ندهید میتوانید بدون خطر از آن استفاده کنید.

۴- محافظ استفاده کنید. از یک گوش پاک کن و وازلین برای نواحی دور چشم استفاده کنید، برای زیر مژه های پایینی تا آنجایی که مژه ها میرسند استفاده کنید، و همینطور برای گوشه های چشم هم استفاده کنید، برای پلک بالا هم همینطور استفاده کنید.

  • رنگ قرار نیست پوست شما را لکه کند ولی برای اطمینان از عدم لک شدن ناخواسته پوست و سهلوت پاک کردن رنگ از وازلین استفاده کنید.

۵- برس مخصوص رنگ مژه را با رنگ بپوشانید. یک طرف برس مخصوص را در رنگی که آماده کرده اید بزنید، آنرا بچرخانید و طرف دیگر آن را هم از رنگ بپوشانید. چند بار برس را در رنگ بچرخانید تا کامل پوشیده شود.

  • برس مخصوص رنگ مانند برس ریمل است. اگر میدانید که چگونه ریمل بزنید پس رنگ کردن مژه ها مانند ریمل زدن برایتان آسان است. شما باید برس کامل به رنگ آغشته کنید و رنگ را به آرامی به مژه ها بزنید.

۶- رنگ را به مژه ها بزنید. از برس آعشته به رنگ استفاده کنید و کمی از رنگ به مژه های بالا و پایین هر دو چشم بزنید. دوباره برای لایه دوم دقت کنید که کجاها با رنگ پوشیده نشده که آنها را بپوشانید.

  • موقع رنگ کردن در آینه نگاه کنید.
  • اول با مژه های پلک بالا شروع کنید. به هر دو طرف مژه ها - رو و زیر- رنگ بزنید.
  • چندبار محکم ولی به آرامی پلک بزنید تا رنگ با مژه های پلک پایین هم مخلوط شود.
  • تا حد امکان نزدیک ریشه مژه ها رنگ بزنید.
  • با صبر و حوصله رنگ کنید تا لرزش دستانتان کم باشد تا رنگ با چشمانتان تماس نداشته باشد. تماس رنگ با چشمانتان باعث تحریک و سوزش انها میشود و باید بلافاصله آنرا بشویید.

۷- لکه های رنگ را از روی پوست پاک کنید. از یک گوش پاک کن تمیز استفاده کنید و لکه های روی پوستتان را به آرامی از روی پوست یا گونه تان پاک کنید. با دقت کار کنید تا رنگ روی مژه ها را خراب نکنید.

۸- رنگ اضافه را بشویید. به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید تا رنگ باز شود. بعد از اینکه مطمئن شدید مژه ها رنگ گرفته با آب گرم و پد آرایشی مژه ها را بشویید.

  • پد را مرطوب کرده و سپس چشم را ببندید و مژه ها را تمیز کنید، پد را بشویید و چندبار تکرار کنید تا رنگ کامل پاک شود.
  • اگر هنوز احساس میکنید که مژه ها رنگ دارند چشم را محکم ببندید و مژه ها را خوب بشویید.
  • با یک پد خشک یا گوش پاک کن مژه ها را خشک کنید و اگر جایی نیاز به ترمیم دوباره داره انجام دهید.

۹- هر چند ماه یکبار تکرار کنید. این رنگ معمولا برای ۳۰-۴۵ روز باقی میماند. اگر از نتیجه راضی بودید باید مراحل گفته شده را بعد از یک یا دو ماه دوباره تکرار کنید تا ظاهر رنگ مژه ها حفظ شود.

چگونه مژه ها را رنگ کنیم(قسمت اول)Reviewed by Tannaz lotfy on Jan 18Rating:

1 دیدگاه

  1. alma گفت:

    از مطلب جالبتون ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *