مهم ترین فواید ماست برای پوست
فواید ماست برای پوست
شهریور ۶, ۱۳۹۶
معرفی لاک ژلیش
لاک ژلیش
شهریور ۷, ۱۳۹۶

رنگ کردن مو در خانه – قسمت دوم

مهم ترین راه های رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو در خانه د- قسمت دوم

  • از آنجایی که وضعیت طبیعی مو با استفاده از رنگ مو دچار تغییر می شود و مثلا از میزان رطوبت مو کاسته می شود، راه حل مناسب استفاده از اسیدهای چرب طبیعی است. یکی از بهترین و غنی ترین گیاهان دارای اسید چرب که می تواند رطوبت کافی را به موهای خشک باز گرداند، زعفران است. چند قطره روغن زعفران را در کف دست بریزید و به آرامی روی موهای خشک بمالید. مطمئن باشید، مقدار چربی که در موهای شما نفوذ می کند بسیار ناچیز خواهد بود، ولی تداوم این کار باعث بازگشت رطوبت از دست رفته به موهای شما خواهد شد. بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شست وشو استفاده کنید و پیش از ورود به استخر، موهای رنگ شده خود را با آب بدون کلر بشویید. موها را در زمان خیس بودن شانه نزنید و از شانه دندانه درشت استفاده کنید. تا جایی که می شود از خشک کردن موها با سشوار خودداری کنید.
  •  قدرت اکسیدان که به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می رود با نتایج مورد نیاز و دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ ها تعیین می شود.اکسیدان Vol 10 رنگ را فقط به طور جزئی باز می کند، اکسیدان Vol 20 قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالاتری دارد و اکسیدان Vol 30 قدرت روشن کنندگی بسیار بالا را با کمترین میزان رنگ دارد. از آنجایی که اکسیدان های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می کند، معمولا توصیه می شود از اکسیدان های با درجه کمتر از 30 استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.
  •  بهتر است قبل از رنگ کردن، اطراف گردن تان را با حوله ای بپوشانید، چون رنگ هم می تواند باعث التهاب پوست گردن شود و هم لباس شما را از بین ببرد. برای رنگ کردن حتما دستکش دست تان کنید. برای رنگ نگرفتن پوست اطراف صورت تان نیز از یک کرم چرب استفاده کنید یعنی اطراف گوش، گردن، پیشانی و... اگر هم پوست تان لک شد نگران نباشید، می توانید با الکل طبی رنگ را از بین ببرید.
  •  بعد از رنگ کردن موهای تان را با آب سرد یا آب ولرم آبکشی کنید؛ این روش تا حدی از ریزش موها جلوگیری می کند
  •  رنگ مو مواد شیمیایی بسیاری دارد، که وقتی ابروها یا مژه ها را رنگ کنید، هرکدام از این مواد می توانند باعث حساسیت شدید شوند.
  •  اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آن ها را نرم کنید، چون با نرم کردن، لایه های کوتیکول رنگ را بهتر جذب می کنند.
  •  بعد از این که مارک خاصی را انتخاب کردید، قسمت کوچکی از رنگ را روی گردن یا کنار گوش بگذارید تا مطمئن شوید رنگ باعث قرمزی، حساسیت، تورم، التهاب، آلرژی و... نمی شود. اگر احساس کردید، روی پوست تان احساس ناراحتی می کنید به سرعت رنگ را بشویید.
  •  شما نباید از چند ساعت قبل از رنگ کردن از نرم کننده استفاده کنید، چند ساعت قبل از رنگ کردن فقط شامپو کنید. اگر می خواهید موهای تان خوب رنگ بگیرد باید هیچ چیزی مثل چربی یا کثیفی روی موها نباشد.
  •  بهتر است برای انتخاب رنگ از آرایشگر خود در آرایشگاه راهنمایی بخواهید تا او به شما بگوید مناسب ترین رنگ برای شما چیست. رنگی که شما انتخاب می کنید باید با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.
رنگ کردن مو در خانه - قسمت دومReviewed by آرایشگاه on Aug 29Rating: 4.0رنگ کردن مو در خانهرنگ کردن موی سر در منزل کار دشواری نیست فقط کافی است نکات مهم و اصلی آن را بدانید تا درست مثل یک آرایشگر حرفه ای رنگ مویی زیبا به دست آورید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *